Caterham F1 Team kaudelle 2012

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kai siinä on Caterhamilla sanansa sanottavana mitä merkkejä kyljissä esiintyy. Viime vuonna Renaultilla oli tilanne hieman eri, koska talli ei kuitenkaan ollut Lotus.
Renault ja LadaVazhan tekevät yhteistyötä, joten varmaan sitä kautta tuli se nimi autoon.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Renault ja LadaVazhan tekevät yhteistyötä, joten varmaan sitä kautta tuli se nimi autoon.
Paitsi ettei talli ollut oikeasti Renault. Mut onhan tuolla RB:lläkin Infinitit kyljissä, joka sopinee kuvioon Nissanin Renault-kytkyjen kautta sekin.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
2012 Introvideotekele

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=G-ipmfPGFWM

Osaavat kyllä tehdä/ideoida hemmetin komeita videoita . @ 3:43 oli tosi hieho otos
Ihan kiva mainospätkä. Viime kauden alussa hehkuttivat mainosvideossaan Team Lotuksen paluuta. Se paluu jäi sitten kananlennoksi, mutta Caterham-brändistä löytyi lopulta tallille pysyvämpi identiteetti.

Heikki Kovalainen on ollut tallissa mukana alusta asti ja esiintyy oikeutetusti pääroolissa tässäkin mainoksessa. Jos talli nousee tällä kaudella mukaan keskikastin kahinoihin, niin Heikki on varmaankin mukana myös kauden 2013 alkua juhlistavassa Caterhamin mainosvideossa. :)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onko Heikistä tuolssa Caterhamin kasvot, että Caterham muitetaan ikuisesti Heikistä?
Kyllähän Heikki ykköstykki nyt on, mutta liikaa ei pidä vetää johtopäätöksiä videosta, josta juuri pois potkitun kuskin materiaali piti poistaa ja korvaajasta ei materiaalia vielä ollut. Oli vähän pakko käyttää Heikkikuvaa.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Kyllähän Heikki ykköstykki nyt on, mutta liikaa ei pidä vetää johtopäätöksiä videosta, josta juuri pois potkitun kuskin materiaali piti poistaa ja korvaajasta ei materiaalia vielä ollut. Oli vähän pakko käyttää Heikkikuvaa.
Tuli tosin mieleeni , että Caterham ei ainakaan fb sivuilleen lisännyt ainuttakaan kuvaa Trullista koko kuvauspäivänä joten ehkä päätöksiä taustalla oli jo tehty .
 

Latyrx

Vaihtopenkin Eberi
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
691
Sijainti
Mika Salon taikalasit
Komea video kyllä. Tosin kappalevalinnat olivat nyt mitä olivat mutta hieno video joka tapauksessa ja näyttää hienolta radalla. Btw pakoputkien ulostulo on mielestäni evoluutio Toyotan 2009 versiosta.
 
Viimeksi muokattu:

formulaX

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
248
Uusimmassa Petrovin kommenteissa Caterhamista niin kaveri totes et pitäisi vissiin ajotyyliä muuttaa, koska Rellua piti agressiivisesti runtata ja Caterham tottelee paremmin semmois "rauhallisempaa/tarkempaa?" ajoa. Siitä tuli mieleen et onkohan toi nyt täysin Heikin autoa toi ex-team-lotus auto. Hyvä niin, Heikki ei mäkillä tuntunut pärjäävän agressiivisella autolla tai pärjäs mut nopeilla radoilla vain.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Steve Nielsen, Caterhamin "Sporting Director", on selvittänyt Sky Sportsille Caterhamin kokemia vaikeuksia ensimmäisessä Barcelonan talvitestissä. Nielsen lohkaisee, että "these have been testing days" -- eli testipäivät Barcelonassa ovat olleet Caterhamille "koettelevia päiviä".

Petrovin testipäivät ovat kuluneet lähinnä uuden kuskin sovittamisessa autoon. Petrov varmisti kisakuskin pestinsä Caterhamilla vasta Jerezin testin päätyttyä, mikä on nyt tuottanut ongelmia. Autoon piti tehdä pika-ajassa Petroville sopiva istuin, ja Petrovilla on myöskin omat mieltymyksensä auton asetusten suhteen. Näitä asioita ei vielä saatu Vitalin kahtena ensimmäisenä ajopäivänä kohdalleen, mikä myöskin näkyi osaltaan kierrosajoissa. Ensi viikoksi autoon tehdään Petrovin vaatimia muutoksia, joten Nielsen uskoo Petrovin pääsevän seuraavassa testissä keskittymään paremmin varsinaiseen auton testaamistyöhönsä.

Heikin mieltymykset auton asetusten suhteen ovat jo tallin tiedossa, ja talli odottikin siksi saavansa tehtyä enemmän testityötä Heikin ajopäivinä. Näitä päiviä haittasivat kuitenkin pienet mutta paljon aikaa vieneet tekniset ongelmat, jotka rajoittivat ajettujen kierrosten määrän odotettua vähäisemmäksi. Kaiken kaikkiaan talli sai tehtyä mitättömän vähän työtä Barcelonan rataan sopivien auton asetusten löytämiseksi. Näiden asetusten etsiminen oli Caterhamin pääohjelmana perjantaina iltapäivällä, kun Heikki pääsi lopulta takaisin radalle.

Nielsen vahvistaa, että ensi viikolla Caterham CT01-autoon lisätään aerodynamiikkapäivityksiä, ja vasta sitten voidaan alkaa katsoa Caterhamin kilpailukykyä suhteessa muihin talleihin. Ensimmäisessä Barcelonan testissä auton potentiaalista ei vielä saatu kunnollista käsitystä. Nielsen toistaa myös, että tällä kaudella Caterhamin päätavoitteena on napata MM-pisteitä, ja Nielsen toivoo että tähän ei tarvita muiden epäonnistumista vaan että Caterham saavuttaa tavoitteensa oman vauhtinsa ansiosta.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Melkoisen kaponen persaus on kyllä Caterhamin autossa:

 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1394
Melkoisen kaponen persaus on kyllä Caterhamin autossa:
Tuossa on kyllä pakko olla joku optinen harha, koskien tuota ihan perää. Olisiko jotkut katteen osat siellä mustia. Miten ihmeessä perän (siis perävällärin) voisi tehdä noin ohueksi. No, ehkä voikin, sen haluaisin nähdä :) Hemskutti on kapea.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tuossa on kyllä pakko olla joku optinen harha, koskien tuota ihan perää. Olisiko jotkut katteen osat siellä mustia. Miten ihmeessä perän (siis perävällärin) voisi tehdä noin ohueksi. No, ehkä voikin, sen haluaisin nähdä :) Hemskutti on kapea.
Kyllähän tuosta kuvasta näkee, että perä on alhaalta leveämpi kuin keltaiseksi maalattu alue. Mielenkiintoista kyllä nähdä mihin tuolla pystytään, koska tavallaan auto näyttää kököltä ja testit tuntuneet hitailta ja vaikeilta, mutta perän mitat antaisivat ehkä olettaa jotain piilotellun.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nopeasti Caterham Notesia vilkaistessani perästä sanottiin, että se meni uusiksi, kun akseliväliä KERSin takia piti pidentää. KERS tietysti vei oman tilansa, mutta taisi kaventamisellekin jäädä vielä tilaa.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Tässä vielä perästä kuva:


On se vain kovin matala ja kapea tuo persaus.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kyllähän tuosta kuvasta näkee, että perä on alhaalta leveämpi kuin keltaiseksi maalattu alue. Mielenkiintoista kyllä nähdä mihin tuolla pystytään, koska tavallaan auto näyttää kököltä ja testit tuntuneet hitailta ja vaikeilta, mutta perän mitat antaisivat ehkä olettaa jotain piilotellun.
Ai niin ku Williams viime vuonna?
Noo, ei maalata piruja seinälle. Toisaalta saihan Williams pisteitä viime vuonna kuitenkin... :rolleyes:

Melkoisen kaponen persaus on kyllä Caterhamin autossa:
No on kyllä. Ettei olis varikon kaposimpia yhdistettynä ponttoonien pituuteen? Nimittäin luulen RB:n olevan aika kärjessä myös tässä tilastossa, mutta niillä mahtuu vielä pakoputket ylempien etutukivarren eteen/alle. Caterhamissa vastaava tekis jo tiukkaa..

No RB:ltähän tämä trendi on lähtöisin ja RB:n vaihdeaskilla ja KERSsillä vieläpä toteutettuna. Ettei olis mukana tullu jotain pientä vinkkiä suunnitteluunkin? :)
RB:n KERSin akuthan on sijoitettu muista poiketen taakse, jolloin tilaa bensatankille ja siten ponttoonit voivat olla pienemmät.

Missähän RB:n KERSsin elektroniikka muuten on? Onko ollu missään mainintaa siitä?
 
Ylös