Lotus F1 Team kaudella 2012

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Juu tosiaan, tiistaina vasta. Mutta Lotus twiittaisi aikaisemmin, että heillä on jo toinen E20 Jerezissä. Ja yleensä tässä vaiheessa talleilla ei ole kahta valmista kilpa-autoa, joten siitä päätellen tämä nyt nähty on lähinnä "näyttelykappale".
Veikkaan tosiaan että tää on tosiaan R31:n pohjalta rakennettu esittelyversio. On meinaan niin paljon samankaltaisuuksia.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onhan tämän vuotinen erilainen ainakin keulastaan ja ponttooneistaan.
Minusta ponttoonit ovat hyvinkin samanlaiset kuin viime vuonna. Uusien sääntöjen mukainen pakoputken ulostulokin vaikutti videossa aika lailla jälkeenpäin ympätyltä. Luulisi että koko pakokaasusysteemin uudeksi laittaminen näkyisi edes vähän. Vähän veikkaan että Jerezissä onkin toisenlaiset ponttoonit.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Noin sivusta katsottuna ainoa suuri uudistus näyttäisi todellakin olevan uusi nokkapala.
Ponttoonit paattyy aikaisemmin ja pakoputket tulevat laillisen nakoisesti ulos kanssa. On noita uudistuksia varmasti enempikin ja varmaan ensi viikon loppuun mennessa aletaan nahda jotain listauksiakin.

Hyva toi lanseerausvideo kyl. Mukavasti tuotu Enstonen teknista vakea esille!

EDIT: Eric Boullier vissiin skidin paineen alasena. Naama punanen kuin paviaanin perse ja olemus muutenkin sellainen ettei paljoo oo tullut nukuttua. Ja haha pian joutuu hyppaamaan lentokoneeseen ja Espanjaan. Ei tosin aurinkorannoille, vaan talviselle F1-radalle Jereziin :)
 
Viimeksi muokattu:

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Eli peli on selvä, tämä on viime kauden auto uudella nokalla, oikea auto nähdään vasta huomenna.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Ei mun silmä juuri muuta eroa aikaisempaan huomaa kuin toi keula. Joka ei ihan hirveän kamala ole vaikkakin viime kautista ikävämmän näköinen. Miksi siellä ei muuten enää lue autossa helvetin isolla LOTUS?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Mukavasti tuotu Enstonen teknista vakea esille!
Kyl ja Martin Tolliday toimii tiimissä ensimmäistä vuotta pääsuunnittelijana, mutta hän oli useita vuosia kakkosmiehenä Denshamin partnerina ennen kuin hän jätti tiimin viime kauden alussa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ei mun silmä juuri muuta eroa aikaisempaan huomaa kuin toi keula. Joka ei ihan hirveän kamala ole vaikkakin viime kautista ikävämmän näköinen. Miksi siellä ei muuten enää lue autossa helvetin isolla LOTUS?
Onhan tuolla takasiivessä ko. teksti.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491

Näytä liitetiedosto 17110

Näyttääkö muista toi sivuponttooni hieman erilaiselta esitellyssä autossa kuin tossa videolla olleessa first start up-autossa. Toki tosta puuttuu paneeleja, mutta toi aukon muoto näyttää erilaiselta.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Onhan tuolla takasiivessä ko. teksti.
Niinpäs onkin. Tuli vaan mieleen kun viime kaudella jossain vaiheessa se Lotus luki jossain päin auton sivua/kylkeä hiukan isommalla fontilla kuin siihen itse asiassa olisi fyysisesti sopinutkaan ja samaan aikaaan "Kumpi ompi oikeampi Lotus?" -jarna otti "Se jolla lukee Lotus isommalla!" -sivuaskeleen.
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
254
Ei mun silmä juuri muuta eroa aikaisempaan huomaa kuin toi keula. Joka ei ihan hirveän kamala ole vaikkakin viime kautista ikävämmän näköinen. Miksi siellä ei muuten enää lue autossa helvetin isolla LOTUS?
Mutta siellähän lukee vielä isommalla suomalainen suosikki
LADA
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Minusta ponttoonit ovat hyvinkin samanlaiset kuin viime vuonna. Uusien sääntöjen mukainen pakoputken ulostulokin vaikutti videossa aika lailla jälkeenpäin ympätyltä. Luulisi että koko pakokaasusysteemin uudeksi laittaminen näkyisi edes vähän. Vähän veikkaan että Jerezissä onkin toisenlaiset ponttoonit.
Päättyhän ponttoonit noin puolta aiemmin ja lisäksi ponttoonin takareuna on täysin eri. Viime vuoden ponttooni laski ripustusten alle asti, jossa takareuna oli auki jäähdytysilman poistumista varten.
Nyt ponttoonit loppuu aiemmin ja ovat muodoltaan 2011 RB:tä ja ilmat poistetaan "keskipakarista". Ponttooneissa on siis takaosaltaan muuttunut vain kaikki.... :D

Etureuna on toki kovin samanlainen kuin viime vuonna, mutta mitäs siitä muuttamaan, kun alareunan leikkauskin on ihan sujuvan oloinen...

Pakoputket näin kans vilahdukselta. Näyttivät olevan keskellä ja kohtuu alhaalla, koska eivät pistäneet katteista kuin hiukan. Putket suunnattu niin ylös kuin sallitaan eli takasiipeä kohti. Vastaava taisi olla Caterhamin ja FI esittelyissä....

Katotaan nyt sit tiistaihin asti josko auto oliskin hiukan erilainen jo sit...
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Ei mun silmä juuri muuta eroa aikaisempaan huomaa kuin toi keula. Joka ei ihan hirveän kamala ole vaikkakin viime kautista ikävämmän näköinen. Miksi siellä ei muuten enää lue autossa helvetin isolla LOTUS?
Koska SPONSORILTA loppui raha. :alppu::D
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Auto näyttää kovasti viimevuotisen kaltaiselta paitsi aerodynamiikaltaan, myös mekaanisesti l. ripustustensa osalta.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Näytä liitetiedosto 17111

Esittelyautossa on moottorin ilmanottoaukon alapuolella tollanen pieni tuki, mitä startup autossa ei ole.

Lisäksi takajousituksen osat näyttää erehdyttävästi samanlaisilta tosta keskeltä.




Sitten noi splitterin ruuvien paikat näyttää aivan samoilta R31:ssä ja E20-esittelyautossa.
Näytä liitetiedosto 17112

Lisäksi toi E20-esittelyautossa oleva splitteri oli jo viime kaudella kiinni R31-autossa.

 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Veikkaan tosiaan että tää on tosiaan R31:n pohjalta rakennettu esittelyversio. On meinaan niin paljon samankaltaisuuksia.
Tai sitten ovat keskittyneet ainoastaan nimestään mesoamiseen ja lopettaneet kehitystyön kokonaan.

Olisi hienoa nähdä Heikki ja Kimi taistelemassa tasaväkisesti radalla.:p
 
Ylös