Bobakki
@f1hog
Ihan oma yritys oli, sai luvan käyttää nimeä, jolla oli jo mainetta. Wihurin AAW Racing lopetti toimintansa 1973.Eikös tuo suomalaistalli ollut kuitenkin Wihurin peruja, eikä Leksan itsensä?
Ihan oma yritys oli, sai luvan käyttää nimeä, jolla oli jo mainetta. Wihurin AAW Racing lopetti toimintansa 1973.Eikös tuo suomalaistalli ollut kuitenkin Wihurin peruja, eikä Leksan itsensä?
Kannattaisiko nyt muistaa että mies ei ole kisan kisaa ajanut F1-autolla.Keskikastin tai miksei kärkipään autolla hyvää jälkeä, mutta ei tule olemaan superstara lailla Häkkinen tai Räikkönen. Mutta GP3 sadekisat antoi pientä toivoa siitä, että jos sitä nopeutta olisikin niin että paikka kärkipäässä olisi mahdollinen.
Eikä ole mitenkään varmaa, ei lähellekään, että tulee koskaan ajamaankaan.Kannattaisiko nyt muistaa että mies ei ole kisan kisaa ajanut F1-autolla.
Ihan puhtaasti minulle kerrotun perusteella Valtteri Bottas on suomalaisista formulakuljettajista (ei siis F1 vaan ylipäätään) kaikkein lahjakkain koskaan.Ihan puhtaalla mediasta luodulla mutulla sanoisin...
Kannattaa ilman muuta, siks kyse onkin arvailusta.Kannattaisiko nyt muistaa että mies ei ole kisan kisaa ajanut F1-autolla.
Lihassoluja on periaatteessa hidasta ja nopeaa tyyppiä. Kestävyysurheilussa niinkuin Buttonin triathlonissa tarvitaan niitä hitaita. Jalkapallossa ja F1-ratinkääntelyssä nopeita. Yleensä hitaiden ominaisuuksien kehittäminen haittaa nopeita ja päin vastoin.Aikasta hyvä Bottaksen haastattelu tuli aamu tvstä maikkarilla. Pitäis löytyä katsomosta. Valtteri kertoi treenaavansa nopeita solujaan, ties mitä se tarkoittaa.
Buttonin triathlonin aloittaminen ja tähän treenaaminen selittää miehen nykyisen hitauden? Ehkä mies siirtyy LeMans sarjaan F1-uran jälkeen?Kestävyysurheilussa niinkuin Buttonin triathlonissa tarvitaan niitä hitaita. Jalkapallossa ja F1-ratinkääntelyssä nopeita. Yleensä hitaiden ominaisuuksien kehittäminen haittaa nopeita ja päin vastoin.
Selittää miksi Button ollut niin surkea tällä kaudella.Lihassoluja on periaatteessa hidasta ja nopeaa tyyppiä. Kestävyysurheilussa niinkuin Buttonin triathlonissa tarvitaan niitä hitaita. Jalkapallossa ja F1-ratinkääntelyssä nopeita. Yleensä hitaiden ominaisuuksien kehittäminen haittaa nopeita ja päin vastoin.
Toki kilpa-autoilussa tarvitaan nopeita lihaksia ja reaktioita, mutta vastaavasti tarvitaan myös kestävyyttä ja sitkeyttä. Kilpa-autoilussa lihakset joutuvat koko kisan mittaiseen rasitukseen.Lihassoluja on periaatteessa hidasta ja nopeaa tyyppiä. Kestävyysurheilussa niinkuin Buttonin triathlonissa tarvitaan niitä hitaita. Jalkapallossa ja F1-ratinkääntelyssä nopeita. Yleensä hitaiden ominaisuuksien kehittäminen haittaa nopeita ja päin vastoin.
Kilpa-autoilussa suorittaminen fyysisesti erittäin katkonaista, eikä tasaista kovaa puurtamista niinkuin kestävyysurheilussa. Lähes jokaisen mutkan jälkeen on suora, ja läheskään joka mutka ei ole fyysisesti vaativa muuten kuin että olemalla nopeampi, vahvempi ja tarkempi pystyy ohjaamaan autoa paremmin. Lihaskestävyyttä pitkä kisa vaatii toki.Toki kilpa-autoilussa tarvitaan nopeita lihaksia ja reaktioita, mutta vastaavasti tarvitaan myös kestävyyttä ja sitkeyttä. Kilpa-autoilussa lihakset joutuvat koko kisan mittaiseen rasitukseen.
http://www.formula1.com/news/features/2008/7/8158.htmlFormula1.com sanoi:"I would say it's completely different to any other sport because you have a heartbeat average of 170 over an hour and a half and you never see that in another sport," Glock says. "That makes it completely different. That's the reason why you have to be really fit as a Formula One driver."
Kait se myös riippuu se rasitus siitä miten "helppo" auto on ajaa? Esim Minardi vs Ferrari. Minardilla joutu "pikkasen" niitä ylimääräisiä liikkeitä tehdä jo yhdessä mutkassa, puhumattakaan koko kisan aikana. Voin vain kuvitella.Kilpa-autoilussa suorittaminen fyysisesti erittäin katkonaista, eikä tasaista kovaa puurtamista niinkuin kestävyysurheilussa. Lähes jokaisen mutkan jälkeen on suora, ja läheskään joka mutka ei ole fyysisesti vaativa muuten kuin että olemalla nopeampi, vahvempi ja tarkempi pystyy ohjaamaan autoa paremmin. Lihaskestävyyttä pitkä kisa vaatii toki.
Ois ollu mielenkiintoista nähdä joku Prost Minardilla, paljonko olisi meno rauhoittunut vrt Baumgartnerit yms...Kait se myös riippuu se rasitus siitä miten "helppo" auto on ajaa? Esim Minardi vs Ferrari. Minardilla joutu "pikkasen" niitä ylimääräisiä liikkeitä tehdä jo yhdessä mutkassa, puhumattakaan koko kisan aikana. Voin vain kuvitella.
Väittäisin että Formuloissa suorittaminen on tasaista, jopa suorilla. Normaali ihminen ei voi ymmärtää kuinka paljon auto hyppii ja pomppii suorilla, mikä on varmasti todella kuluttavaa. Käy vaikka testaan paikallisessa mikroauto radalla, niin saat vähän perspektiiviä.Kilpa-autoilussa suorittaminen fyysisesti erittäin katkonaista, eikä tasaista kovaa puurtamista niinkuin kestävyysurheilussa. Lähes jokaisen mutkan jälkeen on suora, ja läheskään joka mutka ei ole fyysisesti vaativa muuten kuin että olemalla nopeampi, vahvempi ja tarkempi pystyy ohjaamaan autoa paremmin. Lihaskestävyyttä pitkä kisa vaatii toki.
Enpä ole kokenut suoralla ajamista mitenkään fyysisesti rasittavana enkä mikroautoilua muutenkaan, paitsi jos vertaa pleikkarin pelaamiseen tai TV:n katseluun.Väittäisin että Formuloissa suorittaminen on tasaista, jopa suorilla. Normaali ihminen ei voi ymmärtää kuinka paljon auto hyppii ja pomppii suorilla, mikä on varmasti todella kuluttavaa. Käy vaikka testaan paikallisessa mikroauto radalla, niin saat vähän perspektiiviä.