Se on hienoa, kun osaa lähes ajatella itse..- Tästä ek:sta ei ollut tallin kanssa puhetta, Latvala tuumi kisan jälkeen.
Ei osaa ilmeisesti kukaan muukaan Fordilla, ilmeisesti vieraiden kestitseminen vei päähuomion:Se on hienoa, kun osaa lähes ajatella itse..
Ihan oikeasti, bring on VW."To be honest we didn’t really think about it. We were a little bit late with that."
http://wrc.com/news/qa-mikko-hirvonen/?fid=15387
Se yksikin piste saattaa olla vaikka kuinka ratkaiseva, toiset osaavat kerätä jokaisen mahdollisen pisteen. Eipähän tarvitse jossitella sitten jälkikäteen. Onhan se mestaruus hävitty ennenkin yhdellä pisteellä saman kombinaation tunaroidessa niin kuin nytkin.Uskomatonta kyllä tuo Citroenin touhu, on kyllä pahaksi lajille tuollainen 10 minuutin seisottaminen EK:lla jotta käytännössä muutenkin jo mestaruutensa varmistanut kuninkaallinen Loeb saa yhden pisteen.
Tallin mokahan tuo on. Ilmeisesti puuhasivat jo niin kovasti voiton juhlia, että jäi extrapinnat huomiotta. Tyypillistä amatööritoimintaa... Ei voi edellyttää, että kuski & kartturi ynnäilee päässään muiden EK-aikoja hidastellakseen. Ihan niin kuin muutenkin, hidasteluita varten talli antaa tavoiteajan.Se on hienoa, kun osaa lähes ajatella itse..
Ihan oikein ettei Latvalaa lähdetty suitsimaan tälläkin pätkällä vaan annettiin ajaa sen mitä rahkeista löytyy - Latvala oli kuitenkin selkeästi Hirvosta nopeampi koko rallin ajan. Hirvonen olis voinu itse ajaa kovempaa tuon pätkän ja näin korjata extra pinnat kotiin.ei saataana Voorti taas :wall: :wall:
Vielä kun jostain kumman syystä Mikko häviää taas pisteellä mestaruuden... Uskomatonta kyllä tuo Citroenin touhu, on kyllä pahaksi lajille tuollainen 10 minuutin seisottaminen EK:lla jotta käytännössä muutenkin jo mestaruutensa varmistanut kuninkaallinen Loeb saa yhden pisteen.
Hirvonen väitti haastattelussa, että Latvalan kanssa olisi kauden alussa sovittu toisen auttavan jos omat mestaruusmahdollisuudet ovat menneet. Vastuu on toki ensisijaisesti tallin, mutta saa kai sitä omaakin päätään käyttää jos tämmöistä on mennyt lupaamaan.Jep, mun mielestä se ei ole millään tavalla kuljettajan tehtävä laskeskella, että miten tallikaverille saadaan hidasteltua mestaruuspisteitä.
Vaikka sen takia että Ford on amerikkalainen yritys?"Ford’s victory, its second of the 2011 season, coincided with the 10th anniversary of the 9/11 terrorist attacks in the United States, which the American firm marked by carrying memorial stickers on its factory machines"
Kas kun ei Ford pakottanut Hirvosta ja Latvalaa laittamaan otsaansa samaa tarraa! Miksi tällainen jenkkien kansallinen, USAn täysin sisäinen asia pitää tuoda tähänkin mukaan ikäänkuin koko maailman pitäisi muistella kymmenen vuoden takaisia tapahtumia?
Olisikin näin jalo ajatus taustalla (= antoivat tietoisesti Latvalan ajaa vapaasti powerstagen pisteistä), muttamutta, totuus taitaa olla taas se Fordille perinteinen "Oho, eiku, hetkinen. No toivotaan että jne."Ihan oikein ettei Latvalaa lähdetty suitsimaan tälläkin pätkällä vaan annettiin ajaa sen mitä rahkeista löytyy - Latvala oli kuitenkin selkeästi Hirvosta nopeampi koko rallin ajan. Hirvonen olis voinu itse ajaa kovempaa tuon pätkän ja näin korjata extra pinnat kotiin.
Kun ei natsaa niin ei natsaa. Kun taktinen puoli ei ole Fordin laji niin olisivat antaneet sitten poikien telmiä vapaasti koko viikonlopun, ja olisivat ratkaisseet kisan ajamalla, olisipahan edes ralliautoilu voittanut jotain tänä viikonloppuna. Kaksi ja puoli päivää puhuttiin siitä kuinka tallimääräys tulee, ja sitten powerstagella ollaan housut kintuissa ja systeemit solmussa. En toivo enkä usko että Citikat mokaa lopuissa kisoissa niin pahasti että Malcolmin keittiö pääsisi pisteissä lähemmäksi.Fordin tallipäällikkö Malcolm Wilsonin mukaan tiimin piti pedata Mikko Hirvoselle kisan viimeiseltä erikoiskokeelta ylimääräistä pistettä.
- Joo, mutta meillä oli toimintahäiriö systeemissämme. Se oli kyllä tavoitteemme, Wilson myönsi.
Tiimi ei pystynyt antamaan Jari-Matti Latvalalle sopivaa tavoiteaikaa, jota ei saisi alittaa. Niinpä Latvala tuli täysillä erikoiskokeen ja nappasi päätöspätkän toiseksi nopeimmalla ajalla kaksi lisäpistettä.
- Ajoimme vain pisteistä. Meillä ei ollut mitään tavoiteaikaa tai hidastuspyyntöä tiimiltä, kartanlukija Miikka Anttila vahvisti.
-MTV3-
Kyllähän se vaan niin edelleen on, että Fordi ei ole Citikan tasolla kaluston suhteen. Ei vaan edelleenkään ole pitoa Citikan tapaan. Jotain pitäis tehdä toisin alustan suhteen.Tallin moka, mutta jotenkin mulla on sellainen käsitys, ettei Mikon mestaruus tule J-M:n ottamaan pisteeseen kaatumaan.
Mälkolm pitäs pistää takas rukkaseen ja tehdä toisin Sitten BDA-Escorttien Fordi ei ole saanut aikaiseksi kilpailijoihinsa nähden edes tasavertaista autoa ja taktisellakin puolella tulee tämän tuosta lunta tupaan ja jäitä porstuaan.Kyllähän se vaan niin edelleen on, että Fordi ei ole Citikan tasolla kaluston suhteen. Ei vaan edelleenkään ole pitoa Citikan tapaan. Jotain pitäis tehdä toisin alustan suhteen.