Joppe_001
Well-known member
Vituttaa kun menivät ohittamaan Marussian. Pic varmaan pelasi omaan pussiinsa.:doubtful:
Ihan järkevää kun soppari (olikos enempikin kuin 1v) sinne taskussa. M****n vikaa häntäpäässäkin, voi tullakin Charlesista jotainVituttaa kun menivät ohittamaan Marussian. Pic varmaan pelasi omaan pussiinsa.:doubtful:
Esimerkiksi tänään ei Heikkiä otettu sisälle vaikka olisi tullut sisään. Petrov on tullut sisälle ensimmäisenä vaikka tallissa sääntö on, että ekana oleva tulee sisään ensin jne.... Tänään Kovalainen ajoi mm. Petrovin kiinni, vaikka tekivät KOV:lle ylimääräisen pysähdyksen. Sen jälkeen Caterhamin älyvapaa tallipäällikkö päätti ajattaa Kovalaista vielä pari ylimääräistä kierrosta kuivan kelin renkailla sateessa, jotta Petrovi pääsee ohi ja karkuun. Muutenkin Heikin kohtelu tallissa loppupuoliskolla on ollut nähtävästi perseestä!
Ymmärtäisin, jos tapahtuma olisi vain tänään. Mutta kun tämä on toistunut ainakin viisi kertaa jo tänä vuonna!Jotenkin en ihan purematta niele tuota, että Caterham tietoisesti riskeeraisi miljoonat ja mahikset päästä pisteille suosiakseen toista kuljettajaa.
Ensimmäisen stopin osalta Caterham teki oudon ratkaisun ottaessaan taempana olevan kuskinsa ensimmäisenä varikolle, mutta enemmän Kovalaisen kisaan vaikutti Caterhamin rengasstrategioiden jakaminen, kun Kovalaiselle laitettiin toisella stopilla mediumit ja Petroville kovat renkaat. Siksi Heikki joutui tekemään ylimääräisen stopin kierroksella 37 renkaiden alkaessa kulua. Tämän stopin johdosta Kovalainen putosi toivottomasti Petrovin ja Picin kyydistä. (Glock oli pudonnut pelistä jo aiemmin.)Esimerkiksi tänään ei Heikkiä otettu sisälle vaikka olisi tullut sisään. Petrov on tullut sisälle ensimmäisenä vaikka tallissa sääntö on, että ekana oleva tulee sisään ensin jne.... Tänään Kovalainen ajoi mm. Petrovin kiinni, vaikka tekivät KOV:lle ylimääräisen pysähdyksen. Sen jälkeen Caterhamin älyvapaa tallipäällikkö päätti ajattaa Kovalaista vielä pari ylimääräistä kierrosta kuivan kelin renkailla sateessa, jotta Petrovi pääsee ohi ja karkuun. Muutenkin Heikin kohtelu tallissa loppupuoliskolla on ollut nähtävästi perseestä!
Ehkäpä.Lipsauttiko Petrov jatkavansa Caterpillarilla?
http://www1.skysports.com/formula1/video/24721/8282420
Siinä viereisellä videolla Riad Asmat ainakin sanoo, ettei Caterhamin toisesta kuskista vielä ole tehty päätöstä.Lipsauttiko Petrov jatkavansa Caterpillarilla?
http://www1.skysports.com/formula1/video/24721/8282420
Tältä se on näyttänyt. Voi toki olla että kyse on vain koheltamisesta eikä mistään tahallisesta, mutta kovin usein on useillekin kuskeille tullut kauden lopussa näitä vaikeuksia kun ovat esim. vaihtamassa tallia.Esimerkiksi tänään ei Heikkiä otettu sisälle vaikka olisi tullut sisään. Petrov on tullut sisälle ensimmäisenä vaikka tallissa sääntö on, että ekana oleva tulee sisään ensin jne.... Tänään Kovalainen ajoi mm. Petrovin kiinni, vaikka tekivät KOV:lle ylimääräisen pysähdyksen. Sen jälkeen Caterhamin älyvapaa tallipäällikkö päätti ajattaa Kovalaista vielä pari ylimääräistä kierrosta kuivan kelin renkailla sateessa, jotta Petrovi pääsee ohi ja karkuun. Muutenkin Heikin kohtelu tallissa loppupuoliskolla on ollut nähtävästi perseestä!
