DTM 2012

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Toivotaan parasta että Häkkinen tekisi paluun, tätä ainakin itse toivon ja luulenkin ettei sitä aiempaa testiä ajettu hupi mielessä vaan ihan täysin siemauksin jo tiedossa olevan sopimuksen vuoksi. Toivottavasti Speedweek-lehden väite pitää paikkaansa ja Häkkinen testaa autoa ensi viikolla Barcelonassa. Coulthard ja Paffett ovat jo varmoja kuskeja, huhuissa on liikkunut Ralf Schumacherin, Jamie Greenin, Susie Wolffin, Renger van der Zandenin, Christian Vietorisin jatkopahvien lisäksi myös nimet Mika Häkkinen, Robert Merhi ja Nick Heidfeld, Nickiä on viety tiimiin jo marraskuun puolivälistä lähtien niin mies taitaa kenties siirtyä BMW:n sijasta Mersulle.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
BMW:n kaikki kuskit siis selvillä, mutta RBM:n, Schnitzerin ja RMG:n kuskeista ei hajuakaan. Kuvaa hyvin tämän sarjan systeemiä.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
BMW:n kaikki kuskit siis selvillä, mutta RBM:n, Schnitzerin ja RMG:n kuskeista ei hajuakaan. Kuvaa hyvin tämän sarjan systeemiä.
Tämä on automerkkien sarja, ei yksityistiimien. Heidfeld ei siis tee paluuta Bemarille. Bemari haluaa kokeilla, miten tämä DTM-auto pärjäisi Japanissa. Tästä voi vielä kehkeytyä kunnon moottoriurheilua.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Miksiköhän alkaa taas kummitella mielessä 90-luvun ITC-floppi? :dunno:
Katsotaan nyt tuleeko koskaan enää edes uutta ITC:tä, mutta jos tulee niin parempi ois hommat tällä kertaa hoitaa paremmin. Vaikka ITC:n kustannukset ym muut kusivat aikoinaan, niin en sanois sitä kuitenkaan flopiksi sillä mielestäni kilpailut olivat kovatasoisia.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Tuskin sarjat sinällään fuusioituvat, mutta kokolailla tervetullutta olisi teknisten sääntöjen harmonisointi s.e. halukkaat kilpailijat voisivat ajaa kahdessa muussakin sarjassa. DTM kuskien osalta vain iso kanto kaskessa on se, että kaikki autot ovat tehdastiimien omistuksessa ja kuskit ovat vain palkkarenkejä. Jos joku Norbert Hauki sanoo ettei taho lähtee jenkkeihin tai Jaappaniin, niin sitten Mersut ei sinne lähe, vaikka kuskit kuinka haluais.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
DTM kuskien osalta vain iso kanto kaskessa on se, että kaikki autot ovat tehdastiimien omistuksessa ja kuskit ovat vain palkkarenkejä. Jos joku Norbert Hauki sanoo ettei taho lähtee jenkkeihin tai Jaappaniin, niin sitten Mersut ei sinne lähe, vaikka kuskit kuinka haluais.
Vaan eikös nuo saksalaismerkit nimenomaan halua sinne Jenkkeihin? Ja menevätkin. Eri asia on menevätkö kuskit. Eiköhän siellä mennä mahdollisia satunnaisia vierailuita lukuunottamatta omilla sarjan sisäisillä kuskeilla.

Sääntöjen yhtenäistämisellä voisi olla sellainen vaikutus, että luokkaan tulee uusia automerkkejä (olletinkin pääasiassa japanilaisia).
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
BMW M3 tulee toimimaan sarjassa tällä kaudella turva-autona:

http://www.inautonews.com/2012-bmw-m3-dtm-safety-car-revealed
Tuossa jutun lopussa vihjataan, että 2015 Amerikan Grand Am-sarja ja Japanin Super-GT yhdistyisivät DTM:ään. Miksiköhän alkaa taas kummitella mielessä 90-luvun ITC-floppi? :dunno:
Tuo M3 on yksi kolmesta turva-autosta. Audilla ja Mesellä tietysti myös turva-autot. Niiden jako kisavkln kesken on juuri neuvottelujen alla. Automerkkejä ei kiinnosta fuusio vaan se että samoilla autoilla voitaisiin ajaa kovia kisoja myös muissa sarjoissa. ITC-virhettä ei tulla tekemään toista kertaa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Vaan eikös nuo saksalaismerkit nimenomaan halua sinne Jenkkeihin? Ja menevätkin. Eri asia on menevätkö kuskit. Eiköhän siellä mennä mahdollisia satunnaisia vierailuita lukuunottamatta omilla sarjan sisäisillä kuskeilla.
Onhan tuota puhetta ollut että DTM-sarja menisi USA:han kisaamaan jo 2013 mutta eiköhän sinne kaikkien tiimien vakio kuskitkin mene jos sarjan kisa on siellä. Muutamia ulkopuolisia kisaajia myös toki, voi olla mukana.
Sääntöjen yhtenäistämisellä voisi olla sellainen vaikutus, että luokkaan tulee uusia automerkkejä (olletinkin pääasiassa japanilaisia).
DTM sarjaan toki joku japanilaismerkki olisi hyvä, Lexus "yritti" tulla sarjaan aikoinaan mallilla IS-F prototype, sitä autoa testasi Andre Lotterer. Itse en alunperinkaan ole pitänyt hyvänä juttuna Super GT/DTM sarjojen yhdistymisestä tulevaisuudessa, ainakaan auton muotoja ei tarvitse "raiskata" sillä sinne GT500/300 luokkien sekaan ei tarvitse tuoda omia DTM vempeleitä vaan heidän pitää rakentaa sinne omat autot jos meinaavat mennä sinne (noin se varmaan käytännössä tapahtuisikin). Varmaan kuljettaja vaihdokset olisivat sarjojen välillä kenties mahdollisia ja DTM:n saapuminen Japaniin uudelleen sitten vuoden 1996 vaikka silloin nimi olikin ITC.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onhan tuota puhetta ollut että DTM-sarja menisi USA:han kisaamaan jo 2013 mutta eiköhän sinne kaikkien tiimien vakio kuskitkin mene jos sarjan kisa on siellä.
Minä kyllä ymmärsin, että sinne oltaisiin perustamassa ihan omaa sarjaa DTM-säännöin eikä suinkaan viemässä tätä eurooppalaista sarjaa kisaamaan sinne.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Minä kyllä ymmärsin, että sinne oltaisiin perustamassa ihan omaa sarjaa DTM-säännöin eikä suinkaan viemässä tätä eurooppalaista sarjaa kisaamaan sinne.
Oikeassa toki olet, kyllä ameriikkaan omaa DTM-sarjaa ollaan oltu suunnittelemassa saksalaisilla säännöillä jo jokusen aikaa ja ne kisat ajettaisiin Grand Am tai Nascar kisojen oheislähtöinä, on puhuttu että jopa 12-osakilpailun kalenteri saattaisi olla mahdollista ameriikan DTM-sarjalle vuonna 2013. Aika näyttää mitä tapahtuu... Itse pidän enemmän ajatuksesta että DTM-sarja kävisi saksasta käsin ajamassa yhden kisan USA:ssä, mutta silloin varmaan kustannukset sun muut tulisivat peliin.
 
Viimeksi muokattu:

Stilo

Well-known member
Liittynyt
15.12.2002
Viestit
53
Sijainti
Lahti
Jotain huhua on ollut, että joissain autoissa olisi ollut ajonaikana säädettävät jousilautaset jolloin auton maavaran pystyi radalle lähtiessä tiputtamaan alle minimirajojen.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös