Ainakin siellä ollaan varsin rehellisiä:
CaterhamF1 sanoi:
it was not an easy decision to bring Vitaly in to replace Jarno, but it was one we made to ensure that we give fresh impetus across the whole team and with a realistic eye on the global economic market.
Vitali tuo uusia virikkeitä talliin ja sen realistisiin talousnäkymiin.
Minä pidän Trullia nopeampana kuskina kuin Petrovia, mutta eihän Vitaliakaan muistaakseni ole hitaaksi haukuttu. Kaudella 2010 Petrovia pidettiin nopeana mutta kolariherkkänä kuskina. Kaudella 2011 Vitali törmäili vähemmän, mutta silloinen tallinsa moitti venäläistä epätasaisista suorituksista. Nyt Petrov saa Caterhamilla mahdollisuuden todistaa, että ajotaidot paranevat jatkuvasti kokemuksen karttuessa.
Trullin puolesta käy kyllä sääliksi, kun italialainen on ajanut kaksi vuotta huonolla autolla ja saa potkut juuri nyt kun auton pitäisi alkaa olla kunnollinen. Vaan ei auta itku markkinoilla. Trulli on saanut Fernandesilta hyvää palkkaa kahtena vuotena peräkkäin, ja eiköhän ne Petrovin sponsorit ole antaneet Jarnolle vielä mukavat läksiäisrahatkin. Tony Fernandes investoi nyt paljon rahaa Caterham-talliin: talli muuttaa uusiin tiloihin, omaa tuulitunnelia rakennetaan ja lisää väkeä palkataan. Talli siis tarvitsee rahaa ja Petrov on kohtalaisen hyvä kuski, joka tuo tallille rahaa.
Tämä muutos varmistanee samalla Kovalaisen aseman Caterhamin ykköskuskina. Saapa nähdä ajaako van der Garde nyt kaikki hänelle luvatut perjantaiharjoitukset Petrovin autossa?