Ja kuten jo Grossu-topikissa todettiin: romuun nähden. Ei tartte niin paljon hiilikuitua ostaa kauden aikana. Ei oo paljoa tarjolla kuljettajia, jotka ei tykkäis ajaa romurallia aina tuon tuosta.Uskon jopa että Heikin sais kohtuu halvalla? (laatuun nähden)
En toivo että ikinä enää nähdään kahta suomalaista samaan aikaan huipputallissa, enkä varsinkaan tallikavereina. Yhden jännäämisessä on riittävästi. Jos on kaksi niin todennäköisesti yksi tai molemmat alkaa näyttämään huonolta.Kovalaista tarjotaan maikkarilla Kimin kaveriksi. Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä kaksi suomalaista samassa tallissa.
Uskon jopa että Heikin sais kohtuu halvalla? (laatuun nähden)
Onhan Mäkilläkin ollut pari brittiä yhtäaikaa, eikä kumpikaan ole juurikaan toistaan huonommalta näyttänyt, jos lopputulosta tarkastellaan. Viime vuonna Hamiltonilla meni hetken huonommin, tänä vuonna Buttonilla.En toivo että ikinä enää nähdään kahta suomalaista samaan aikaan huipputallissa, enkä varsinkaan tallikavereina. Yhden jännäämisessä on riittävästi. Jos on kaksi niin todennäköisesti yksi tai molemmat alkaa näyttämään huonolta.
No Lotus ei ole ihan huipputalli, mutta kuitenkin.
Minähän toivoin ennen kauden alkua, että Heikki ja Kimi pääsisivät kisaamaan tasavertaisesti, mutta eihän autot sitten olleetkaan edes samalta planeetalta. Toisin kuin sinusta, minusta olisi varsin mielenkiintoista nähdä suomalaiset tasavertaisella kalustolla, eli tallikavereina. Sitä ei ole vielä nähtykään. Että kuinka hyvin kunkin rakentamat mielikuvat lopulta pitävätkään paikkaansa.En toivo että ikinä enää nähdään kahta suomalaista samaan aikaan huipputallissa, enkä varsinkaan tallikavereina. Yhden jännäämisessä on riittävästi. Jos on kaksi niin todennäköisesti yksi tai molemmat alkaa näyttämään huonolta.
Eipä lojaalilla ollut muuta paikkaakaan minne mennä F1ssä. Ja jo sai ajaa 3 kautta tallissa, voisi niistäkin olla kiitollinen itse ajajakin.Että tämmöinen kiitos monen vuoden lojaaliudesta Kovalaiselle.
Kolme kautta, jona talli ei mennyt yhtään luvatunlaisesti eteenpäin suoritustasossaan. Noh saipahan ainakin rahat ulos, muusta ei paljoa tarvi kiitellä.Ja jo sai ajaa 3 kautta tallissa, voisi niistäkin olla kiitollinen itse ajajakin.
tiedä mistään kiitoksista, mutta Heikki itse sinetöi kohtalonsa omalla periaatepäätöksellään että hänhän ei ala mitään sponsori-myötäjäisiä tallille tuomaan. Kun samaan aikaan Senna, Pic, Petrov ja van de Garde kolkuttelevat tallin ovia rahamassit käsissään, ei päätös varmastikaan ollut vaikea. Kovalaisen jatkosopimus olisi kannattanut Caterhamille vain ja ainoastaan siinä tapauksessa että Kovalainen olisi pystynyt tuomaan tallille jotain tuntuvaa lisäarvoa menestysmielessä mutta kun ei niin ei. Kovalainen ei ole sirkuksen nopein kuljettaja ja harvassa on muutenkin ne jonglöörit jotka tuolla romulla pystyisivät esim. Sauberin tai Force Indian tai Toro Rosson vauhtiin vastaamaan. HRT:n ja Marussian kanssa kisaamiseen riittää C-luokan tunaritkin aivan hyvin.Kyllä Caterhamin (Russian Todayn huhuista huolimatta) toinen kuljettaja Picin rinnalla on Petrov, v.d. Garde tai Senna. Että tämmöinen kiitos monen vuoden lojaaliudesta Kovalaiselle.