Lotusteorian alkeet ja 11 muuta vanhaa suosikkia

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Fernandes "hävisi" siten, että sai luvan käyttää Team Lotusta ja "voittanut" osapuoli Group Lotus valitti tuomiosta. Hassua ettei voitto kelvannut. :D
Fernandes valitti, että Lotus purki lisenssointisopimuksen puhdasta mielivaltaansa ja jotkut maalasivat Baharista ja kumppaneista paholaisia synkimmistä syövereistä. Noh, tuomari oli tietenkin eri mieltä ja että Fernandes oli toiminut väärin. Tähänhän sinä tai FW08 tai kukaan muukaan ette koskaan halunneet tarttua.

Jännästi Fernandes myös voitti, kun Lotus Racing, Lotus ja Team Lotus ovat nyt kaikki Group Lotuksella ja Chapmanin hatusta ei ole enää puhettakaan. :dunno:
Tämän voisi siirtää vaikka Lotus-teorian alkeisiin.
Siirrellään, lukitaan, naljaillaan tai poistetaan kokonaan. Ihan miten vain kunhan saadaan väärät mielipiteet lakaistua pois keskusteluista. :rolleyes:
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Tuntuu kuin minua yritettäisiin provosoida kirjoittamaan tai linkittämään tänne jotain, mistä voisi taas lätkäistä bannia "foorumin pahikselle".
Kiistan voittajaosapuolena minun ei tarvitse alentua moiseen.
Uskon, että suurin osa Lotus-faneista tottuu ajan mittaan ajatukseen ent. Renault-tallista Lotuksena ja että Lotus-runkoiselle autolle alkaa pitkästä aikaa kertymään pisteitä.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Se, että Hethelin Lotus on voittamaton, on tietysti yhtä selvää kuin se, että Colin Chapmanin Team Lotus oli voitokas. Myös Enstonen Lotukselle voi ennustaa voittamatonta kautta 2012 -- ellei sitten Kimi satu nappaamaan onnekasta voittoa jostain yllättävästä kolarikarnevaalikisasta. ;)
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
[HÄMÄRÄN RAJAMAILLA] Fernandes hävisi jo.[/HÄMÄRÄN RAJAMAILLA]
Hakeidu hoitoon kaveri oikeasti. Tämä ei ole oikea Lotus. Vain sponsorina on lotus. Fernandes taitoi olla se joka voitti tässä jotain. Joku muu maksoi ku Fernandes tällä kertaa... Miten sä jaksat vieläkii jauhaa tota sontaa?

edit: Se oikea Lotus oli ja meni.
 
Viimeksi muokattu:

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Täälä pitäisi puhua Kimin renaultista(Lotus) autosta ja sit joku Carter vetelee omia päätöksiään taas jokaisesta asiasta ! Minä annan kaverin elää haavemaailmassaan rauhassa. Onneksi Kimi tietää mitä tekee ja se on pääasia se.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Jännästi Fernandes myös voitti, kun Lotus Racing, Lotus ja Team Lotus ovat nyt kaikki Group Lotuksella ja Chapmanin hatusta ei ole enää puhettakaan. :dunno:
Siirrellään, lukitaan, naljaillaan tai poistetaan kokonaan. Ihan miten vain kunhan saadaan väärät mielipiteet lakaistua pois keskusteluista. :rolleyes:
Vielä jännemmin mikäli Team Lotus nimi kerran kuuluu Group Lotukselle ajattelivat sitten kuitenkin jatkaa jollain aivan toisella nimellä vaikka ovat aina itseään ainoaksi ja aidoksi Team Lotuksen jatkumoksi väittäneet sekä Sennan nimellä ja vanhoilla Team Lotuksen legendaarisilla väreillä ratsastaneet. :D

Toki jos wanha kulahtanut hattu tekee tiimistä jotenkin "pyhemmän" ja aidomman kuin legendaarinen nimi ja logo niin ok. Onnea vaan jatkoon.. :rolleyes:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Täälä pitäisi puhua Kimin renaultista(Lotus) autosta ja sit joku Carter vetelee omia päätöksiään taas jokaisesta asiasta !
Komp. Tää keskustelu on käyty jo sata kertaa. Se ei kuulu tänne ja sietää heittää romukoppaan...
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
CARTer alkaa saamaan foxmuldermaisia piirteitä.

Joskus - useimmiten - moderoinnin kohteeksi joutumisen takana ei ole salaliittoa, vaan omien viestien liian huono taso.

