DTM 2012

Böö

Well-known member
Liittynyt
21.5.2009
Viestit
991


TV: ?

Testit ?

1 29.4. Hockenheimring
2 6.5. Lausitzring
3 20.5. Brands Hatch
4 3.6. Spielberg
5 1.7. Norisring
15.7. Olympiastadion München (Showevent ohne Wertung)
6 19.8. Nürburgring
7 26.8. Zandvoort
8 16.9. Oschersleben
9 30.9. Valencia
10 21.10. Hockenheimring
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Mika Hakkinen to test Mercedes' new C-Coupe DTM car at Monteblanco
By Jamie O'Leary Monday, December 5th 2011, 13:25 GMT


Mika Hakkinen will drive Mercedes' new C-Coupe at this week's DTM test at Monteblanco.

The 1998 and '99 Formula 1 world champion made his racing comeback in a Mercedes SLS GT3 car at the Zhuhai ILMC event last month, and will on Tuesday sample a DTM car for the first time since he quit the series at the end of 2007.

"After having seen the regulations for 2012 I just had to find out what's different between the 'old' DTM AMG Mercedes C-Class and the new DTM AMG Mercedes C-Coupe," said Hakkinen, 43.

"Thanks a lot to Norbert Haug and HWA's Gerhard Ungar for offering me the chance of testing the new DTM AMG Mercedes C-Coupe. Having the opportunity to drive a new Mercedes always represents a major pleasure for me."

Mercedes motorsport vice-president Norbert Haug said that the test was not a precursor to a full-time comeback in the series for Hakkinen.

"He has been a member of the Mercedes-Benz family since 1995 and secured two Formula 1 World Championship titles with McLaren and us to afterwards successfully compete in DTM, with Mercedes-Benz," Haug said.

"This test was a desire of both Mika and us and you shouldn't draw any further conclusions from the fact that he is going to test the car."

Mercedes confirmed that Gary Paffett, Jamie Green and Christian Vietoris will also drive at the test.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/96659

Mikalla taitaa kaasujalka vipattaa. Oishan se hienoa nähdä Mika taas kisaamassa, mutta taitaa jäädä vain testaukseksi.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Mikalla taitaa kaasujalka vipattaa. Oishan se hienoa nähdä Mika taas kisaamassa, mutta taitaa jäädä vain testaukseksi.
Eiköhän vain jää testaukseksi, vaikka onhan paluu huhuja jonkun verran kiukaalle heitetty toisinaan. Oli muuten uutinen postattu jo aiemmin tälle sivulle.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Mika Häkkinen ajoi monteblancon DTM-testin aikana uudella Mercedeksen C-Coupé autolla 109 kierrosta (365,91 km) ja oli hyvin tyytyväinen autoonsa kehuen jokaista osa-aluetta.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
BMW valitsi viidenneksi kuljettajakseen DTM-sarjaan Joey Handin. Tiettävästi yhtä vapaata BMW-paikkaa on tarjottu mm Nick Heidfeldille.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Bannauksenkin uhalla linkitän taas kuvia, tällä kertaa toivottavasti aivan aiheellisia, eli ymmärränkö näistä kuvista nyt oikein, että maaefekti kielletään ensi kaudesta alkaen:
Audi 2011:

Audi 2012:
? :confused:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Bannauksenkin uhalla linkitän taas kuvia, tällä kertaa toivottavasti aivan aiheellisia, eli ymmärränkö näistä kuvista nyt oikein, että maaefekti kielletään ensi kaudesta alkaen
Linkittämäsi kuvat näyttävät olevan Auto Motor und Sportin sivulta, jossa niillä on myös selventävät kuvatekstit, joten ihan pelkän piirroksen perusteella ei tarvi arvailla.

Ilman sanotaan virranneen aikaisemmin keulasta aina perän diffuusoriin asti, kun taas uusi (entistä leveämpi) standardimonokokki estää ilman johtamisen auton läpi.

Autoista löytyy kyllä edelleen diffuusorit perästä, joten kyse on pikemminkin vähentämisestä kuin kieltämisestä. Perän menetettyä downforcea kompensoidaan isommalla siivellä. Muuttuneen aerodynamiikan pitäisi kuulemma helpottaa toisen auton perässä ajamista...


Tuolta AMS:n sivulta löytyy muuten kuvat uudesta DTM-rungosta edestä ja takaa. Nyt hiilikuituinen monokokki on koko auton levyinen, kun aikaisemmin komposiittia oli vain "turvakaukalo" kuljettajan ympärillä koko muun rungon ollessa putkea. Tuo koko kuvissa näkyvä osa autosta on siis kaikilla kolmella merkillä identtinen.
 
Ylös