Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Tossa 9-3 Saabissa kun nostaa ylintä hintaa kymppitonniin niin nousee taso selkeesti. Mukava, varma, turvallinen ja tilava auto. Ergonomiatkin kohillaan.
Samaa mieltä entisenä saabistina, vaikka 9 - 3 on yllättävän kapea lailla 99:n. Se sitten on eri asia haetanneeko tuo mittään?

Mutta. Kilometrejä on varsin paljon kaikilla nuilla ysikolmosilla, lukuun ottamatta Turussa ja Talinnassa myytäviä. Tallinnalaisen kilometreihin saatan hieman varauksella suhtatua.

Toisaalta nykyauton olettaisi helposti kestävän +350.000 km? Ainakin oma kulkine on tuon rajan urhoollisesti jo ohittanut, vaikka nyt on jo ehkä väsymisen merkkejä ilmassa? 378090 km.

Toinen asia, mikä Saabissa ehkä huolestuttaa, on varaosien saatavuus muutaman vuodenn kuluttua?

Ja mulla ei OLE autokuumetta. Se saatte USKOA!
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Nuo BMW GT -mallit on kyllä rumia. Sekä 5- että uusi 3-sarjalainen. Ylipäänsä nykybemarit on kaikki jotenkin suhteettomia. Poikkeuksena 3-sarjan Touring.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Nuo BMW GT -mallit on kyllä rumia. Sekä 5- että uusi 3-sarjalainen. Ylipäänsä nykybemarit on kaikki jotenkin suhteettomia. Poikkeuksena 3-sarjan Touring.
Niissä on liian pienet renkaat. Konseptiversioissa on sopusuhtaisemmat renkaat.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Määrittele ensin mikä tekee sinun vinkkelistäsi autosta hyvän.
Missä asioissa pellilehmän täytyy olla hyvä?
Muuten ollaan täällä yleisössä tekemättömän äärellä.

Annan esimerkin.
Omaan käyttööni kelvon auton tunnusmerkkejä ovat mm.

- Vaivaton kulku sisään ja ulos. Penkki vähintään puoli metriä asfalttia korkeammalla.
- Kelpo ajoasento pitkälle kuljettajalle.
- Nätisti pelaava automaatti
- Maavaraa mielellään tuplasti enemmän kuin ferrarissa tai sporttialustaisessa bemarissa.
- Kohtuullinen kulutus ja ylläpitokulut.

Tällä määrittelyllä putoaa ehkä 96% kaikista vaihtoehdoista ulos, jolloin on selvästi helpompi selata sitä jäljelle jäänyttä neljää prosenttia autokannasta.
Ensi vuonna tulee Pöhkikselle mittatilausauto.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Niissä on liian pienet renkaat. Konseptiversioissa on sopusuhtaisemmat renkaat.
Kaikki GT -mallit ja X6 ovat ja pysyvät suhteettomina vaikka ois mitkä renkaat alla. Tosin muutama kulma löytyy, josta näyttävät hyvältä.
 

Örfil

Guest
Hieno peli, mutta liian iso. Auton pitää olla pieni, kevyt ja nopea.
Eikä automaatti. Soitinosasto, naah - lisäpainoa vaan! Pois tehosta. Autolla ajetaan, musaa kuunnellaan kotona.

Mutta tämä olikin raasumainen mielipide.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Hieno peli, mutta liian iso. Auton pitää olla pieni, kevyt ja nopea.
Eikä automaatti. Soitinosasto, naah - lisäpainoa vaan! Pois tehosta. Autolla ajetaan, musaa kuunnellaan kotona.

Mutta tämä olikin raasumainen mielipide.
Aivan oikein. Tuollaisillekin autoille on tilaus- ja vastauskin jo 80-luvulta (895kg). Tässä hieman tuunattuna. Ajamisen nautintoa puhtaimmillaan.

Toki tukankuivainkin on ok!
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Olen eri mieltä. Penkki saa olla korkeintaan 10 cm asfalttia ylempänä.
Auton valinnassa on toki eri filosofioita. Ymmärrän näkökulmasi.
Itselleni - autoa päivittäin lukuisiin siirtymiin käyttävänä - yleinen käyttömukavuus ja mahdollisimman pitkälle viety vaivattomuus on kuitenkin prioriteettilistalla paljon korkeammalla kuin urheilullisuutta tavoitteleva ajoasento.
Minua ei ole sekuntiakaan nyppinyt istua korkealla, mutta meko useita kertoja on vituttanut kiemurrella ahtaan oviaukon läpi alas sisään tai ylös ulos.

Kannattaa harjoitella yhden jalan kyykkyjä, jos on autosta nouseminen vaikeaa.
Ei ole pohjelihaksesta tai kunnosta kiinni tämä.
Tykkään kulkea autoon ja sieltä pois (tapahtuu päivittäin lukuisia kertoja) vaivattomasti vaakasiirtymin, en pystysuuntaisesti ärsyttävän ahtaista ja matalista oviaukoista kiemurrellen.

Koen häiritsevänä myös sen, että joissakin matalissa autossa päälaki on katossa kiinni - ja jos ei olekaan, viimeistään hidastetöyssyä ylittäessä kalju kättelee sisäverhousmateriaalia.

Ymmärrän toki, että keskimittaisille ihmisille yleisesti ottaen kelpaa keskimittaisille ihmisille suunnitellut kulkupelit.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ymmärrän toki, että keskimittaisille ihmisille yleisesti ottaen kelpaa keskimittaisille ihmisille suunnitellut kulkupelit.
Itse olen yli keskimitan ja tykkään liikkua maanläheisesti. Kapeilla parkkipaikoilla vaatii kiemurtelua kyllä.
 

Örfil

Guest
Auton valinnassa on toki eri filosofioita. Ymmärrän näkökulmasi.
Itselleni - autoa päivittäin lukuisiin siirtymiin käyttävänä - yleinen käyttömukavuus ja mahdollisimman pitkälle viety vaivattomuus on kuitenkin prioriteettilistalla paljon korkeammalla kuin urheilullisuutta tavoitteleva ajoasento.
Onko autolla ajaminen sulle pakollinen välttämättömyys?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Itte meen taksilla, kun joka tapauksessa olisin aina päissäin, vaikka kortti oliskin.
 
Ylös