Sellainen huomio, että pitkä postaus ei tarkoita laadukasta argumentaatiota vaikka näin mielellään luulisi.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
IWE sanoi:
Vielä jännemmin mikäli Team Lotus nimi kerran kuuluu Group Lotukselle ajattelivat sitten kuitenkin jatkaa jollain aivan toisella nimellä vaikka ovat aina itseään ainoaksi ja aidoksi Team Lotuksen jatkumoksi väittäneet sekä Sennan nimellä ja vanhoilla Team Lotuksen legendaarisilla väreillä ratsastaneet.
Chapmanien mukaan heille oli vakuutettu, ettei Team Lotus-nimeä enää käytettäisi ykkösissä. Fernandes meni ja käytti. Nimeämällä tallin Lotus F1 Teamiksi, Group Lotus ja Bahar pitävät sanansa. Miten tämäkin kääntyisi Lotuksen tappioksi ja Fernandesin voitoksi, sen joku viisaampi saisi ihan oikeasti selittää?

CARTer alkaa saamaan foxmuldermaisia piirteitä.
Tämän sivuston ylläpidon taustalla ei voi olla salaliittoa, koska on täysin selvää, että surkeasta moderoinnista ovat vastuussa yksittäiset nimimerkit, joilta puuttuu kyky käydä puolueetonta ja asiallista keskustelua. Yritin pitkään pysyä sen ulkopuolella, koska yksi pystyi pitämään touhun asiallisena, mutta kun kissa päästi hiiret hyppimään, niin nyt niistä jyrsijöistä ei tunnu pääsevän millään eroon.

Hyvin mitätön huomautukseni sai taas samanlaisen vastalauseryöpyn samoilta hahmoilta, jotka jo ensimmäisellä kerralla olivat osallistuvinaan tähän keskusteluun. Silloin ei puututtu todelliseen ongelmaan, vaan kytättiin lähinnä yksittäisiä sanoja. Nyt jaksettiin sentään siirtää viestit vapaan puolelle, jonne asia itsessään ei kuulu, mutta tämäkin tehtiin vain, koska vallanvaihdon jälkeen oli hirveä kiire ja tarve saada keskusteluja lukkoon. Nyt siirrettyjen viestien joukossa oli myös viestejä, jotka tasoltaan eivät kuulu edes vapaanpuolelle, vaan suoraan silppuriin.
Joskus - useimmiten - moderoinnin kohteeksi joutumisen takana ei ole salaliittoa, vaan omien viestien liian huono taso.
Ja kuka ja miten määrittää ”huono taso”? Eikö olisi selkeämpää ylläpitää selviä sääntöjä, jotka eivät olisi riippuvaisia moderoivan henkilön mielipiteestä tai asenteesta? Ei sillä, että sekään olisi koskaan kunnolla toiminut, mutta muistan ajan kun sillä saatiin edes ylläpidettyä illuusiota reilusta ja asiallisesta keskusteluilmapiiristä…
Sellainen huomio, että pitkä postaus ei tarkoita laadukasta argumentaatiota vaikka näin mielellään luulisi.
Viestisi ei ollut edes asiaankuuluvaa argumentointia, enkä varmasti ole ainoa, joka huomasi että jälleen kerran epäonnistuit vastaamaan itse keskusteluissa esitettyihin pointteihin ja kommentoit mieluummin keskustelijaa.

Esittäisin myös huomioosi - jota kylvät melko usein - sellaisen näkökulman, että kun lähtee lukemaan pitkää kirjoitusta ennakkoon asenteellisesta näkökulmasta, sen leimaa nopeasti täydeksi lannoitteeksi ja sitä ei edes jaksa lukea kunnolla. Efekti valitettavasti on paljon heikompi lyhyissä viesteissä ja siksi onkin hämmästyttävää kuinka puhtaaseen roskaan täällä ei ole jaksettu puuttua enää pitkiin aikoihin...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
[sivuhuomautus]Kukahan se täällä siirtyi asiasta keskustelijoihin, oikein nimimerkeillä mainiten?[/sivuhuomautus]
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kun ei ollut pointteja joita kommentoida, oli vain valheita, vääristelyä, trollaamista ja provoilua.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Kyllähän tästä jää nyt sellainen kuva, että kun ei oikein keksi mitään vastattavaa, niin annetaan bannit.

Paina paina CARTer.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kyllähän tästä jää nyt sellainen kuva, että kun ei oikein keksi mitään vastattavaa, niin annetaan bannit.

Paina paina CARTer.
Edelleenkin on niin, että jokainen on vastuussa omista vääristä johtopäätöksistään.

Ja mitä sellaista tuossa muka oli, johon voisi vastata johon ei jo vastattu olisi?

