Black Leopard
Pantera negra
Vuorossa siis Suomi - Venäjä maaottelu.
Olihan melkoinen yllätys. Trullin puolesta harmittaa
Olihan melkoinen yllätys. Trullin puolesta harmittaa
Niin kyllähän tuo pikkaisen kirpaisi.Olihan melkoinen yllätys. Trullin puolesta harmittaa
En tiedä mihin tuo veikkaus perustuu, mutta jos se perustuu siihen, että Petrov olisi kyseisestä pestiä ollut saamassa, niin ainakin virallisten lausuntojen mukaan näin ei ollut (huhujen mukaan kyllä, mutta ne kiellettiin).Turun Sanomat kertoo, että Trullin veikataan suuntaavan jatkossa Pirellin testikuskiksi.
Italialaista, hiljattain työttömäksi jäänyttä F1-kuskia istutetaan siis italialaisen rengasfirman F1-renkaiden testaajaksi -- tavallaan ilmeinen assosiaatio. Heikki Kulta ei mainitse mistä huhu on peräisin, mutta eiköhän liene jonkun Kullan toimittajatutun keksintöä?En tiedä mihin tuo veikkaus perustuu, mutta jos se perustuu siihen, että Petrov olisi kyseisestä pestiä ollut saamassa, niin ainakin virallisten lausuntojen mukaan näin ei ollut (huhujen mukaan kyllä, mutta ne kiellettiin).
Trulli varmaankin kelpaisi hommaan ja moni muukin nyt ilman kisapestiä jäänyt kokenut kuski, mutta Pirellillä on ongelma. Heillä ei ole ajanmukaista testiautoa johon kuski istuttaa. Kun tuo ongelma ensin saadaan ratkaistua niin alan paremmin uskoa myös kuskihuhuihin.
Hyvä huomio. Mihinkä se pirelli nyt yhtäkkiä kuskia tarvis? Olen ollut ymmärryksessä, että tilaisuuksia kokeiluttaa renkaita talleilla järjestyy jos on tarvetta. Ei näytä paljon olevan. Mustat ja pyöreet on mustia ja pyöreitä.Pirellin ongelmiin en osaa ottaa kantaa. Tarvitseeko Pirelli ylipäätään omaa testiautoa ja omaa testikuskia? Eikö niitä renkaita voi testailla muiden F1-testien puitteissa?
Ei niitä renkaita ihan tosta vaan pyöräytetä tallien testattavaksi. Ensinnäkin jo säännöt kieltävät sen ja toisekseen kaikille talleille pitäisi antaa samat mahdollisuudet. Pirelli voi rauhassa testata jotain uutta prototyyppiseosta ja tehdä kuusi settiä renkaita sen sijaan että pitäisi tehdä kuusi settiä jokaiselle tallille renkaasta, joka mahdollisesti ei toimi niin kuin on haluttu ja sitä ei välttämättä oteta edes käyttöön.Hyvä huomio. Mihinkä se pirelli nyt yhtäkkiä kuskia tarvis? Olen ollut ymmärryksessä, että tilaisuuksia kokeiluttaa renkaita talleilla järjestyy jos on tarvetta. Ei näytä paljon olevan. Mustat ja pyöreet on mustia ja pyöreitä.
Näyttääkö silmäni väärin vai onko takana aika reilusti maavaraa?Maistiaisvideo Caterham CT01-autosta radalla Jerezissä. Kuvattu nähtävästi lauantaina varsinaisen testin päätyttyä, Heikki ratissa:
http://www.youtube.com/watch?v=oBfUPKN-m1E
Caterhamin Jerezissä kuvaama mainosvideo julkaistaan ilmeisesti ensi viikolla, kun se on saatu editoitua.
On muuten aika hyvännäköinen liikkeessä.Maistiaisvideo Caterham CT01-autosta radalla Jerezissä. Kuvattu nähtävästi lauantaina varsinaisen testin päätyttyä, Heikki ratissa:
http://www.youtube.com/watch?v=oBfUPKN-m1E
Caterhamin Jerezissä kuvaama mainosvideo julkaistaan ilmeisesti ensi viikolla, kun se on saatu editoitua.
Aika pitkälti olen samaa mieltä, mutta Caterhamin taloudentilasta en olisi vielä huolissaan. Voihan se olla niin, että tämän avulla kasvatetaan budjettia taikka nämä rahat säästyvät Tonyn yrityksiltä.Olen iloinen että Petrov sai ajopaikan, ihan kelpo kuski sinänsä. Harmi vain että se tuli rahan avustamana eikä puhtaasti omilla ansioilla. Harmi myös se, että tämä kertoo Caterhamin talouden olevan heikompi kuin mitä on annettu ymmärtää. Toivottavasti nämä rahat kuitenkin jouduttavat kehitystyötä.
Trulli oli jo esittänyt kaikkensa F1:ssä, siinä mielessä ei harmita hänen lähtönsä, vaikka hyvä kuski aikanaan olikin.
Onneksi Petrov on maksukuskiksi varsin hyvä, vähän niin kuin Diniz aikoinaan, eikä ihan lapanen kuten niin monet maksukuskit ovat.
Keken kommentteja on aina ilo lukea ja kuunnella. Muutamalla suomalaisella 'asiantuntijakommentaattorilla' olis vähän syytä ottaa mallia Kekestä.http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/02/1497741/keskustelu-keken-kanssa-miten-optimistinen-olet-caterhamin-suhteen
Ihan hyvä juttu.
Kun on elämänkokemusta, näkee asioita hieman eri lailla, ja oikein: Tuskin moni noteeraisi lainkaan tuollaista tallin muuttoa nimenomaan niin, että auton suorituskyky kärsii. Kärsii, koska F1 on niin paljon yksittäisistä ihmisistä kiinni.
Kai siinä on Caterhamilla sanansa sanottavana mitä merkkejä kyljissä esiintyy. Viime vuonna Renaultilla oli tilanne hieman eri, koska talli ei kuitenkaan ollut Lotus.Ei tuu vissiin Ladoja auton kylkeen, kun Petrovin sponssi on joku öljy-yhtiö...
Se on vissiin venäläinen Lukoil, yritti jo viime kaudella kammeta rellujen autoihin Petrovin avulla, muttei voinut koska syyksi sanottiin heillä oli jo Total öljy-yhtiö sponsori näkyvillä tai jotain sinne päin. Mut Lukoil se öljy-yhtiö varmaan on.Ei tuu vissiin Ladoja auton kylkeen, kun Petrovin sponssi on joku öljy-yhtiö...