Mietteet kaudesta 2011 - mitä jäi käteen?

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Nyt kun kausi on ohi, niin mitä jäi käteen?

-Vettelin käsittämätön ylivoima
-Keski-Euroopan sää kesäkaudella
-Kanadan kisa
-Kohtuu mielenkiintoisia kisoja, paria poikkeusta lukuunottamatta kuitenkin
--Ja kisat ihan ok, vaikka voitosta ei oikein missään taisteltukaan
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
-Massan, Hamiltonin ja Webberin surkea epäonnistuminen ja tallikavereille häviäminen
-Heidfeldin naurettavat potkut
-McLarenin nolot aika-ajopuvut
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
--Ja kisat ihan ok, vaikka voitosta ei oikein missään taisteltukaan
Aika monessa kisassa loppujen lopuksi: Kiina, Espanja, Monaco, Kanada, Iso-Britannia ja Unkari. Singaporessakin tavallaan, kun Button sai vauhdin päälle kisan loppuun. Italiassakin alkukierroksilla, loppumatkahan oli Vettelin hallintaa.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Aika monessa kisassa loppujen lopuksi: Kiina, Espanja, Monaco, Kanada, Iso-Britannia ja Unkari. Singaporessakin tavallaan, kun Button sai vauhdin päälle kisan loppuun. Italiassakin alkukierroksilla, loppumatkahan oli Vettelin hallintaa.
Nojoo, enemmän ehkä taisin ajatella että maailmanmestaruuden voitosta ei taisteltu.

Tjsp.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Schumin alokasmainen törmäily
Viimeinen naula arkkuun Kimin paluulle kuninkuusluokkaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Renkaat: Varsinkin alkukaudesta toi kisoissa lisä-actionia. Vuoden kuluessa opittiin käyttämään paremmin ja sen myötä taktiikatkin pitkälti yhdenmukaistuivat. Aika-ajot meni pehmeiden säästelyksi, mihin täytyy ensi vuodeksi saada muutos.

DRS: Oikeat parametrit alkukaudella täysin hakusessa. Pikku hiljaa alettiin oppia ja loppukaudesta oltiin jo tilanteessa, jossa samaan aikaan toisten mielestä DRS helpotti liikaa, toisten mielestä liian vähän - eli sopiva kompromissi oli löytynyt. :D

Ahdettu diffu ja moottorimäppäys: Hirveä haloo muutaman kisan jälkeen ja täysin farssiksi mennyt yritys tehdä asialle jotain Silverstonessa. Sen jälkeen asiasta ei sitten oikeastaan enää puhuttukaan.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Kummasti nuo kisat tuli taas kateltua ja monista jopa nautittua. Kilpa-autoilun seuraaminen on ihan kivaa ja kun ei ole enää kovin suurta suosikkikuskia niin säästyy hermotkin. Toisin oli etenkin Mikan ajaessa.

edit: niin, erityismaininnan ansaitsee Suumakkerin hölmöilyt.
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
-Suht. mielenkiintoisia kisoja suht. paljon
-DRS joskus hyvä, joskus huono
-Hamiltonin romahdus
-Schumin parannus viime kauden jälkeen
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
- Menestys F1:ssä on loppupeleissä kiinni kuskin hermoista (Vettel, Button vs. Hamilton, Massa)
- Pirellin renkaat muutti voimasuhteita kuskien ajotyyleissä
- Schumimainen dominointi mestaruustaistelussa on yhä mahdollista
- Formuloistakin on mahdollista saada luotettavia kun siihen on keppi ja porkkana
- Testaamisrajoitukset hidastaa pirusti muutoksia tallien voimasuhteissa
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
- Testaamisrajoitukset hidastaa pirusti muutoksia tallien voimasuhteissa
Nojaa, jos taas testaaminen ois vapaata, niin ketkä siellä testais? No tietenkin McL, RBR, Fer ja MGP. Eli näiden ero muihin vain räjähtäisi, mutta keskinäiset sijat ei sitten kai kuitenkaan yhtään.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Jos ei joillekin muuta jäänyt kaudesta käteen kuin Kimin paluusta puhuminen niin oottekohan oikeassa lajissa? Sitäpaitsi se ei oikeasti edes liity siihen mitä tapahtui radalla 2011 joten miettikääpä uudestaan kovasti :idea:
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Nojaa, jos taas testaaminen ois vapaata, niin ketkä siellä testais? No tietenkin McL, RBR, Fer ja MGP. Eli näiden ero muihin vain räjähtäisi, mutta keskinäiset sijat ei sitten kai kuitenkaan yhtään.
No olen sitä mieltä, että kyllä kärjessä ois top-3 tiimillä ollu taistelu tasasempaa kuin nyt. Ja eihän tällä kaudella ollut paljkintopallilla kuin 5 eri kuljettajaa joten se siitä pienempien tallien paremmasta kilpailuasetelmasta kun rajoitetaan testaaminen. Oikeastaan McLaren oli ainut joka sai kunnon spurtin kauden edetessä, muuten oli aika hiljaista tällä osastolla... :rolleyes:
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Onhan noita mietteitä jo tullu mutta laitan itekin jotain:

-Lotus jäi selvästi ennen kautta asetetuista tavoitteista.
-Vettelin ylivoima ja hyvin lattea mestaruustaisto.
-Tallien voimasuhteet aikalailla samat läpi kauden.
-paljon aika jänniä kisoja, muutama tosi jännä ja muutama tylsä. (peruskausi sinänsä)
-Kimin "paluu"
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Kimin paluuhuhumyllykkä.

Sorry pal, oli pakko. Se on yh dys sa na
___________________________________

- Vettelin täydellinen dominaatio
- Buttonin kasvu - loistava setti
- Kanada
- harkittu tapon yritys (=murhayritys) by MSC
- Vettelin kiljauskusetusten volyymin nosto havaittuaan niiden viduttavan muita
- peruspilperon karkaamisen vaikutus urheilusuorituksiin a`la Hammy
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13784
-Red Bullin ylivoima, 18/19 paalua
-Vettel teurasti kaikki
-Vettelin takana jännää taistelua
-Autot selkeästi 1. RB - 2. McL - 3. Ferr - 4. Merc...
-5 voittajaa
-Kai 7 podiumistia

Kiva kausi oli taas, ja erilainen :)
 
Ylös