Kyllä se edelleenkin on niin, että vaikka meillä mielipiteenvapaus onkin määrittää näkemyksen suhde todellisuuteen näkemyksen saaman vastaanoton. Niin alas ei sentään olla vielä vajottu, että pisimmän postauksen kirjoittanut voittaa.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Voi helvetti mitä jarnausta. Postaan nyt tänne jotakin uudempaa.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/96726

autosport.com sanoi:
Lotus to switch to black and gold livery for its IndyCar, GP2 and GP3 teams

By Jonathan Noble and Matt Beer Monday, December 12th 2011, 17:45 GMT

Lotus has announced that the teams it works with outside Formula 1 will switch to black and gold livery for 2012 to bring them in line with the grand prix squad's image.

Amid the dispute over the rights to use the Lotus name in F1 this year, Tony Fernandes' Team Lotus used traditional Lotus green and gold, while the Group Lotus-backed Renault team ran in the black and gold colours made famous when the original Lotus F1 operation had John Player sponsorship. But the Group Lotus-sponsored teams in IndyCar, GP2 and GP3 all ran in green and gold.

Lotus CEO Dany Bahar now says that for 2012 black and gold will become the standard livery for Lotus motorsport. Fernandes' renamed Caterham squad is keeping green and gold colours in F1.

"All the works supported racing activities will be black and gold, and all the customer racing will be green and yellow or whatever," said Bahar when asked by AUTOSPORT about 2012 livery plans.

Lotus currently backs ART in GP2 and GP3, while in IndyCar it will switch from being a sponsor of the KV team to a factory engine supplier to Bryan Herta Autosport, Dreyer & Reinbold and HVM.

The only exception to the black and gold rebranding will be HVM, which will retain a green-based livery at the request of its nuclear industry sponsor.

Bahar added that he was delighted that Lotus was increasing its IndyCar involvement to coincide with the return of open engine competition after six years of an all-Honda field. Lotus and Chevrolet are also providing engines for the series' new generation rules.

"IndyCar is different, it is the first time that they name a car after a brand - as before you would never say that [Helio] Castroneves was driving for whoever, it was always the Penske team.

"It wasn't the car, but now it is different, you have an engine and you have a car – so it is not super important the livery is there, as more important to have the name of the car or the name of the engine, which we have got in F1 now and in IndyCar as well.

"So it was always the aim, not to be a sponsor or sticker, but to be the car itself. It took some time to get there but we got there."
(Lainasin, kun menisi muuten pian maksulliseksi)

Eli, Group Lotus ei käytä enää jatkossa tehdastalliensa värityksenä alkuperäisiä Lotuksen kisavärejä, vihreää ja keltaista, vaan siirtyy käyttämään F1-tallinsa tavoin JPS-sponssisopimuksen aikoinaan Team Lotukselle tuomia musta-kulta-värejä. GL:n asiakastallit puolestaan käyttävät muita varejä, vaikka kelta-vihreää, ja esim. IndyCar-tiimi HVM:n väritys tulee olemaan vihreä sponssin pyynnöstä.

Bahar myös myönsi, että väritys ei ole pääasia, vaan auton tai moottorin nimi, ja nyt he ovat päässeet tähän asemaan F1:ssä ja Indyssä.

Ja syyksi kelta-vihreästä luopumiseen on sanottu, että Fernandesin talli luovutti runkonimen Lotus, kun GL luopui puolestaan kelta-vihreästä. Joten näin alkuperäisiä Lotus-värejä käyttää Caterham-talli, jolla on yhtymäkohta Lotukseen, koska se kahden vuoden ajan kilpaili Lotus-nimisillä autoilla, 2010 GL:n myöntämällä lisenssillä ja 2011 omistamallaan Team Lotuksen( jonka yhtenä useammasta Lotus-yhtiöstä perusti Colin Chapman) nimellä. Ja, tallin taustalla toimiva autonvalmistajahan alkoi valmistamaan Lotus Carsin entistä mallia, ja kyseisen autotehtaan riveihin on sanottu siirtyneen entisiä GL:n työntekijöitä.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Minkä kiistan olet voittanut?
Baharin ja kumppaneiden talli on tästä kaudesta alkaen Lotus (jokainen määritelköön aitouden vaikka asteikollaan 0-100%), mutta Lotus, mikä Lotus!
Fernandesin ja Heikin tallin osana on olla tästä kaudesta alkaen Caterham.
Toisin sanoen Lotus-nimikiista kallistui Baharin ja hänen kannattajiensa puolelle. Mitä keskusteltavaa tästä nimiasiasta pitäisi vielä olla?
Oikeussalitaistelut on käyty, seuraavat taistelut käydään radalla.
-Pedal to the metal, Iceman!
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Eli kun Bahar on sun mielestä voittanut oikeudenkäynnissä käydyn riidan osittain ja Fernades osittain. Kun Baharin johtama Lotus Group ostaa sitten Fernandesilta hänelle oikeudessä myönnettyjä oikeuksia, niin sinä voitat kiistan.

Hmm. mun järki ei riitä tuohon logiikkaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Baharin ja kumppaneiden talli on tästä kaudesta alkaen Lotus (jokainen määritelköön aitouden vaikka asteikollaan 0-100%), mutta Lotus, mikä Lotus!
Fernandesin ja Heikin tallin osana on olla tästä kaudesta alkaen Caterham.
Toisin sanoen Lotus-nimikiista kallistui Baharin ja hänen kannattajiensa puolelle. Mitä keskusteltavaa tästä nimiasiasta pitäisi vielä olla?
Oikeussalitaistelut on käyty, seuraavat taistelut käydään radalla.
-Pedal to the metal, Iceman!
Ei tässä mitään epäselvää pitäisi olla:

a) Oikeussalissa Fernandes sai luvan jatkaa Team Lotus-nimen käyttöä.
b) Fernandes katsoi kuitenkin paremmaksi mainostaa omaa Caterham-merkkiään kuin kilpailevaa Lotusta.
c) Lotus Renaultin autot ovat 2012 alkaen Lotuksia vain sen vuoksi, että Fernandes luopui nimen käytöstä (ja sai vielä hyvät korvaukset päälle). Ellei olisi luopunut, Geniin talli ajelisi edelleen Renault-merkkisillä autoilla.
d) Nimikiista "kallistui" siis "Baharin ja kannattajiensa" puolelle Fernandesin ansiosta. Mitään pakkoa hänellä ei ollut nimestä luopua. Mistään "voitosta" on siis turha puhua, kun se tuli siksi että Fernandesin antoi niin tapahtua.

Lopputulema on siis se, että Sponsori Renault GP muuttuu Sponsori F1 Teamiksi joka ajaa Sponsori-autoilla.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Ei tässä mitään epäselvää pitäisi olla:

a) Oikeussalissa Fernandes sai luvan jatkaa Team Lotus-nimen käyttöä.
b) Fernandes katsoi kuitenkin paremmaksi mainostaa omaa Caterham-merkkiään kuin kilpailevaa Lotusta.
c) Lotus Renaultin autot ovat 2012 alkaen Lotuksia vain sen vuoksi, että Fernandes luopui nimen käytöstä (ja sai vielä hyvät korvaukset päälle). Ellei olisi luopunut, Geniin talli ajelisi edelleen Renault-merkkisillä autoilla.
d) Nimikiista "kallistui" siis "Baharin ja kannattajiensa" puolelle Fernandesin ansiosta. Mitään pakkoa hänellä ei ollut nimestä luopua. Mistään "voitosta" on siis turha puhua, kun se tuli siksi että Fernandesin antoi niin tapahtua.

Lopputulema on siis se, että Sponsori Renault GP muuttuu Sponsori F1 Teamiksi joka ajaa Sponsori-autoilla.
Koska kuitenkin Kimin talli kilpailee nyt Lotus-nimellä (ja brittilisenssillä!), niin joko saisin keskittyä rauhassa fanittamiseen?
[Vai onko tämä liikaa pyydetty?]
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Koska kuitenkin Kimin talli kilpailee nyt Lotus-nimellä (ja brittilisenssillä!), niin joko saisin keskittyä rauhassa fanittamiseen?
[Vai onko tämä liikaa pyydetty?]
Keskity fanittamiseen, mutta miksi aina hämmennät soppaa typerillä "Fernandes hävisi kiistan ja Bahar voitti sen", mikä ei edes pidä paikkaansa. Kuten joku totesi, Fernanes sai luvan ajaa Team Lotuksella, mutta hän ei halunnut käyttää ensi kaudesta alkaen sitä. En ymmärrä miten saat tämän kiistan hävinneeksi osapuoleksi. Olisit kiitollinen Tonylle, että hän antoi mahdollisuuden sinulle nyt tämän "aidon" englantilaiseen Lotukseen (jonka sponsorina on malesialainen Lotus). Tämä on toistunut nyt useaan otteeseen kun me Fernandesin jengiläiset emme jaksa asiaa enää vatvoa. Joku pakkotarve saada tämä iänikuinen keskustelu auki?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös