Kisarapo, Hanko 2011
Ennakko:
Uusi rata, uudet kujeet. Rata vaikutti erittäin mielenkiintoiselta Nastyn ja WoPen kypäräkameramatskujen perusteella joten odotukset olivat radan suhteen korkealla. Ainoa mikä mätti, oli pitkä ajomatka: 750km autossa yhden päivän aikana ei oikein napostele.. :dunno:
Harjoitukset:
Ykkösryhmän harjoituksissa sattui ikävä onnettomuus ja toisena osapuolena oli auto #2 jolla minun piti sitten ajaa kakkosryhmässä. Ikäänkuin muutenkin jäi takaraivoon tuo onnettomuus niin sitten vielä epävarmuus autosta kalvoi mieltä.
Auto toimi kuitenkin ihan riittävän hyvin sammuilua lukuunottamatta. Pyörähdin shikaanin jälkeisessä neulansilmässä ja olin radantukkeena abaut minuutin verran ennenkuin pääsin liikenteeseen varikolta tulleen käynnistysavun jälkeen.
Rata hieman pelotti aluksi ja alkuun mainostetut täysillä ajettavat paikat jäivät ajamatta täysillä. Aika oli huono ~41,5s, joten 41s alitusta lähdettiin hakemaan aika-ajoon.
Aika-ajot:
Sama auto alla ja jälleen sammuminen vaivasi. Päästin takana tulleen kolmikon edelle ja kun en painanut kaasua pariin sekuntiin, moottori sammui. Työntötalkoilla sain autoa hieman lähemmäs varikkoa viimeisestä kurvista ja jälleen apustartin jälkeen liikenteeseen.
Kertaalleen ajoin shikaanista nurtsille ja kylmä hiki nousi pintaan rengasvallin lähestyessä täydessä vauhdissa. Onneksi auto kuitenkin taipui juuri ja juuri takaisin radalle ennen neulansilmämutkaa.
Nyt aika parani 41,8s tasoon joten olin tyytyväinen. Shikaani meni jo täysillä, takaosan nopeaan mutkaan ei luottoa löytynyt #2:n yliohjautumistaipumuksen johdosta. Sijoitus neljänneksi viimeinen.
B-finaali:
Auto #8 oli ratasvaurion vuoksi poissa kuvioista, joten sain valita akuankka-auton (#313:n) ja #3:n väliltä. #3:n ajoasento oli itselleni täydellinen, joten valinta päätyi ko. kinneriin.
Startti onnistui kohtuullisesti, öö ruzin rakettistartti vain pisti ihmetyttämään: oliko #2:n tosiaan noin kova kiihtymään? Putosin toiseksi viimeiseksi. Edellä öö ruz, jota lähdin painostamaan tosissaan. Alussa Alppukin oli samassa nipussa mutta sitten erot repesivät.
Huipputasaista vääntöä öö ruzin kanssa kesti liki ruutulipulle asti. Pääsin ohi muutama kierros ennen maalia kun öö ruzin linja meni leveäksi 2 kurvissa. Vasta viimeiset pari kierrosta pääsin hengähtämään kun kilpakumppani spinnasi shikaanin jälkeisessä neulansilmässä.
Olin tyytyväinen kisaan. En sijoitukseen vaan siihen, että vihdoin ja viimein sain ajaa oikeasti kunnolla kilpaa lähes koko finaalin ajan tasaveroista kisailijaa vastaan. Taistelu oli siistiä ja reilua. Takaosan nopeakin meni nyt täysillä.
Loppufiilistelyt:
Hanko oli kilpailupaikkana upea kokemus. Rata oli hyvin fyysinen ja jouduin ihan yhtä koville mitä Hyvinkään nopeammilla autoilla. Kunto kesti juuri ja juuri kisan loppuun, mutta radan viimeinen mutka meinasi mennä silti väkisin leveäksi loppukierroksilla kun ratissa joutui suunnilleen roikkumaan, että sai linjan pidettyä sisällä. Huono kunto, tästä ei voi kun parantaa. Oma ylipaino varmaan myös rankaisi noissa nopeissa mutkissa käsivoimia.
Hangolle suositukset ensi kauden kalenteriin myös täältä.
Plussat:
-rata
-henkilökunta
-järjestelyt
Miinukset:
-harjoitusten tapahtumat (kristalle paranemisia)
-omalla kohdalla pitkä ajomatka
Kiitokset ratahenkilökunnalle ja järjestäjille sekä erityisesti kilpakumppaneista öö ruzille hienosta kisasta!