Lotus F1 Team kaudella 2012

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mahtaako muuten testattavilla nopeuksilla olla mitään vaikutusta? Tai siis enemmänkin, että kuinka iso vaikutus nopeudella mahtaa olla? Autovalmistajien ei ainakaan yhtä kovilla nopeuksilla tartte testailla kuin F1-tallien.
Siis tuskin tollasissa mitään perus-Golffeja testataan :D Superautoja varmastikin.

Mitä itse liikkuvaan alustaan tulee niin siihen ei kai tarvitse ainakaan periaatteessa muuta kuin rakennella ilmavirran kanssa samaa vauhtia liikkuva liukuhihna auton alle. Omat mutkikkuutensa toteutukseen tuo sitten esim. 300 km/h nopeus.
Teoriassa yksinkertaista, mutta käytäntö lienee toinen.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Siis tuskin tollasissa mitään perus-Golffeja testataan :D Superautoja varmastikin.
Enpä nyt oikein tiedä. Ne superautotkin on monesti vaan 'superautoja'. Eiköhän niiden ostajille muut seikat ole tärkemäpiä kuin äärimmäinen suorituskyky rata-ajossa. Esim. imagotekijät, nimellinen moottoriteho ja pörinät.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Enpä nyt oikein tiedä. Ne superautotkin on monesti vaan 'superautoja'. Eiköhän niiden ostajille muut seikat ole tärkemäpiä kuin äärimmäinen suorituskyky rata-ajossa. Esim. imagotekijät, nimellinen moottoriteho ja pörinät.
Omistajille ehkä, muttei valmistajille. Ei ne pelkästään huvin vuoksi Nordschleifea hinkkaa vuodesta toiseen.
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Enpä nyt oikein tiedä. Ne superautotkin on monesti vaan 'superautoja'. Eiköhän niiden ostajille muut seikat ole tärkemäpiä kuin äärimmäinen suorituskyky rata-ajossa. Esim. imagotekijät, nimellinen moottoriteho ja pörinät.
Kyllä on olemassa ihan superautoja. Esim. joku MP4-12C ei ole mikään hetkessä keksitty kone.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Alan Permane laskeskelee Lotuksen olevan kolmanneksi paras talli (Planet F1).

Siihen sen itsekin tällä datalla sijoittaa. Voi olla, että on jopa tasoissa Red Bullin kanssa. Mäkki näyttää tällä hetkellä valitettavan ylivoimaiselta, mutta ehkä Eurooppaan mennessä ero on jo pienempi.
Jos aika-ajo vauhtia katsotaan tähän mennessä nähdyn perusteella niin Lotus on tasoissa RB:n kanssa ja Mäccikin on ylivoimainen lähinnä Hamiltonin ohjastamana. Kisavauhdissa ei käsittääkseni ole kovin suuria eroja aika-ajo vauhtiin nähden. Lotus on hellä renkaille, joten ei sen ainakaan pitäisi olla ongelma. Hyvällä lähdöllä ja onnistuneella taktiikalla Lotus taistelee osakilpailuvoitoista. Spa, here we come!! :D

Mikä tilanne on jatkossa on toki vielä arvoitus.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kyllä on olemassa ihan superautoja. Esim. joku MP4-12C ei ole mikään hetkessä keksitty kone.
Uskoisin kyllä että suorituskyvyn maksimointiin panostetaan formuloissa huomattavasti enemmän. Siviiliautoilla ei ole vastaavia teknisiä rajoitteita, joten niistä saa helposti tehtyä tasan niin tehokkaan kuin haluaa, jos haluaa. Ei kannata alkaa hinkkaamaan mitään yksityiskohtia, ne on enemmänkin muotoilijoiden mielihalujen kuin suorituskyvyn ja tekniikan ehdoilla tehtyjä. Ajettavuus pitää tietysti saada jollekin tasolle, että kuka tahansa riittävän rahasäkin omaava törsäke pärjää sellaisen kanssa jotenkin.
 

Sussari

Well-known member
Liittynyt
19.10.2009
Viestit
60
Sijainti
Asun koirankopissa :P
"Tuulitunnelitesteihin lähetetään Romain Grosjeanin Malesiassa ajama auto koodinumeroltaan E20-01, joten Grosjean saa käyttöönsä uuden rungon seuraavaan osakilpailuun Kiinaan."

Toivottavasti ei vaikuta tyhmältä, mutta tarkoittaako tämä nyt sitä ettei Kimi saa niitä uusia osia autoonsa seuraavassa kisassa?
 

nikale

Banned
Liittynyt
27.3.2011
Viestit
467
"Tuulitunnelitesteihin lähetetään Romain Grosjeanin Malesiassa ajama auto koodinumeroltaan E20-01, joten Grosjean saa käyttöönsä uuden rungon seuraavaan osakilpailuun Kiinaan."

Toivottavasti ei vaikuta tyhmältä, mutta tarkoittaako tämä nyt sitä ettei Kimi saa niitä uusia osia autoonsa seuraavassa kisassa?

Ei kai Kimin käyttämä vanha runko poissulje uusia osia. Eikä toisaalta Grosjeanin uusi runko välttämättä ero vanhasta paljoakaan, jos ollenkaan, se vain on uusi.
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
"Tuulitunnelitesteihin lähetetään Romain Grosjeanin Malesiassa ajama auto koodinumeroltaan E20-01, joten Grosjean saa käyttöönsä uuden rungon seuraavaan osakilpailuun Kiinaan."

Toivottavasti ei vaikuta tyhmältä, mutta tarkoittaako tämä nyt sitä ettei Kimi saa niitä uusia osia autoonsa seuraavassa kisassa?
Grossun auto lähetetään testipupuksi eikä sitä sieltä enää rahdata Kiinaan, joten hänelle täytyy saada uusi peli alle, tai siis runko, jolle on mahdollista asentaa uusia tai vanhoja osia kuten Kiminkin auton runkoon. En siis näe, että kehitysosat olisi käytössä vain toisella.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
"Tuulitunnelitesteihin lähetetään Romain Grosjeanin Malesiassa ajama auto koodinumeroltaan E20-01, joten Grosjean saa käyttöönsä uuden rungon seuraavaan osakilpailuun Kiinaan."
Onhan se järkevämpää lähettää tuo auto tuulitunnelliin, koska sillä on pariin otteeseen kolaroitu, Kimin rungolla taas ei.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Eikös Kimillä ole käytössään jo uuden mallinen runko E2-03. Grosjean on ajanut vanhalla vahvistetulla rungolla E2-01. Grosjean saanee rungon E2-04 seuraavaan kisaan. E2-02 on vararunko.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Eikös Kimillä ole käytössään jo uuden mallinen runko E2-03. Grosjean on ajanut vanhalla vahvistetulla rungolla E2-01. Grosjean saanee rungon E2-04 seuraavaan kisaan. E2-02 on vararunko.
On, Kimihän tosiaan sai sen "ekan uudenmallisen" rungon, ku Grossu joutu ajeleen E20-01 rungolla, jota oli jo jouduttu tosiaan paikkailemaan sen jousitusvian takia. Kimillä siis käytössä E20-03, nyt Grossu saa sen E20-04 rungon, joten eiköhän ne uudet päivitysosat ole molemmilla käytössä ainakin jossain vaiheessa Kiinan viikonloppua... ;)
 

Sussari

Well-known member
Liittynyt
19.10.2009
Viestit
60
Sijainti
Asun koirankopissa :P
No nyt tajusin :). Kiitos vastauksista.

Itselleni on ollut yllätys miten hyvin ovat tämän kauden autolla pärjänneet. Silloin kun luin että Kimi menee entiselle Renaultille, niin vähän ihmettelin silloin, mutta nyt olen ihan tyytyväinen.
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Eikös Kimillä ole käytössään jo uuden mallinen runko E2-03. Grosjean on ajanut vanhalla vahvistetulla rungolla E2-01. Grosjean saanee rungon E2-04 seuraavaan kisaan. E2-02 on vararunko.
Näin minäkin olen käsittänyt. 01 oli se runko, jota käytettiin Jerezin testeissä ja Grosjean on ajanut sillä kaksi kisaa. 02 oli se jota käytettiin Barcelonassa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
No nyt tajusin :). Kiitos vastauksista.

Itselleni on ollut yllätys miten hyvin ovat tämän kauden autolla pärjänneet. Silloin kun luin että Kimi menee entiselle Renaultille, niin vähän ihmettelin silloin, mutta nyt olen ihan tyytyväinen.
Jos mietitään tärkemmin niin tämä "entinen Rellu" on kumminkin voittanut Ferrarin jälkeen toiseksi eniten kuskien mestaruuksia viimeisten vajaan 20 vuoden aikana. Enemmän kuin McLaren, Red Bull ja Williams.
 

Sussari

Well-known member
Liittynyt
19.10.2009
Viestit
60
Sijainti
Asun koirankopissa :P
Itse tiedän sen verran että Schumi voitti pari mestaruutta Benettonilla ja Alonso Renaultilla. Mestaruuksien jälkeen eräänlaiset kuivat kaudet. Mutta onhan niitä ollut muillakin huipuilla.

Jos tästä kaudesta lähtien alkaisi sitten menemään paremmin.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Näin minäkin olen käsittänyt. 01 oli se runko, jota käytettiin Jerezin testeissä ja Grosjean on ajanut sillä kaksi kisaa. 02 oli se jota käytettiin Barcelonassa.
02 on se runko millä ei ajettu, kuin muutama kierrosta ekassa Barcelonan testissä toinen ajettiin vahvistetulla 01
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Lotuksen F1-tallin vastaava tekninen johtaja Naoki Tokunaga on irtisanoutunut tehtävistään. Talli tiedotti asiasta torstaina. Tokunaga siirtyy kuluvan viikon jälkeen Renault Sport F1:n tekniseksi johtajaksi.
 
Ylös