Ja se nyt on kaikille paitsi CARTerille selvää, että F1 on IndyCaria turvallisuudessa edellä.
Ne jotka ovat oikeasti ottaneet asioista selvää ja tietävät mistä puhuvat ovat eri mieltä. Tai ainakin heillä on tyylitajua esittää asia hieman paremmin kuin Coulthardilla tai Ecclestonella.
On täysin mieletöntä lähteä vertaamaan IndyCarin ja F1:n turvallisuutta, koska suurin osa ajasta puhutaan täysin erilaisesta kilpailusta, jossa usein esiintyy erilaisia onnettomuuksia.
Jos taas halutaan keskustella autojen turvallisuudesta, niin sen määrittelee FIA. Jos IndyCar todella on 20 vuotta turvallisuudessa ykkösiä perässä, niin silloin on kansainvälisen autoliiton vastuu ja vika, että se on hyväksynyt törmäystesteissään sarjan autot. Dallaran autossa on kyllä selkeä suunnitteluvirhe, mutta tähän FIA ei ole puuttunut. Sen sijaan sarjan autot ovat läpäisseet kaikki ovaalille vaadittavat törmäystestit. Lisäksi autoa on myös lukuisten rajujen kolareiden vuoksi vahvistettu ja tehty muutenkin turvallisemmaksi (istuma-asento, ohjaamon ja pään suojat.)
Dallaran kylkiin on vuosien varrella lisätty sivutörmäyslevyjä, joita FIA ei ole vaatinut ja jotka mm. kevyistä F1-autoista puuttuvat. Näiden kaikkien asioiden summana 14 kuljettajaa selvisi viime viikonloppuna 350 kilometrin tuntinopeudessa tapahtuneesta joukkokolarista. Sitten kun F1:ssä tapahtuu jotain lähellekään samanlaista, voivat F1-asiantuntijat esittää olevansa profeettoja vieraiden mailla, mutta siihen asti kannattaa pitää suu visusti supussa asioista joista ei mitään tiedä tai ymmärrä.