Formula 1 - Brasilian GP - Ennakot ja Vapaat harjoitukset

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
HRT-tiimi antaa Brasilian GP:n perjantaiharjoituksissa ajotilaisuuden tshekkikuljettaja Jan Charouzille. Hän korvaa aamupäivän harjoituksissa Vitantonio Liuzzin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Olisi joskus kiva lukea foorumin juttuja sitten jos autot oikeasti laitettaisiin ajamaan monsuunisateeseen, kuten täällä aina huudellaan.
2009 Malesia lienee lähin esimerkki todellisesta monsuunista. Tosin sielläkin vesimäärä nousi kahden kierroksen aikana niin suureksi, että ajaminen muuttui mahdottomaksi ja kisa keskeytettiin. Silloinkin jotkut vaativat kisan jatkamista, mutta suuremman huomion kommenteissa taisi viedä Ferrarin "oivallinen" rengastaktiikka ja jäätelötikku.

Oikeastihan kuskeja ei kovin montaa kierrosta nähtäisi ajamassa monsuunisateessa, koska he joko pyörähtäisivät ulos tai keskeyttäisivät vapaaehtoisesti varikolle. Tai autot hyytyisivät liikaan vesimäärään (mikä lienee KERSin akkusysteemin turvallisuus niiden jäädessä vedenpinnan alapuolelle).
 
Viimeksi muokattu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
2009 Malesia lienee lähin esimerkki todellisesta monsuunista. Tosin sielläkin vesimäärä nousi kahden kierroksen aikana niin suureksi, että ajaminen muuttui mahdottomaksi ja kisa keskeytettiin. Silloinkin jotkut vaativat kisan jatkamista, mutta suuremman huomion kommenteissa taisi viedä Ferrarin "oivallinen" rengastaktiikka ja jäätelötikku.
Läheisempi esimerkki olisi minun mielestäni tämän kauden Kanada, ja se "pikkanen" kuuro noin minuutti punaisten jälkeen.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Back to oldschool hoods! :cool: Parhaita ratoja ehdottomasti sarjassa. 10v sitten rataa vallattoittivat järkyttävät pomput suorilla ja autoista välillä hajosi osia.. Jopa takasiipi! :eek:
Sitten kannattaa tänä vuonna nauttia koko rahan edestä. Nimittäin autotoday- sivuston mukaan rataa uusitaan ensivuonna melkoisesti. Eiköhän sinne ilmesty kilometrien levyiset asfaltoidut ulosajotilat ja mutkat sen verran jyrkiksi ettei vaan pojat joudu ajamaan liian kovaa.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Sitten kannattaa tänä vuonna nauttia koko rahan edestä. Nimittäin autotoday- sivuston mukaan rataa uusitaan ensivuonna melkoisesti. Eiköhän sinne ilmesty kilometrien levyiset asfaltoidut ulosajotilat ja mutkat sen verran jyrkiksi ettei vaan pojat joudu ajamaan liian kovaa.
Tilaa tähänhän ei ole. Ja edelleenkin ne muutokset koskevat sitä yhtä shikaania (joka on ollut siellä jo tähänkin asti) ja tulevat käyttöön vain koppiautoilla. Lisäksi korjaaminen koskenee myös varikkobokseja, jotka ovat 1970-luvulta.

Ps. Asfalttiset turva-alueet siellä on jo melkein joka mutkassa, että ei se enää kauheasti pahempaan suuntaan voi mennä.
 

Rambpo

Well-known member
Liittynyt
21.6.2011
Viestit
140
Täytyy kuitenkin muistaa, että nämä autot ovat suunniteltu ajettavaksi kuivissa oloissa. T. Eki Mustakari
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Psst. Tämän voisi varmaan stickyttää.

[size=-2]Ja Young Driver Testin stickyn poistaa[/size]
 
Viimeksi muokattu:

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Täytyy kuitenkin muistaa, että nämä autot ovat suunniteltu ajettavaksi kuivissa oloissa. T. Eki Mustakari
Siksi onkin mielenkiintoista nähdä kun kaikilla menee pasmat ihan sekaisin, eikä mikään menee suunnitelmien mukaan.
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Taitaa muuten olla niin harvoja ratoja sarjassa jonka rataprofiili on säilynyt samana ainakin kymmenisen vuotta. Takavuosien paaluajoista ja nopeimmista kierroksista voisi saada hyvän kuvan autoje nopeuden kehittymisestä(hidastumisesta?).
 

rikke

Well-known member
Liittynyt
6.4.2009
Viestit
276
Taitaa muuten olla niin harvoja ratoja sarjassa jonka rataprofiili on säilynyt samana ainakin kymmenisen vuotta. Takavuosien paaluajoista ja nopeimmista kierroksista voisi saada hyvän kuvan autoje nopeuden kehittymisestä(hidastumisesta?).
Interlagosin rata on pysynyt käsittääkseni jo kohta parikymmentävuotta käytännössä muuttumattomana. Vuonna 98 paaluaika oli 1.17. Muutamana viime vuonna on aika-ajossa sadellut joten viimeinen vertailukelpoinen aika oli noin 1.12 vuodelta 2008, jolloin oli vielä kisabensat tankeissa. Veikkaisin tämän vuoden paaluajan olevan noin 1.11.0, mikäli sää pysyy aurinkoisena.
 
Viimeksi muokattu:

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Perskules kun autojen aanet kantaa tanne toimistolle asti!

Omalta kampalta nakyis ikkunasta pari mutkaa ja kollegan kampalta koko rata!

Uskomattomasti taas pukkaa tyomatkaa Eurooppaan juuri kisaviikonloppuna. Paska.
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Kuulostaa siltä kuin autot ajaisi pääsuoralla Maikkarin selostuskopin läpi.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Perskules kun autojen aanet kantaa tanne toimistolle asti!

Omalta kampalta nakyis ikkunasta pari mutkaa ja kollegan kampalta koko rata!

Uskomattomasti taas pukkaa tyomatkaa Eurooppaan juuri kisaviikonloppuna. Paska.
Kuulostaa reilulta:D Ei pöllömpi kämpän paikka:thumbup:
 
Ylös