Flying Finn
Well-known member
Koko yön olivat rakentaneet autoa että saivat sen ajokuntoon aamuksi. Veikkaan että eivät yksinkertaisesti ehtineet liimata kaikkia sponsoritarroja kiinni.
Tässä kuvassa keula ei ole ollenkaan niin pahan näköinen
Niin se näyttää monella muullakin. Oon ihmetelly syytä sille. Oisko noi pitkät keulat jotka saa koko auton näyttään pitkältä? Vielä kun samalla kaikilla ponttoonit on pääsääntösesti lyhentyny.Akseliväli näyttää jotenkin hurjalta
Aerodynaaminen pito tuntuisi siis parantuneen ja ohjaustehostinta on muutettu Trullille sopivammaksi. Autoon on ilmeisesti asennettu KERS, mutta sitä ei käytetä vielä ensimmäisenä testipäivänä. Ajokorkeutta ja tasapainoa täytyy vielä säätää ennen kuin autolla voi yrittää nopeampia kierroksia."I think I can confirm this car is already quicker than last year's car," Kovalainen told AUTOSPORT at Jerez. "The performance is better, and the rear has more grip, which is positive.
"The steering feels slightly more precise. I have only done three laps so I can't really tell more but, so far, positive feeling."
Minuakin ihmetytti miksi Gascoyne kertoi tallin tiedotteessa, ettei autossa ollut lainkaan luotettavuusongelmia ennen käynnistimen hajoamista. Ehkä Gascoyne yrittää antaa tällä lausunnolla autosta todellista myönteisempää kuvaa, koska viime kauden testeissä tallilla oli riesanaan jatkuvia luotettavuusongelmia, jotka sitten jatkuivatkin läpi kauden ensimmäisen puoliskon.Ilmeisesti oli ongelmia enemmänkin kuin pelkkä käynnistin
Heikki Kovalainen
Muuten meni ihan ok, mutta meillä oli ongelmia öljyn jäähdytyksen kanssa. Sen takia en ajanut tuon enempää, Kovalainen kertoi rientäessään hikisenä tallinsa tiloihin.
Tavoitteena oli saada kasaan 96 kierrosta, mutta aamupäivän ajojaksolla auton sähköboksin ylikuumentuminen rajoitti vedot kolmen kierroksen mittaisiksi.
[mtv]
Tässä voi olla näkemys erokin. Gascoyne voi tykätä, että auton tekniikka itsessään pelas moitteitta. Ei moottori tai vaihteisto murheita jne. Lämmennyt sähköboxi esim. saatettiin todeta ihan vaan vialliseks. On se luotettavuutta sekin, mutta noin periaatteessa boxi saatto olle se ainut miljoonasta jossa on vikaa... Öljyjen lämpenemiselle saatto löytyä myös joku varma ratkaisu jonka pystyvät tekemään täksi päiväksi ja siten sitäkään ei tarvi laskee luotettavuusongelmaks...Minuakin ihmetytti miksi Gascoyne kertoi tallin tiedotteessa, ettei autossa ollut lainkaan luotettavuusongelmia ennen käynnistimen hajoamista. Ehkä Gascoyne yrittää antaa tällä lausunnolla autosta todellista myönteisempää kuvaa, koska viime kauden testeissä tallilla oli riesanaan jatkuvia luotettavuusongelmia, jotka sitten jatkuivatkin läpi kauden ensimmäisen puoliskon.
Juu. Gascoyne ilmeisesti halusi viestittää, että nyt ei ole ollut samantyyppisiä auton rakenteesta johtuvia ja vaikeasti korjattavia ongelmia kuin viime vuonna.Siis ylikuumenemisongelmat ovat aivan eri sortin ongelmia kuin luotettavuusongelmat. On aivan eri juttu lisätä jäähdytystä kuin palata suunnittelupöydälle jonkun osan kanssa. Viime kaudellahan ongelma oli Renaultin moottorin aihettamat värinät, jotka hajottivat jäähdyttimen. Siinä kestikin että talli sai suunniteltua ja rakennettua uuden jäähdyttimen.
Muistaakseni se meni niin että aukkoja ei saanut olla kuin yhdet pakoputkien ympärillä. Sit Ferrari toi sellaset kidukset joissa oli keskellä pieni rako, jolloin ne oli yhtä ja samaa aukkoa pakoputkien ympärillä olevien aukkojen kanssa...Noita kiduksiakin kiellettiin joskus, mutta kummasti ne taas ui takas päin...?
Fernandes on siis halukas pestaamaan Caterhamille rahoitusta mukanaan tuovan kisakuskin, mikäli kyseinen kuljettaja on samalla riittävän lahjakas ja nopea.From the very early days of our team we decided to employ the two best drivers we could find, irrespective of what financial backing they had, and the pairing of Heikki and Jarno have repaid that investment in one very simple way – they raced the cars designed, built and maintained by the team into positions that earned us tenth place in our first two seasons, giving us Column One status with the financial rewards that brings. Neither of our drivers were, are or will be for a few seasons to come, in a position to win a drivers’ title, so for us all our focus is on climbing up the constructor’s championship. With that in mind, we have to continue to employ the best driving talent we can find, and we have to balance that against our financial resources. In the driver’s market now there are people out there who are both talented and have financial backing, so for us not to consider those options would be bad business. Without a sound business plan the sport would fail, so for most of us on the grid, the 21st century pay driver is a good thing as they bring both talent and a revenue stream that otherwise would not exist.
If you could have any 2 drivers from formula one's history, racing for Caterham F1, who would they be?
I’d like to see how Heikki Kovalainen fares against Mika Hakkinen. Two Finns would be, almost literally, cool.
“For me the car has been very easy to set-up. It has a more stable rear end than last year’s car, which is something that I wasn’t expecting to be as good as last year, because we’ve lost the blown diffuser. I think the car actually has a better rear end in the high speed.
“The main issue is a little bit of a last turn-in to the slow corners, but we’re still running last year’s front wing, for example. We have a new one coming later on, and we’ll get some more power to the front of the car. That will make it quicker. And it seems that the rear end is working really well.
“Just looking the timesheets we’re closer than we’ve been before. We’ve done proper running, we haven’t done any show runs, so fingers crossed.”