Valtteri Bottas - Williamsin varakuski 2012

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Tyypillinen F1-forum..


Joku haluais käydä keskustelua siitä, että minkätyyppinen kuski Bottas kunkin mielestä on.

Ja foorumi alkaa väitteleen näistä tyyppi-lokeroista.


Bobakki on ansiokkaasti osallistunut keskusteluun, mutta vain puuttunut tuohon kategoriointiin, eikä mitään kantaa itse topiciin.. Haloo hemmo.. (itsekin tähän toki osallistunut)


PS: Niin, minä toivoisin Bottaksesta vauhdikasta miestä, mutta tällä hetkellä jos vetoa pitäs lyödä niin luulen hänen olevan lähempänä Heikki Kovalaista kuin Kimi Räikköstä. Keskikastin tai miksei kärkipään autolla hyvää jälkeä, mutta ei tule olemaan superstara lailla Häkkinen tai Räikkönen. Mutta GP3 sadekisat antoi pientä toivoa siitä, että jos sitä nopeutta olisikin niin että paikka kärkipäässä olisi mahdollinen.
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ihan puhtaalla mediasta luodulla mutulla sanoisin, että Bottaksella on vähän enemmän sellaista kovuutta, jota Heikiltä on aina puuttunut. Toisaalta Bottas on samalla myös positiivinen ja kun vauhtia ja varmuuttakin löytyy ajosta, pitäisi yhdistelmän olla aika toimiva. Ja eikös sitä pidetä vielä teknisestikin aika hyvänä?

Kyllä mä uskon, että Valtterissa on ainesta Häkkisen ja Räikkösen jälkeen parhaaksi suomalaiseksi F1-kuskiksi ja aika helpostikin. Edellä mainituista herroista tulee kuitenkin jäämään koska ihan se viimeinen 1% puuttuu supertähteydestä.

Ja loppuun vielä kerran disclaimer: kaikki yllä oleva on 100% mutua :)
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Keskikastin tai miksei kärkipään autolla hyvää jälkeä, mutta ei tule olemaan superstara lailla Häkkinen tai Räikkönen. Mutta GP3 sadekisat antoi pientä toivoa siitä, että jos sitä nopeutta olisikin niin että paikka kärkipäässä olisi mahdollinen.
Kannattaisiko nyt muistaa että mies ei ole kisan kisaa ajanut F1-autolla.
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Formula 3:sissa bottas ei mitenkään erityisesti vakuuttanut. Sähelsi kaikenlaista, tai ainakin sellainen kuva jäi. Sijoittui kuitenkin ihan hyvin sarjassa, oikeastaan sinne minne pitikin. Ensimmäisellä kaudella kukaan ei koskaan eurosarjaa voittanut(Bottas 3), toisella taas kolmanneksi kahden nopeamman auton perään(Signature wv:n koneilla oli ainakin kauden alussa ylivoimainen).
Gp3 kauden puoleenväliin näytti, että ura jää nyt tähän. Ei ollut vauhtia ja tiimikaverilta tuli takkiin. Loppukaudesta Art sai kuitenkin kaluston kulkemaan ja Bottas vei mestaruuden.

Ei mitään ihmetemppuja, mutta hyvää ajamista kuitenkin. Siitä on etua, että sai ajaa Artilla kolme vuotta putkeen, mutta vaatii voitto kuitenkin rattimiehen. Managerin suhteet Williamsille on ehkä se ratkaisevin asia näillä näytöillä, mutta ei jonkun Vettelin statistiikat pikkuluokista ole tämän parempia. Toivottavasti saa paikan ja sitten nähdään miten käy.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Ihan puhtaalla mediasta luodulla mutulla sanoisin...
Ihan puhtaasti minulle kerrotun perusteella Valtteri Bottas on suomalaisista formulakuljettajista (ei siis F1 vaan ylipäätään) kaikkein lahjakkain koskaan.

Tosi hienoa jos näin on. Ja toivottavasti kapitalisoituu.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kannattaisiko nyt muistaa että mies ei ole kisan kisaa ajanut F1-autolla.
Kannattaa ilman muuta, siks kyse onkin arvailusta.

Mitä ite veikkaat, vai katotko tulokset kenties 10 vuoden päästä ja sanot sitten mitä miehestä tuli.. Rohkene itekkin antamaan arviosi, jos sitä on..
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
Aikasta hyvä Bottaksen haastattelu tuli aamu tvstä maikkarilla. Pitäis löytyä katsomosta. Valtteri kertoi treenaavansa nopeita solujaan, ties mitä se tarkoittaa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Aikasta hyvä Bottaksen haastattelu tuli aamu tvstä maikkarilla. Pitäis löytyä katsomosta. Valtteri kertoi treenaavansa nopeita solujaan, ties mitä se tarkoittaa.
Lihassoluja on periaatteessa hidasta ja nopeaa tyyppiä. Kestävyysurheilussa niinkuin Buttonin triathlonissa tarvitaan niitä hitaita. Jalkapallossa ja F1-ratinkääntelyssä nopeita. Yleensä hitaiden ominaisuuksien kehittäminen haittaa nopeita ja päin vastoin.
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Kestävyysurheilussa niinkuin Buttonin triathlonissa tarvitaan niitä hitaita. Jalkapallossa ja F1-ratinkääntelyssä nopeita. Yleensä hitaiden ominaisuuksien kehittäminen haittaa nopeita ja päin vastoin.
Buttonin triathlonin aloittaminen ja tähän treenaaminen selittää miehen nykyisen hitauden? :D Ehkä mies siirtyy LeMans sarjaan F1-uran jälkeen?
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Lihassoluja on periaatteessa hidasta ja nopeaa tyyppiä. Kestävyysurheilussa niinkuin Buttonin triathlonissa tarvitaan niitä hitaita. Jalkapallossa ja F1-ratinkääntelyssä nopeita. Yleensä hitaiden ominaisuuksien kehittäminen haittaa nopeita ja päin vastoin.
Selittää miksi Button ollut niin surkea tällä kaudella.:p
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
Mielenkiintoista :) Tuo selittääkin, miten JP Montoya kuin Kimikin pienellä keskivartalon pöhötykselläkin ajaa kilpaa niin menestyksekkäästi. Usain Bolt vois olla melko kova näissä puuhissa.

No VB:lla varmaan hurjat paineet päällä, kun koko vuosi pitäisi edustaa itseään tallipaikan arvoisesti. Jotenkin tallien kuskikuviot on nyt niin vakiintuneet, ettei se paikka tarjottimella tule.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Lihassoluja on periaatteessa hidasta ja nopeaa tyyppiä. Kestävyysurheilussa niinkuin Buttonin triathlonissa tarvitaan niitä hitaita. Jalkapallossa ja F1-ratinkääntelyssä nopeita. Yleensä hitaiden ominaisuuksien kehittäminen haittaa nopeita ja päin vastoin.
Toki kilpa-autoilussa tarvitaan nopeita lihaksia ja reaktioita, mutta vastaavasti tarvitaan myös kestävyyttä ja sitkeyttä. Kilpa-autoilussa lihakset joutuvat koko kisan mittaiseen rasitukseen.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Toki kilpa-autoilussa tarvitaan nopeita lihaksia ja reaktioita, mutta vastaavasti tarvitaan myös kestävyyttä ja sitkeyttä. Kilpa-autoilussa lihakset joutuvat koko kisan mittaiseen rasitukseen.
Kilpa-autoilussa suorittaminen fyysisesti erittäin katkonaista, eikä tasaista kovaa puurtamista niinkuin kestävyysurheilussa. Lähes jokaisen mutkan jälkeen on suora, ja läheskään joka mutka ei ole fyysisesti vaativa muuten kuin että olemalla nopeampi, vahvempi ja tarkempi pystyy ohjaamaan autoa paremmin. Lihaskestävyyttä pitkä kisa vaatii toki.
 
Viimeksi muokattu:

mauke

Well-known member
Liittynyt
15.7.2009
Viestit
371
Kyllä tuo aika kovaa puurtamista on, keskisyke kisan aikana melko ylhäällä:
Formula1.com sanoi:
"I would say it's completely different to any other sport because you have a heartbeat average of 170 over an hour and a half and you never see that in another sport," Glock says. "That makes it completely different. That's the reason why you have to be really fit as a Formula One driver."
http://www.formula1.com/news/features/2008/7/8158.html

Myönnettäköön että tuo on vuodelta 2008 jonka jälkeen homma on ainakin Heidfeltin mukaan jonkun verran helpottanut.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Kilpa-autoilussa suorittaminen fyysisesti erittäin katkonaista, eikä tasaista kovaa puurtamista niinkuin kestävyysurheilussa. Lähes jokaisen mutkan jälkeen on suora, ja läheskään joka mutka ei ole fyysisesti vaativa muuten kuin että olemalla nopeampi, vahvempi ja tarkempi pystyy ohjaamaan autoa paremmin. Lihaskestävyyttä pitkä kisa vaatii toki.
Kait se myös riippuu se rasitus siitä miten "helppo" auto on ajaa? ;) Esim Minardi vs Ferrari. Minardilla joutu "pikkasen" niitä ylimääräisiä liikkeitä tehdä jo yhdessä mutkassa, puhumattakaan koko kisan aikana. Voin vain kuvitella.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Kait se myös riippuu se rasitus siitä miten "helppo" auto on ajaa? ;) Esim Minardi vs Ferrari. Minardilla joutu "pikkasen" niitä ylimääräisiä liikkeitä tehdä jo yhdessä mutkassa, puhumattakaan koko kisan aikana. Voin vain kuvitella.
Ois ollu mielenkiintoista nähdä joku Prost Minardilla, paljonko olisi meno rauhoittunut vrt Baumgartnerit yms...
 

Aksu

Well-known member
Liittynyt
16.3.2006
Viestit
147
Kilpa-autoilussa suorittaminen fyysisesti erittäin katkonaista, eikä tasaista kovaa puurtamista niinkuin kestävyysurheilussa. Lähes jokaisen mutkan jälkeen on suora, ja läheskään joka mutka ei ole fyysisesti vaativa muuten kuin että olemalla nopeampi, vahvempi ja tarkempi pystyy ohjaamaan autoa paremmin. Lihaskestävyyttä pitkä kisa vaatii toki.
Väittäisin että Formuloissa suorittaminen on tasaista, jopa suorilla. Normaali ihminen ei voi ymmärtää kuinka paljon auto hyppii ja pomppii suorilla, mikä on varmasti todella kuluttavaa. Käy vaikka testaan paikallisessa mikroauto radalla, niin saat vähän perspektiiviä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Väittäisin että Formuloissa suorittaminen on tasaista, jopa suorilla. Normaali ihminen ei voi ymmärtää kuinka paljon auto hyppii ja pomppii suorilla, mikä on varmasti todella kuluttavaa. Käy vaikka testaan paikallisessa mikroauto radalla, niin saat vähän perspektiiviä.
Enpä ole kokenut suoralla ajamista mitenkään fyysisesti rasittavana enkä mikroautoilua muutenkaan, paitsi jos vertaa pleikkarin pelaamiseen tai TV:n katseluun.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös