Hienosti kiertää kehää keskustelu kehää.
Kimi teki yhden virheen: lähti haastamaan Vetteliä/Webberiä rinnalle ohituksen jälkeen ja tuhosi renkaat yhden ainoan mutkan aikana. Ilman tuota olisi voinut yltää jämäpisteille. Se olisi kuitenkin edellyttänyt aika kylmäpäistä toimintaa - nopeampien päästämistä suosiolla edelle menettämättä ajorytmiä. Kuitenkin Alonsokin oli lopussa melkein 2 sekkaa nopeampia, joten vaikeaa olisi ollut edellä pysyä. Letkahan hajosi hieman keskinäisten taisteluiden takia, mutta Kimin takaa se ei olisi mihinkään hajonnut (niin paljon muita hitaampi), vaan autoja olisi yksi kerrallaan tullut ohi.
Jälkikäteen on helppo haarukoida, mikä se maksimi stintti lopussa oli:
- Kimi pysähtyi kierroksella 28 ja vauhti loppui kierroksella 47.
- Vettel pysähtyi 31 ja putosi vauhdista 52-53
- Grosjean pysähtyi 32 ja paine niskasta katosi 49. kierroksella
- Senna pysähtyi 29 ja pystyi säilyttämään vauhdin maaliin
- Maldonado kierrokselta 33, ei ongelmia
- Nico ajoi kierrokselta 34, ei ongelmia
Jos Kimi ja Grosjean käyttivät renkaitaan yhtä hyvin, Grosjean oli pulassa kierrokselta 51 alkaen. Sopivasti paria kierrosta aiemmin taakse oli tullut rakoa, kun Williamsit nahisteli keskenään. Lisäksi aiemmin lähin takana ollut eli Senna oli vanhemmilla renkailla.
Todennäköistä on, että renkaat ei keston äärirajoille vietynä kestä yhtäkään ajovirhettä (luistoa, jarrumokaa). Vettel ja Räikkönen tekivät virheen. Senna sen sijaan kykeni välttämään virheen, mutta eipä ollut haastekaan ihan samaa kaliiberia