WRC Rally Australia

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Eikös ton Powerstagen idea vähän niinku ole ollut, että kuskeilta nähtäisiin vielä kunnon yritystä kisan päätteeksi. Noh, nyt on sitten mennyt himmailuksi tämä Powerstagekin.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8280
Taas joutui Giraudet hokemaan rakkaansa nimeä, kun Novikovin auto lähti kirjoittamaan puihin. Ja siihen vielä isälliset torut päälle. Kauankohan jaksaa istua venäläisen kartturina.

 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Mitä vittua Ford ja Latvala?!? :wall: Ei voi taas käsittää...

Eikä Ogier mitään protestoinut, talli oli kieltänyt ajamasta kolmen joukkoon ettei vaan aja Loebiä kovempaa. Helppoa kun sen osaa, Fordilla ei osata!
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Toivottavasti Wilson ja Latvala jatkavat yhteistyötä vielä pitkään. Ansaitsevat toisensa.

Mikkoa käy aina välillä vähän sääliksi.
 

bbc454

Well-known member
Liittynyt
7.6.2010
Viestit
128
ei saataana Voorti taas :wall: :wall:



Vielä kun jostain kumman syystä Mikko häviää taas pisteellä mestaruuden... Uskomatonta kyllä tuo Citroenin touhu, on kyllä pahaksi lajille tuollainen 10 minuutin seisottaminen EK:lla jotta käytännössä muutenkin jo mestaruutensa varmistanut kuninkaallinen Loeb saa yhden pisteen.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Uskomatonta kyllä tuo Citroenin touhu, on kyllä pahaksi lajille tuollainen 10 minuutin seisottaminen EK:lla jotta käytännössä muutenkin jo mestaruutensa varmistanut kuninkaallinen Loeb saa yhden pisteen.
Se yksikin piste saattaa olla vaikka kuinka ratkaiseva, toiset osaavat kerätä jokaisen mahdollisen pisteen. Eipähän tarvitse jossitella sitten jälkikäteen. Onhan se mestaruus hävitty ennenkin yhdellä pisteellä saman kombinaation tunaroidessa niin kuin nytkin.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Se on hienoa, kun osaa lähes ajatella itse.. :D
Tallin mokahan tuo on. Ilmeisesti puuhasivat jo niin kovasti voiton juhlia, että jäi extrapinnat huomiotta. Tyypillistä amatööritoimintaa... Ei voi edellyttää, että kuski & kartturi ynnäilee päässään muiden EK-aikoja hidastellakseen. Ihan niin kuin muutenkin, hidasteluita varten talli antaa tavoiteajan.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Jep, mun mielestä se ei ole millään tavalla kuljettajan tehtävä laskeskella, että miten tallikaverille saadaan hidasteltua mestaruuspisteitä.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Tallin moka, mutta jotenkin mulla on sellainen käsitys, ettei Mikon mestaruus tule J-M:n ottamaan pisteeseen kaatumaan.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
ei saataana Voorti taas :wall: :wall:



Vielä kun jostain kumman syystä Mikko häviää taas pisteellä mestaruuden... Uskomatonta kyllä tuo Citroenin touhu, on kyllä pahaksi lajille tuollainen 10 minuutin seisottaminen EK:lla jotta käytännössä muutenkin jo mestaruutensa varmistanut kuninkaallinen Loeb saa yhden pisteen.
Ihan oikein ettei Latvalaa lähdetty suitsimaan tälläkin pätkällä vaan annettiin ajaa sen mitä rahkeista löytyy - Latvala oli kuitenkin selkeästi Hirvosta nopeampi koko rallin ajan. Hirvonen olis voinu itse ajaa kovempaa tuon pätkän ja näin korjata extra pinnat kotiin.
 

Ffast

Well-known member
Liittynyt
12.7.2008
Viestit
144
WRC - WTC

"Ford’s victory, its second of the 2011 season, coincided with the 10th anniversary of the 9/11 terrorist attacks in the United States, which the American firm marked by carrying memorial stickers on its factory machines"

Kas kun ei Ford pakottanut Hirvosta ja Latvalaa laittamaan otsaansa samaa tarraa! Miksi tällainen jenkkien kansallinen, USAn täysin sisäinen asia pitää tuoda tähänkin mukaan ikäänkuin koko maailman pitäisi muistella kymmenen vuoden takaisia tapahtumia?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jep, mun mielestä se ei ole millään tavalla kuljettajan tehtävä laskeskella, että miten tallikaverille saadaan hidasteltua mestaruuspisteitä.
Hirvonen väitti haastattelussa, että Latvalan kanssa olisi kauden alussa sovittu toisen auttavan jos omat mestaruusmahdollisuudet ovat menneet. Vastuu on toki ensisijaisesti tallin, mutta saa kai sitä omaakin päätään käyttää jos tämmöistä on mennyt lupaamaan.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
"Ford’s victory, its second of the 2011 season, coincided with the 10th anniversary of the 9/11 terrorist attacks in the United States, which the American firm marked by carrying memorial stickers on its factory machines"

Kas kun ei Ford pakottanut Hirvosta ja Latvalaa laittamaan otsaansa samaa tarraa! Miksi tällainen jenkkien kansallinen, USAn täysin sisäinen asia pitää tuoda tähänkin mukaan ikäänkuin koko maailman pitäisi muistella kymmenen vuoden takaisia tapahtumia?
Vaikka sen takia että Ford on amerikkalainen yritys?
 

Ilu

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
260
Sijainti
Helsinki
Ihan oikein että Latvala veti täysillä power stagen, ihan tarpeeks annettu jo ilmasta Hirvoselle. Latvala kuitenkin selvästi jo nopeempi Hirvosta ja ne Hirvosen mm mahdollisuudetkin taitaa olla lähinnä teoreettiset.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8280
Ihan oikein ettei Latvalaa lähdetty suitsimaan tälläkin pätkällä vaan annettiin ajaa sen mitä rahkeista löytyy - Latvala oli kuitenkin selkeästi Hirvosta nopeampi koko rallin ajan. Hirvonen olis voinu itse ajaa kovempaa tuon pätkän ja näin korjata extra pinnat kotiin.
Olisikin näin jalo ajatus taustalla (= antoivat tietoisesti Latvalan ajaa vapaasti powerstagen pisteistä), muttamutta, totuus taitaa olla taas se Fordille perinteinen "Oho, eiku, hetkinen. No toivotaan että jne."

Fordin tallipäällikkö Malcolm Wilsonin mukaan tiimin piti pedata Mikko Hirvoselle kisan viimeiseltä erikoiskokeelta ylimääräistä pistettä.

- Joo, mutta meillä oli toimintahäiriö systeemissämme. Se oli kyllä tavoitteemme, Wilson myönsi.

Tiimi ei pystynyt antamaan Jari-Matti Latvalalle sopivaa tavoiteaikaa, jota ei saisi alittaa. Niinpä Latvala tuli täysillä erikoiskokeen ja nappasi päätöspätkän toiseksi nopeimmalla ajalla kaksi lisäpistettä.

- Ajoimme vain pisteistä. Meillä ei ollut mitään tavoiteaikaa tai hidastuspyyntöä tiimiltä, kartanlukija Miikka Anttila vahvisti.

-MTV3-
Kun ei natsaa niin ei natsaa. Kun taktinen puoli ei ole Fordin laji niin olisivat antaneet sitten poikien telmiä vapaasti koko viikonlopun, ja olisivat ratkaisseet kisan ajamalla, olisipahan edes ralliautoilu voittanut jotain tänä viikonloppuna. Kaksi ja puoli päivää puhuttiin siitä kuinka tallimääräys tulee, ja sitten powerstagella ollaan housut kintuissa ja systeemit solmussa. En toivo enkä usko että Citikat mokaa lopuissa kisoissa niin pahasti että Malcolmin keittiö pääsisi pisteissä lähemmäksi.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17753
Sijainti
East of Eden
Kyllä vaan on P:stä nuo tallimääräykset ja kikkailu pisteiden metsästyksessä. Rallin luonne kärsii.

Paras kuski voittakoon ja tallimääräykset pois. Ajamalla ne pisteet pitää saada.

Jätän ralliveikkauksen tekemisen tämän vuoden jälkeen ja toivon jonkun ottavan ralliveikkauksen järjestämisen vetovastuun ensi vuoden alusta lukien.

Halukkuutensa ralliveikkauksen järjestämisestä voi ilmoittaa mulle privana tai ralliveikkaus -otsikon alle.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Tallin moka, mutta jotenkin mulla on sellainen käsitys, ettei Mikon mestaruus tule J-M:n ottamaan pisteeseen kaatumaan.
Kyllähän se vaan niin edelleen on, että Fordi ei ole Citikan tasolla kaluston suhteen. Ei vaan edelleenkään ole pitoa Citikan tapaan. Jotain pitäis tehdä toisin alustan suhteen.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kyllähän se vaan niin edelleen on, että Fordi ei ole Citikan tasolla kaluston suhteen. Ei vaan edelleenkään ole pitoa Citikan tapaan. Jotain pitäis tehdä toisin alustan suhteen.
Mälkolm pitäs pistää takas rukkaseen ja tehdä toisin :D Sitten BDA-Escorttien Fordi ei ole saanut aikaiseksi kilpailijoihinsa nähden edes tasavertaista autoa ja taktisellakin puolella tulee tämän tuosta lunta tupaan ja jäitä porstuaan.

Sikäli kuin Sitruuna jatkaa sarjassa vielä senkin jälkeen kun Lööppi keksii itselleen mielekkäämpää tekemistä, niin Suomi-kuskien kannattaisi vaikka Vatasen klaanin avulla koittaa saada jalkaa oven väliin siihen suuntaan. Myös Prodriven Mini on erittäin potentiaalinen menestyjä - ainakin Hoppaan nähden. Volkkarista ei vielä osaa sanoa mitään, mutta VAG-konserni on myös aiemmin mennyt markkinointi-pää edellä (mistä syystä mm. S1 ei ollut keskimoottorinen, kuten Fordi ja Pösö ja Lancia)
 
Ylös