Et ole tainnut paljon kierrosaikoja katsella. Kimi otti kärkeä kiinni ihan yhtä nopeasti kuin Grosjean viimeisen 30 kierroksen aikana. Lisäksi Kimi jäi Grosjeanista yhteensä vain 6 sekunttia kierrosten 20 ja 40 välissä, kun Grosjeanilla oli uudet softit ja Kimillä 20 kierrosta vanhemmat renkaat. Alussa molemmat olivat jumissa samassa junassa jonka di Resta muodosti.
Kimi ei siis ollut merkittävästi hitaampi missään vaiheessa verrattuna tallikaveriin, merkittävin ero tuloksissa tuli hitaasta ulostulo kierroksesta, joka taas johtui siitä, että Kimi joutui taistelemaan Rosbergin kanssa. Tästä johtuen Perez ja Webber livahtivat ohi. Käytännön esimerkkinä Lotus kuskien vertailusta tästä käy vaikka se, että kierroksella 42 Räikkösen ero kärkeen oli 34 sekunttia ja Grosjeanilla 18,59 sekunttia. Kierroksella 70 Räikkösen ero kärkeen oli 15,57 s ja Grosjeanilla 2,51 s. Näiden 28 kierroksen aikana Kimi siis otti kärkeä kiinni 18,43 sekunttia ja Grosjean 13,06 sekunttia. Jos haluaa verrata Hamiltoniin niin Kimi oli Hamiltonin varikkokäynnin jälkeisillä 14 kierroksella (jotka Hamiltonilta kesti ottaa Alonso kiinni) yhteensä 3,2 sekunttia hitaampi kuin Hamilton.
Lähteenä näissä laskuissa olen käyttänyt tätä kaaviota
http://www.f1fanatic.co.uk/2012/06/11/2012-canadian-grand-prix-lap-chart/ jossa voi vertailla eri kuskien eroja kärkeen.