Viestejä toisille foorumisteille!

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Eikö forumistien mutu-tutkimus käy faktasta ihan hyvin?
Sehän vakta isolla äffällä. Mikä sitten olisi, ellei se että laitamme kaikki likoon.

Voiko toikissa lähettää viestejä toisille voorumisteille?

*lähettää terkut Fyffelle*
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Viesti knoukkarille. Viesti öykkärille.
KALAT KUTEVAT LÄMPIMISSÄ VESISSÄ.
Loppu.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Ei helvetti, jätkät on ihan luonnostaan ja pyytämättä tuottaneet kolme sivullista kliseisintä suomipojan autoväittelyä. :D Ihan nauru pääsi julkisella paikalla näitä viestejä tapaillessa.

Ottakaa hetki henkeä, antakaa tämän toikin vajota tovi ja kokeilkaa, jos mahdollista, sen jälkeen lukea tämä läpi ulkopuolisen silmin. Niinpä.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt

Goblet

Iceman
Liittynyt
24.3.2008
Viestit
3109
Sijainti
Finland
Jännä, että minulla on niin hyvät kokemukset Toyotasta ja muut eivät voi sietää niitä. 2000-luvulla on perheessämme ollut Avensis -09 (tässä kuussa vaihtuu -11:een), Corolla -08, Previaa kaksi kappaletta, Urban Cruiser, Yarista kaksi (vanhempi ja uudempi), Avensis Verso, Starlett ja Picnic. Lisäksi ainakin Volvo farmari jostain vuodelta 1990, Nissan Terrano II ja saattoi joku muukin vielä olla.

Aina ovat Toyotat niin hyviä ja luotettavia olleet että on kannattanut vaihtaa uudempaan, missään vaiheessa ei olla harkittukaan muita autoja sen jälkeen kun Toyotaan lähdettiin (pl. Terrano kun tarvittiin maasturia).

Ainoa vika minkä muistan oli Previan turbo joka välillä hyytyi. Mutta sekin saatiin lopulta korjattua.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
No mulla oli 2 kpl uusia Corolloja.

Sitten kokeilin Octaviaa 2 litran diesel-turpolla ja DSG:llä. Ja se oli sen jälkeen morjens Toyota. Vaikka ekasta Octaviasta se DSG uupuikin.:D:wall:

Mammalla (puolisolla) on Auris 1,6 multi-mode vaihteistolla, ja onhan se ihan saatanan hidas. Mulla kerkee heittää 3 pykälää, kun Nauris pohtii sitä ekaa.
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Ja perustelujakin saa heittää.

....Tämä kaasupoljinepisodi sai vain niin valtavat mittasuhteet, koska Toytota on Suomen yleisin automerkki. Ja hyvä että kutsui, ei sentään maksata autoilijoilla korjauksia ja aiheuta onnettomuuksia.

....Fakta on se, että Toyota tekee vähävikaisimmat, turvallisimmat ja hintaluokkansa parhaiten varustellut ja mukavat autot.

Toyota sopi suuren oikeusjutun Yhdysvalloissa
18.9.2010 13:24 | Kommentit
A A AP–HS

SANTA ANA. Autoyhtiö Toyota Motorin turvallisuusongelmiin liittyvät oikeudenkäynnit etenevät Yhdysvalloissa. Yhtiö on sopinut oikeusjutun, jota pidetään laajasti vakavimpana sadoista Toyotaa vastaan nostetuista kanteista. Sopimuksen ehtoja ei ole kerrottu julkisesti. The Times lehden mukaan se on solmittu kesäkuussa.

Oikeusjutun nostivat neljän autokolarissa kuolleen ihmiset sukulaiset. Kolari tapahtui Californian San Diegossa elokuussa 2009. Siinä menehtyivät osavaltion liikennepoliisi Mark Saylor, vaimo Cleofe Saylor, tytär Mahala Saylor ja Cleofe Saylorin veli Chris Lastrella.

Sedan-tyyppinen Toyota-auto, jolla perhe ajoi, oli vuokrattu paikalliselta Lexus-liikkeeltä. Lexus on osa Toyota-yhtiötä.

Oikeusjutun taustatutkimusten mukaan syynä onnettomuuteen oli auton väärän kokoinen lattiamatto, jonka tarttuminen kaasupolkimeen aiheutti ajonopeuden kiihtymisen yli 190 kilometrin tuntivauhtiin. Auto osui toiseen ajoneuvoon, suistui tieltä ja syttyi liekkeihin.

Todisteet Toyotaa vastaan olivat vahvat ja siksi oikeusjuttua pidettiin merkittävänä. Uutiskanava CCN:n mukaan autosta hätänumeroon soitetuissa puheluissa menehtyneen Chris Lastrellan kuullaan muun muassa sanovan "Olemme ongelmissa. Emme voi...jarrut eivät toimi".


Hieman onnettomuuden jälkeen Toyota kutsui miljoonia ajoneuvoja korjaamoille lukuisissa maissa. Autojen lattiamattoja vaihdettiin vastaavien onnettomuuksien välttämiseksi.

Myöhemmin yhtiö kutsui korjaamoille miljoonia autoja lisää. Tällä kertaa syynä olivat viallisen kaasupolkimet, joiden uskottiin voivan juuttua ja aiheuttaa ongelmia.


Toyotaa vastaan on käynnissä satoja vastaavia oikeusjuttuja. Yhdysvaltojen liikenneturvallisuusviraston (NHTSA) toukokuun ilmoituksen mukaan vastaavat Toyota-autojen kiihtymiseen liittyvät ongelmat saattavat olla yhteydessä yhteensä 89 kuolemaan vuodesta 2000 alkaen. Huhtikuussa NHTSA langetti Toyotalle 16,4 miljoonan dollarin eli 12,6 miljoonan euron sakot siitä, että kaasupolkimiin liittyneistä vioista ei ilmoitettu virastolle ennen kuin neljä kuukautta niistä saaduista ensimmäisistä tiedoista oli kulunut. Sakot olivat suurimmat lain mahdollistamat.
Tuontapaisia juttuja on ollut Toyotasta.

Uskovaisena henkilönä lienet tyytyväinen, että olet rahoittanut Toyota-ostoksillasi noita anerahoja.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös