GT ja protot 2012

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Nyt kun tästä vuodesta ei oikeastaan ole muuta kuin Zhuhai jäljellä, voidaan tämäkin taas perustaa. Parit provisionaaliset päivämäärät selvillä.

ALMS (updated 17.01.2012)
X) February 8-9, **Winter Test** Sebring
1) Mar 17, Sebring (12h) [WEC]
2) Apr 14, Long Beach (1h40m)
3) May 12, Laguna Seca (6h)
4) July 7, Lime Rock (2h45m)
5) July 22, Mosport (2h45m)
6) Aug 4, Mid-Ohio (2h45m)
7) Aug 18, Road America (4h)
8) Sep 1, Baltimore (2h)
9) Sep 15, Virginia (4h)
10) Oct 20, Petit Le Mans (10h/1000mil)

Luokat: LMP1, LMP2, LMPC, GT2, GTC
WEC (updated 7.12.2011)
1) Mar 17 - Sebring (12h) [ALMS]
2) May 5 - Spa (6h)
X) Jun 3 - **Le Mans Test Day**
3) Jun 16-17 - Le Mans (24h)
4) Aug 25 - Silverstone (6h)
5) Sep 15 - Interlagos (6h)
6) Sep 29 - Bahrain (6h)
7) Oct 14 - Fuji (6h)
8) TBA - Zhuhai/Shanghai (6h)

Luokat: LMP1, LMP2, GTE-PRO, GTE-AM
ELMS (updated 23.11.2011)
X) Mar 9-10 *Winter Test** Paul Ricard
1) Apr 1 Paul Ricard (6h)
2) May 20 Zolder (6h)
3) July 15 Donington Park (6h)
4) Sep 9 Brno (6h)
5) Nov 4 Portimao (6h)

Luokat: LMP2, LMPC, GTE-PRO, GTE-AM, GTC
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Vähän WEC arvailun puolella (vaikkakin hyvin todennäköisiä vaihtoehtoja). Virallistettujahan on siis ainoastaan LM ja Sebring.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Vähän WEC arvailun puolella (vaikkakin hyvin todennäköisiä vaihtoehtoja). Virallistettujahan on siis ainoastaan LM ja Sebring.
Goodwin sanoi eilen MWM:ssä että Span läsnäolo on nyt melkolailla 100% varmaa... ja Fujin syyskuinen päivämäärä vuoti tietoisuuteen jo aikoja sitten, eri asia voiko tähän luottaa ;)

Peugeot haluaa jatkaa peeärrää Kiinassa, joten Zhuhai ja/tai Shanghai sieltä tulee.
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Niin Fujihan oli jossain japanilaisen liiton dokumentissa? Unohdin.

Interlagos on ollut myös huhuissa mukana.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Niin paljon kuin brassiradasta pidänkin, toivon etä se pysyy kaukana koska
1) Syrjäyttäisi todennäköisesti PLM:n
2) Viimekertainen LMS-visiitti ei ollut mitenkään menestyksekäs

No, kunhan eivät rahanahneina lankea siihen huhuiltuun Bahrain 12h -ansaan :frank:

ALMS:n tapaus on kiintoisampi, ensi kerta pariin vuoteen saavat laajennettua kalenteria ja kaikki tämänvuotiset pysyvät mukana. Detroitin paluutahan tuohon ensimmäiseen TBA-spottiin yritetää tunkea, mutta ikävä kyllä kyseinen Indy-viikonloppu osuu päällekkäin LM testipäivän kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Pöh... Grand-Am saikin tuon Indyn support billin Detroitissa ensi vuodeksi. http://www.detroitgp.com/

Syynä paria postausta ylempänä mainitsemani 'pieni seikka'...
 
Viimeksi muokattu:

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
915
Nopeeta on toiminta, olin samaa uutista linkinttämässä, mutta täältähän se jo lyöty.

Hyvä, että Toyota tekee comebäkkiä autourheilumaailmaan myös Euroopan tasolla ja vielä tulevaisuuden autolla. Kyllä se vaan on bensahybridi, missä on paraspotentiaali. Vielä kun saatais pojat myös rallibaanoille.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Nopeeta on toiminta, olin samaa uutista linkinttämässä, mutta täältähän se jo lyöty.

Hyvä, että Toyota tekee comebäkkiä autourheilumaailmaan myös Euroopan tasolla ja vielä tulevaisuuden autolla. Kyllä se vaan on bensahybridi, missä on paraspotentiaali. Vielä kun saatais pojat myös rallibaanoille.
Eiköhän tämä projekti vie kaiken mahdollisen rahoituksen mahdollisilta ralli-haaveilta. Ja kun tuo Ove Anderssonnikin on jo autuaammilla pikataipaleilta ja TTE sitä myöten hajoitettu, niin tokkopa siitä ralliprojektista mitään olisi tullutkaan. Sen sijaan todennäköisempää kuin Toitsun ralliprojektit, on Red Bullin siirtyminen F1:sta LM-Protojen sekaan. F1 puolella kun ei ole enää mitään todistettavaa ja voitettavaa.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Oikea muotoilu on toki "kuristetaan". Dieselit menettävät arviolta seitsemän prosenttia tehoistaan. Ja kas kummaa, joku tehdashan onkin tulossa bensakoneella mukaan. Olipa ylläri :rolleyes:
Tostahan periaatteessa koko ajan on ollutkin kyse. Yksinkertaisesti nyt kun halukkaita on muitakin niin ei kannata enää olla pelkästään Audin ja Peugeotin ehdoilla.

Onhan tässä vähän deja vu, mutta tällä kertaa kuitenkin on erona (tuossa uutisessa jätetty mainitsematta, koko juttu täällä) se, että ACO on laittanut salassa ajastuspisteitä radoille, data loggerit ovat olleet pakolliset ja lisäksi vaatinut luovuttamaan luottamuksellista tietoa moottoreista. Lähkökohta on siis ollut paljon teoreettisempi ja toivottavasti on keskitytty nimenomaan vain moottoriin ja unohdettu kaikki muu.

Täydellinen balanssi on kuitenkin mahdottomuus näillä säännöillä.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ei tämä minään yllätyksenä jatkuvien huhujen ja Rebellionin moottorien jälkeen tullut, mutta joka tapauksessa...



Hybridin valinnassa on tietysti sekin hyvä puoli, että juuri sen ACO haluaa nähdä voittajana ;)
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kuvittelenko vain, vai eikö HPD:n bensaproto ollut melko lähellä dieseleitä alkukaudesta ennen kuin projekti tyssäsi? Siihen nähden tuo seitsemän prosenttia kuulosti minulta melko radikaalilta muutokselta.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Oli, mutta mielestäni ei pitäisi vetää suurempia johtopäätöksiä yhdestä ainukaisesta kisasta jossa vastakkaisista dieseleistä kaksi ajoi debyyttiään ja loput kolme oli kuristettu hitaammaksi sitten viime vuoden. Lisksi suuri osa ajasta vietettiin turva-auton takana.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tuli tuossa mietittyä että mikähän olisi Rebellionille nyt paras paikka edetä. LMS heitti P1:n mäkeen ja WECissä molemmat autot jäävät joka tapauksessa isoille tehdastalleille. Eli looginen vastaus olisi ALMS.

Mutta nyt kun nämä equivalencyt tulivat taas kysymykseen ja heidän moottoritoimittajansakin liittyi peliin mukaan virallisesti, WEC voi sittenkin olla houkutteleva paikka. Vaikka mitään mahdollisuuksia yleiskilpailun (tai enää edes epävirallisen bensaluokan) voittoon ei olekaan.

Mieluiten näkisin heidät kuitenkin jenkkilässä.
 

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
On kyllä mukava nähdä Toyotan ja vielä hybridillä eikä dieselillä mikä on näyttänyt olleen muotia viime aikoina. Tosin onhan tuo hybridi ehkä paremmin Toyotan hallussa kuin dieseli jos nyt vertailee noita tekniikoita tuolta yleisen liikenteen puolelta.
 
Ylös