GT ja protot 2012

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ja GA:n puolella Corvette julkisti juuri hetki sitten uuden Daytona prototyyppinsä:







En vieläkään sanoisi miksikään kaunottareksi, mutta vanhoihin DP-variksenpelättimiin verrattuna kuitenkin parannus. Ja Vetten tunnistettavat muodot näkyvät sekä edestä että takaa.

edit: Kun sivuprofiilia tuolta katselin, niin tuohan alkaa jo näyttää varsin nätiltä!

 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ja GA:n puolella Corvette julkisti juuri hetki sitten uuden Daytona prototyyppinsä:


En vieläkään sanoisi miksikään kaunottareksi, mutta vanhoihin DP-variksenpelättimiin verrattuna kuitenkin parannus. Ja Vetten tunnistettavat muodot näkyvät sekä edestä että takaa.

edit: Kun sivuprofiilia tuolta katselin, niin tuohan alkaa jo näyttää varsin nätiltä!
Varsin onnistunut kauneusleikkaus. :thumbup:

Ne vanhat Grand Amit olivat aivan törkeän rumia varsinkin ohjaamokuvultaan.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ne vanhat Grand Amit olivat aivan törkeän rumia varsinkin ohjaamokuvultaan.
Jep, ja yksi... noh, suurin syy miksi ko. luokasta on tähän mennessä ollut vähän vaikea välittää. Mutta nyt jos kaikki tulevat mallit näyttävät yhtä hyviltä kuin Chevy (mitä fanina täytyy tietenkin epäillä ;) ), niin Daytonassa saa alkaa jännittää jo muunkin kuin erinäisten kuskien ja GT:n osalta!

Nyt kun kuvia on tullut tiirailtua useammasta kulmasta ja lähteestä niin perun tuon ensimmäisen reaktioni, kyllä tästä vielä voi pienellä viilauksella oikea kaunotar kehittyä :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Kenenkäs tekele tuo DP "Chevy" on? Onko noita karmeita henkilöautoiksi naamioituja koppia tulossa lisääkin ja ovatko entiset auto- ja moottorimerkit jatkamassa niistä huolimatta?
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tuo bodywork on Chevroletin/Corvetten omaa tavaraa, joka sitten tungetaan valitun moottorin (Chevrolet/Possu/Ford/BMW etc) kanssa johonkin uuden DPG3-specin rungoista... jotka ovat Riley, Coyote ja Dallara. Lolasta en tiedä. Myös vanhoilla DPG2-rumiluksilla voi vielä halutessaan jatkaa.

Nyt kun GM on siirtämässä focustaan yhä enemmän Rolexiin, niin se ei välttämättä tiedä hyvää ALMS-kamppanjan kannalta.

edit - Niin ja Corvetten lisäksi noita bodyja näyttää tulevan Rileyltä ja Dallaralta
 
Viimeksi muokattu:

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Ja GA:n puolella Corvette julkisti juuri hetki sitten uuden Daytona prototyyppinsä:







En vieläkään sanoisi miksikään kaunottareksi, mutta vanhoihin DP-variksenpelättimiin verrattuna kuitenkin parannus. Ja Vetten tunnistettavat muodot näkyvät sekä edestä että takaa.

edit: Kun sivuprofiilia tuolta katselin, niin tuohan alkaa jo näyttää varsin nätiltä!

Corvetestahan oli 80-luvulla IMSA GTP-sarjassa tällainen proto:

http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Corvette_GTP
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Brundles Team Up For LM24

Worst kept secret in history ehkä joo, mutta saatiinhan se Martin lopulta kuitenkin takaisin. Hallitsevat P2-mestarit saavat päivitetyn 2012-specin Zytek-Nissanin alleen, joten eiköhän Greaves kamppaile luokkavoitosta ensi vuonnakin (mikäli ACO ei mene taas sotkemaan kuristimia liiaksi). Kahden LM-entryn lisäksi tallilta nähdään yksi auto muissa WEC-kisoissa, ja yksi LMS:ssä.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Lisäsin tuohon avauspostaukseen LMS:n ensi kauden kalenterin, jota kai ei ole virallisesti julkistettu missään RLM:n ulkopuolella (eli mahdollisia muutoksia voi vielä tulla).

Sarja siis vaihtaa takaisin pienemmän profiilin ratoihin, mutta yllättävintä tuossa lienee Algarven paluu.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
LM:n auto-invitet julkistettu:
24 Heures du Mans Automatic Selection

P1
2x Pescarolo
2x Dyson
1x Peugeot
1x Audi
1x Rebellion
1x Cytosport

P2
2x Greaves
1x Strakka
1x Pegasus
1x Level 5

GTE-PRO
2x Corvette
2x AF Corse (tai vaihtoehtoisesti 1x Prossa & 1x Amateurissa)
2x BMW
1x JMW

GTE-AM
1x Larbre
1x IMSA Performance
1x Krohn

+ Deltawing

Kun paikkoja on jäljellä enää 32, menenee suuri osa lopusta WEC-gridille. Muut saavat jäävät rukoilemaan vetäytymisiä ja automatic entryjen perumisia
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Brundles Team Up For LM24

Worst kept secret in history ehkä joo, mutta saatiinhan se Martin lopulta kuitenkin takaisin.
Kaiken puolin hieno homma Martinin paluu Le Mansiin, aina on kiva nähdä vanhoja konkareita siellä. Miehellä meni silloin 2005 hieman persiilleen Astonin kanssa kuviot, emmekä silloin nähneet miestä Le Mansissa mutta hyvä että nyt viimein taas. Mikä voisi olla parempaa kuin ajaa vielä samassa autokunnassa oman jälkipolvensa kanssa.
En lämpene näille kapistuksille yhtään, parempi vain olisi ettei tuon näköisiä autoja nähtäisi radalla sillä eivät ne mielestäni kuulu mitenkään prototyyppi karkeloihin.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tuo Greaves-diili on hyvä myös Brundle juniorin kannalta, sillä nyt 21-vuotias voi hetkeksi unohtaa F2:n ikuisessa limbossa pyörimisen kun suunnitelmana käsittääkseni on ajaa myös koko LMS-kausi.

Deltawingista sen verran, että mieluummin olisin nähnyt sen tilalla taas possun hybridin... vaikka se olisikin voinut tarkoittaa koko GT2-armadan nolaamista ;)
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
On vielä mahdollista että DeltaWingista tulee täysfail eikä koskaan pääse radalle. Harmi vaan Highcroftin kannalta jos niin käy.

Varallahan on (tai ainakin vielä kesäkuussa oli):



 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Tuo Greaves-diili on hyvä myös Brundle juniorin kannalta, sillä nyt 21-vuotias voi hetkeksi unohtaa F2:n ikuisessa limbossa pyörimisen kun suunnitelmana käsittääkseni on ajaa myös koko LMS-kausi.
Toki kaiken puolin on hyvä diili myös Alex Brundlen kannalta, jonka tulevaisuus on enemmän LMP autoissa kuin Formuloissa joissa ei pärjännyt mielestäni koskaan kummoisesti.
On vielä mahdollista että DeltaWingista tulee täysfail eikä koskaan pääse radalle. Harmi vaan Highcroftin kannalta jos niin käy.
Kyllä se vain kaikkien kannalta on parempi ettei DeltaWing tule radalle koskaan, mielummin radalle sen auton sijasta näkin prototyyppi auton näköisen kapineen kamppailemassa sijoituksista.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Hyvään GT-urheiluun ei tarvita aina Ratelia...
Samaa GT3 BoP-kaavaa Mastersissakin käytetään, joskin hiukan lempeämmällä kädellä (esim fian pääsarjasta poiketen Callawayn Corvettea ei ole raiskattu ojan pohjalle pienimmällä kuristimella ja raskaimmilla painoilla, vaikka läheltä liippaakin)

Mutta joo, SRO:n sarjoja silti.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
RLL:n tehdas-Bemarit jatkavat ALMS:ssä

Dagys tuon taisi jo vihjailla puolisen vuotta sitten, mutta virallinen vahvistus silti. Harmi, minkä tahansa muun tiimin jatkamiselle olisin iloinen (paitsi ehkä RSR:n) mutta tuo kaara vain on saanut niin naurettavat etulyöntiasemat ettei mitään rajaa. Ja miksi mokomat klovnit saavat vielä vuodesta toiseen käyttää isompia kuristimia kuin Corvette, Porsche ja Ferrari :confused:

Mutta kyseisen valmistajan kohdallahan mikään ei ole mahdotonta, GT3:ssa menneellä kaudella dominoinut Z4 sai räikeästi pienimmät painot ja suurimmat kuristimet, ja WTCC:ssä sääntöjä rukattiin myös aina heidän hyväkseen.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Goodwinin DSC-twitteriin tullut viime tunteina mielenkiintoisia viestejä, Hondan huhutun P1-projektin lisäksi tulossa olisi ainakin kaksi uutta GTE autonvalmistajaa ensi vuodeksi.

Ja Audin R8 LMS:ää oltaisiin ehkä upottamassa ALMS:n GT2-luokkaan, mutta auto ei sitten olisi ACO-legal missään sarjan ulkopuolella. Mikä toivottavasti ei tarkoittaisi sitä että kyseessä olisi joku IMSA:n hädissään hyväksymä kahden markan konversio nykyisestä GT3-mallista, homologation special tai M3:n tapainen sekasikiö. Mutta kuten aina, huhut ovat huhuja ja voivat jäädä sellaisiksi :alppu:

En tiedä keitä nuo kaksi GTE-tulokasta ovat, mutta Viperin paluu Corvetten rinnalle olisi kyllä nannaa
 
Viimeksi muokattu:
Ylös