Lotus F1 Team kaudella 2012

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Niinpä. RB:nkin tilanne näyttää menetetyltä jos katsoo Italiaa. Eiköhän ne voimasuhteet elä kisa kisalta kuten alkukaudestakin.
Aika luultavaa. En usko et ny yhtä äkkiä olisi vain Ferrari ja Mäkki joilta löytyy vauhtia taistella voitoista. Eiköhän voittajia saada muistakii talleista ja se o hyvä se.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Veikkaan et Lotus kay taydel hoyryl WDC taistoon.

DDRS, ykkoskuskin status finskille, Raikkosen tasaisuus ja uskomaton mekaaninen luotettavuus voi olla kovakin haaste Ferrarille.

7 kisaa, joista ehka Singapore ja Brasilia menee Ferrarille. 5 kisaa joista 2 menee siis Singaporen ja Brasilian tasottamiseen ja sitten jaakin jaljelle 3 jotka kans voittamalla oltais nousemassa WDC-mestareiks.

Vaatii onnea ja nappisuorituksia, mutta kyllahan lotossakin joku voittaa joka viikko ;-)
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Kimillä on vielä saumat mutta itsesuojeluvaisto sanoo, että parempi kuitenkin alkaa totuttelemaan ajatukseen Alonson mestaruudesta. Muuten ketutus saattaa olla fataalia... :wall: Jos Kimi ei siihen pysty niin toivottavasti edes Hämis pystyy ottamaan tarvittavat pisteet. Toki voi olla ettei Kimi pysty siihen juurikin Mäkkien vauhdin takia...
 

tmekt

Well-known member
Liittynyt
23.7.2012
Viestit
475
Taitaa olla jossain määrin vanha virsi mutta Boullier odottaa F1.comin "haastattelussa" Lotuksen olevan Singaporessa kilpailukykyisempi rataprofiilista johtuen. Lisäksi kuulemma ovat tuomassa jonkinlaisia päivityksiä sinne.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Joo paivityksia ja moottorille paremmin sopivia ratoja odottaa EB.

Mites toi USA, onko lahempana Spata vai Monzaa vai mita rataa profiililtaan? Sopineekohan Lotukselle?
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Ainoa asia joka vähän pelottaa on Renaultin luotettavuus kuumissa oloissa. Vettelillä hajosi laturi kaksi kertaa Monzan vkolopun aikana ja kuulemma johtui ylikuumenemisesta. Horner myös sanoi, että toisenkin Renaultin moottoria käyttävän tallin autosta hajosi laturi Monzassa, mutta ei suostunut kertomaan mikä talli on kyseessä.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Lotus: 2012 F1 title hopes still on track
By Jonathan Noble Tuesday, September 11th 2012, 13:25 GMT

Lotus believes that its world championship hopes are still on track, as it predicts an upturn in form over the next few races.

Although Kimi Raikkonen could manage no better than fifth in the Italian Grand Prix, the Enstone-based outfit had never expected to be fighting near the front at the high-speed Monza venue.

But with tracks coming up like Singapore, which will play to the strengths of the Lotus E20, team principal Eric Boullier says there is every reason to feel confident about its prospects.

"We knew we would struggle a little bit at Monza and that is exactly what happened," Boullier told AUTOSPORT.

"But the championship is doable of course, especially with the coming races that will suit us much more."

As well as future venues providing a better hunting ground for Lotus, Boullier says that plans for its double-DRS to have its race debut in Japan could also deliver a lift in performance.

"We have some updates coming for Singapore already, and we believe that the downforce level and layout should suit us a little bit because at Budapest and Monaco we were fast," he said.

"Japan should suit us as well, especially if we can bring our [double-DRS] device. I think it is going to be an interesting end to the season."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/102462

Ei oikein ota selvää kummasta mestaruudesta se nyt puhuu. Ehkä se on Boullierin tarkoituskin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
http://www.autosport.com/news/report.php/id/102462

Ei oikein ota selvää kummasta mestaruudesta se nyt puhuu. Ehkä se on Boullierin tarkoituskin.
Mestaruuspisteissä Red Bull on liian kaukana, ja kuskipisteissä Alonso. Red Bullilla uhottiin myös seuraavien ratojen sopivan heille paremmin. Ja McLaren sopii tällä haavaa kaikille radoille. Mersulta on myös tulossa suuria päivityksiä...

Vaikea nähdä miten Lotus voisi voittaa kisoja, ellei sitten tuurilla. Aina on joku vahvempi.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Jotenkin tallilla on vaan vaikeuksia saada koko paketti kuntoon kisaviikonloppuna. Joko sitten taktiikasta, siiven määrästä & suoranopeudesta tai kiihtyvyydestä jää homma kiinni. Kimi ajaa erittäin varmasti ja tasaisesti ja ottaa mielestäni kaiken tosta autosta irti, mitä voi ottaa.

Harmittaa tuokin, että "tupla-DRS" on valmiina, mutta ei saada otetuksi käyttöön.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Jotenkin tallilla on vaan vaikeuksia saada koko paketti kuntoon kisaviikonloppuna. Joko sitten taktiikasta, siiven määrästä & suoranopeudesta tai kiihtyvyydestä jää homma kiinni.
Luulenpa että tämä selittyy osittain sillä että auto ei ole niin hyvä kuin monet tahot kuvittelevat tai antavat ymmärtää. Aina jossain täytyy tehdä kompromisseja, siis suurempia kompromisseja kuin todelliset huipputallit autoineen. Esimerkiksi valitellaan että kisavauhti ja aika-ajovauhti eivät satu samalle viikonlopulle. Johtunee ehkä eniten siitä, että tuolla autolla ei oikein voi saada molempia. Yleensä painotetaan kisavauhtia ja sitten kun kisassa ollaan hyviä, kuten vaikkapa Unkarissa, jengi kuvittelee että auto on mahtava. Samaan aikaan joku McLaren pystyy voittamaan kisan ja olemaan myös paalulla. Jos McLaren olisi panostanut pelkästään kisavauhtiin kuten Lotus, olisi tulos voinut olla paljon selvempi. Tämä nyt vain esimerkkinä siitä miten asiat voivat olla, en toki väitä että asiat todella ovat tarkalleen näin.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
En tiija et ootteko muut samaa mielta, mut tassa vaiheessa kautta voidaan jo listata E20:n vahvuudet ja heikkoudet:

+aerodynamiikka
+vakaus
+nopeat mutkat
+jarruttelu

-pito
-kiihdytys
-moottori
-hitaat mutkat

Eli sade ja vihrea rata tekee hallaa. Kuiva, perinpohjaisesti kumitettu rata taas hyvaa. Naa seikat riippuu kelista ja ennen kisaa ajavien luokkien maarastakin.

Toisaalta sitten radasta riippuu mutkien maara ja laatu, seka suorien pituus ja niille tulonopeus.

Kuskeilla on sitten omat kovat ratansa. Sekin vahan vaikuttaa.

Pitaa viela vilkaista noiden loppukauden ratojen profiilit ja saaennusteet, mut eikohan ennustaminen jo oo mahdollista, ainakin siis Lotuksen vauhdin ennustaminen tyyliin onko rata hyva niille vai ei.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Lotus tipppui kehitysvauhdista kesätaon aikana joka on erittäin valitettavaa Kimin MM:n kannalta. Jos kausi olisi jatkunut samassa putkessa uskallan väittää että tulokset olisi jatkuneet parempina.

Kovasti ihmetyttää myös miksi Lotus ei ole rakentanut puhallusputkia autoonsa, lähes kaikki muut on moisen innovaation esitellyt ja ratkaisun edut on kiistattomat. Ei tuon luulusi ottavan hirveästi aikaa suunnittelypöydältä autoon, pakosarja ja takakate uusiksi ja that's it.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
DDRS:n avulla luulisi päästävän ainakin Suzukassa hetkellisesti siihen RB:n ja McLarenin lähettyville, tuskin aivan sinne. Siellä pitää sitten maksimoida tulos ja jättää Alonso molempien autojen taakse.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
DDRS:n pitäisi tuoda maximissaan pari kymppää kierrokselle hyvää, tämä ei riitä millään kärkikahinoihin. Rengasetukin on menetetty muiden tallien ymmärtäessä paremmin renkaita + kehitystyö mitä ovat autojen kanssa tehneet. Ratana Suzuka on hieman parempi Lotukselle kuin nämä kiihdytä-jarruta radat. Toivotaan etteivät taas tee emämokia strategiassa kuten Spa:ssä ja Monzassa. Spassa suoravauhtia oli liian vähän ja Monzassa vastaavasti suoranopeuteen panostettiin kiihtyvyyden kustannuksella.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Eli tassa ennusteet Lotuksen loppukaudelle:

Japani a-a: Vettel, Hamilton, Raikkonen, Alonso
Japani kisa: Raikkonen, Vettel, Hamilton, Alonso

Korea a-a: Hamilton, Vettel, Alonso, Raikkonen
Korea kisa: Hamilton, Vettel, Alonso, Raikkonen

Intia a-a: Hamilton, Alonso, Vettel, Raikkonen
Intia kisa: Hamilton, Alonso, Raikkonen, Vettel

Abu Dhabi a-a: Hamilton, Alonso, Vettel, Raikkonen
Abu Dhabi kisa: Hamilton, Alonso, Vettel, Raikkonen

USA a-a: Hamilton, Raikkonen, Alonso, Vettel
USA kisa: Hamilton, Alonso, Raikkonen, Vettel

Brasilia a-a: Hamilton, Raikkonen, Alonso, Vettel
Brasilia kisa: Raikkonen, Hamilton, Alonso, Vettel

Jos oli hitaan mutkan edeltamaa pitkaa suoraa, niin laitoin Hamiltonille plussaa. Jos hidasta mutkaa ja suoria sekaisin, niin Alonsolle. Vettel puolestaan sai plussaa keskinopeista mutkista. Kimille plussaa tasapaksusti.

Sateen sattuessa Alonso nousee aina pykalaa korkeammalle. Kyse on siis keskinaisista sijoituksista, eli Maldonado voi voittaa vaikka kaikki kisat, se ei mun veikkaukseen sisally.
 
Ylös