Lotus F1 Team kaudella 2012

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Ainoa asia mikä harmittaa on vain se, että lakki ei lentänyt Kimin tullessa maaliin...:frown:. Tai ehkäpä se on Caterhamin juttu ja siinä tapauksessa sitä saa odotella todella kauan.
Lakki on kaiketi Fernandesin hallussa edelleen, joten ymmärrettävästi sitä ei Kimin voiton kunniaksi viskelty.
 

space

Well-known member
Liittynyt
25.8.2009
Viestit
67
Sijainti
espoo
http://www.iltalehti.fi/formulat/2012110616294159_fo.shtml

Että olisi Lotarin talous kuralla. Heh, nyt on hyvä sauma kun vaimo alkaa kuittailemaan että miksi on palkan kanssa takkuillut kesästä lähtien, niin voin sanoa että tapahtuu sitä Kimille ja Lootuksen hepuillekin, vaikka voittavat kisoja ihan Abu Dhabin luxuksen keskellä.

Kimi olisi kuulemma kysellyt Sauberin ja Force Indian paikkoja. Tiedä sitten olisiko ne parempia pitkässä juoksussa. Sauberilla on varmaan talous reilassa sveitsiläiseen tyyliin mutta Forcella luulisin olevan jo hieman kriisin poikasta ilmassa.
 

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
http://www.iltalehti.fi/formulat/2012110616294159_fo.shtml

Että olisi Lotarin talous kuralla. Heh, nyt on hyvä sauma kun vaimo alkaa kuittailemaan että miksi on palkan kanssa takkuillut kesästä lähtien, niin voin sanoa että tapahtuu sitä Kimille ja Lootuksen hepuillekin, vaikka voittavat kisoja ihan Abu Dhabin luxuksen keskellä.

Kimi olisi kuulemma kysellyt Sauberin ja Force Indian paikkoja. Tiedä sitten olisiko ne parempia pitkässä juoksussa. Sauberilla on varmaan talous reilassa sveitsiläiseen tyyliin mutta Forcella luulisin olevan jo hieman kriisin poikasta ilmassa.
Kimi itse sanonut, ettei huonompien tallien kanssa edes neuvoteltu? Eli rankkaa sauberin ja FI:n yhtä hyväksi tai sitten ei pidä paikkaansa.. Uskoisin, että Kimi Rb.n kanssa neuvotellut kaudesta 2014 :)
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Pakko tästä on tehdä tämän suuntainen johtopäätös, kun katsoo "videopeli"-sukupolven otteita viimevuosina radalla. Kun ajetaan tasaväkisella kalustolla niin pikkuluokissaä on pakko rynniä koska muutoin nouseminen takaa on mahdottomuus, tulos tai ulos on parempi kuin olla keskivertokuskia keskijoukossa. Tavallaan kaikki laitetaan yhden kortin varaan.

Kuskin täytyy päästä kyynärpäätaktiikasta eroon tullessaan kuninkuusluokkaan, viikonloppuna on vain yksi lähtö ja bisneksessä pyörivät rahat monikymmenkertaisia, samalla kun tilanteet tulevat moninkertaisesti nopeammin kasvoille, marginaalit on paljon pienempiä.
Yhtenä syynä kolarointiin pitäisin myös koko ajan parantuvaa turvallisuutta. Nykyisin voi ottaa kontaktia suhteellisen huoleettomasti ilman, että ketään sattuu, voidaan tosiaan puhua "videopeli"-sukupolvista. Entisaikaa lähti henki tai ura loppui lyhyeen, jos auto sattui lähtemään ilmateille kolarissa, nyt laitetaan ratti paikalleen ja vilkutellaan scootteria paikalla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kimi itse sanonut, ettei huonompien tallien kanssa edes neuvoteltu? Eli rankkaa sauberin ja FI:n yhtä hyväksi tai sitten ei pidä paikkaansa.. Uskoisin, että Kimi Rb.n kanssa neuvotellut kaudesta 2014 :)
En muista että Kimi olisi käyttänyt sanaa "neuvoteltu". Jotain yhteyksiä on tietenkin ollut (se on normaalia, niitä on aina), mutta neuvotteluja Kimi ei ole muiden tallien kanssa käynyt.

Mistä nuo Sauber- ja FI-huhut on peräisin? Spacen jutusta saa sen käsityksen, että sekin olisi tuossa Iltalehden artikkelissa, mutta ei siinä mitään sellaista ole.
 
Viimeksi muokattu:

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
En muista että Kimi olisi käyttänyt sanaa "neuvoteltu". Jotain yhteyksiä on tietenkin ollut (se on normaalia, niitä on aina), mutta neuvotteluja Kimi ei ole muiden tallien kanssa käynyt.

Mistä nuo Sauber- ja FI-huhut on peräisin? Spacen jutusta saa sen käsityksen, että sekin olisi tuossa Iltalehden artikkelissa, mutta ei siinä mitään sellaista ole.
Tämä on ainut, mitä noista Kimin tunnusteluista on ollut, ellei ole muualla ollut enemmän.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/11/1647892/raikkonen-tutkaili-myos-muita-f1-talleja

Kimi Räikkösen päätös jatkaa Lotuksella syntyi vasta viimeisellä viikolla ennen sopimuksen allekirjoittamista.

Tallin puolelta sopimustarjous oli pöydällä jo pitkään.

- Olisin minä voinut kirjoittaa jatkon jo ajat sitten, muttei ollut kiirettä mihinkään suuntaan. Kaikki hommat aina elää joka suuntaan, Räikkönen kertoi MTV3:lle.

Oliko muiden F1-tallien kanssa tunnusteluja olemassa?

- Oli muutaman, Räikkönen vahvistaa.

Räikkönen ei halua kertoa, mitkä tallit olivat kyseessä.

- Ei sillä ole mitään merkitystä, mutta ei ainakaan meitä huonompia tiimejä.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Liekö jo wanhaa tietoa, mut Ted Kravitz jutteli Sky Sportsin lähetyksessä, että Lotuksen aero-mies Mike Elliot olis menossa Mercedekselle ensi kaudeksi. Tuosta mitään tietoa kellään täällä? Tärkeäkin ukko kyseessä?
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Liekö jo wanhaa tietoa, mut Ted Kravitz jutteli Sky Sportsin lähetyksessä, että Lotuksen aero-mies Mike Elliot olis menossa Mercedekselle ensi kaudeksi. Tuosta mitään tietoa kellään täällä? Tärkeäkin ukko kyseessä?
OHO! Siis uutiseen ja Mersulle siirtymiseen siksi että ensiksi mieleen tulee että montako aerodynaamikkoa Mersulle oikein mahtuu? En voi uskoa että kymmenen kokkia tekemässä samaa soppaa hyvää tekee.

Mutta lopuksi en yhtään ihmettelisi jos huhut tallin talousvaikeuksista pitää paikkaansa, jos palkkoja rästissä niin siinä ei paljoa lojaaliteetti vaakakupissa paina kun kilpailija esittää 2x tarjouksen samasta työstä.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
OHO! Siis uutiseen ja Mersulle siirtymiseen siksi että ensiksi mieleen tulee että montako aerodynaamikkoa Mersulle oikein mahtuu? En voi uskoa että kymmenen kokkia tekemässä samaa soppaa hyvää tekee.
No niinpä. Onhan tuossa määrässä toki se hyvä puoli ainakin noiden suunnittelijoiden kannalta, että jos Mersun aerolinja harhailee eikä punaista lankaa löydy, syyllisen jäljittäminen on vaikeampaa.
 

rikke

Well-known member
Liittynyt
6.4.2009
Viestit
276
En arvosta Skumia juuri näiden temppujen takia. Uskomaton jätkä mitä tekee radalla silloin kun itse on hitaampi.
Oletan, että arvostat kuitenkin Sennaa, jota kanssakilpailijat ovat usein kommentoineet röyhkimmäksi tilanpuolustajaksi ikinä. Eli jättää kolarin sattumisen toisen päätettäväksi.
[/offtopic]
 

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
Oletan, että arvostat kuitenkin Sennaa, jota kanssakilpailijat ovat usein kommentoineet röyhkimmäksi tilanpuolustajaksi ikinä. Eli jättää kolarin sattumisen toisen päätettäväksi.
[/offtopic]
Eikös siinä Senna dokkarissa juuri joku kuljettaja (Brundle?) todennut, että Sennan kanssa oli tilanne se että joko itse luovutit tai kolari. Sillä Senna ajoi mentaliteetilla tulos tai ulos ja jätti kilpakumppanin päätettäväksi osuuko vai ei.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Eikös siinä Senna dokkarissa juuri joku kuljettaja (Brundle?) todennut, että Sennan kanssa oli tilanne se että joko itse luovutit tai kolari. Sillä Senna ajoi mentaliteetilla tulos tai ulos ja jätti kilpakumppanin päätettäväksi osuuko vai ei.
Faktahan on, ettei Sennan touhuja nykypäivänä katseltaisi. Kisakieltoa rapsuisi hyvin nopeasti. Siksi on niin koomista seurata, kuinka Sennaa ja hänen ehdottomuuttaan glorifioidaan kun taas sitten nykypäivän kuskien vastaavaa ajamista kritisoidaan ylimielisyydeksi ja kusipäisyydeksi.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Kisaaminenhan on mennyt paljolti nykyään sellaiseksi pallien läpsyttelyksi kun mitään mitä ennen sai tehdä, ei saa enää tehdä. Ennen saattoi voittaakin vajaatehoisella autolla jos vain sopivalla radalla blokkasi kaikki ohitukset. Ja se oli vain osoitus stellaarisesta taidosta.

Nykyään siitä itkettäisiin äänekkäästi matkalla stewartin luokse. Ja tietysti sitten turvallisuusvouhotus asia erikseen...
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Faktahan on, ettei Sennan touhuja nykypäivänä katseltaisi. Kisakieltoa rapsuisi hyvin nopeasti. Siksi on niin koomista seurata, kuinka Sennaa ja hänen ehdottomuuttaan glorifioidaan kun taas sitten nykypäivän kuskien vastaavaa ajamista kritisoidaan ylimielisyydeksi ja kusipäisyydeksi.
Faktahan on se, että Senna sai kaiken kusipäisyytensä anteeksi 1.5.1994
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
kuinka Sennaa ja hänen ehdottomuuttaan glorifioidaan kun taas sitten nykypäivän kuskien vastaavaa ajamista kritisoidaan ylimielisyydeksi ja kusipäisyydeksi.
Kyllähän Senna pidettiin jo ajouran aikana kusipäienä ja ylimielisenä, kun kuolo korjasi, niin noita asioita sitten unohdetaan.
 
Ylös