Red Bull Racing 2012 - jatkuuko nousukkaan lento?

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Pakokaasut sulkee diffun laidat ja pohjalevyn päältä kulkeva virtaus ja pakokaasut kasvattaa alipainetta pohjalevyn alla, voi miten yksikertaista! :eek!:
Niin eikös tämän sinun kommentin voisi esittää jokaisen tallin kohdalla, RB teki tuon vain erillä tavalla. Kaikilla lie sama päämäärä, joten ei se sen yksinkertaisempaa ole nytkään.. :wink:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Hyvä kuva tunnelista. Oletettavissa että suurin osa talleista kopioi tuon ratkaisun jollain tavalla. Ainakin Ferrari :D

 

warre1

Well-known member
Liittynyt
8.7.2005
Viestit
386
Sijainti
Kouvola
Sais FIA kieltää yleisellä tasolla kaikki innovaatiot ja keksinnöt jotka hyödyntää pakokaasuja millään tavalla.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Sais FIA kieltää yleisellä tasolla kaikki innovaatiot ja keksinnöt jotka hyödyntää pakokaasuja millään tavalla.
He yrittivät, mutta kuten historia on osoittanut he jättävät tahallaan porsaanreikiä, jotta kauden aikana tulee skandaali joka vie huomion itse kisoista pois.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Nyt huijaussyytökset liikkelle taas:

Tänään:


Melbournessa 2011:


:D
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Sais FIA kieltää yleisellä tasolla kaikki innovaatiot ja keksinnöt jotka hyödyntää pakokaasuja millään tavalla.
He yrittivät, mutta kuten historia on osoittanut he jättävät tahallaan porsaanreikiä, jotta kauden aikana tulee skandaali joka vie huomion itse kisoista pois.
Pakoputketon auto? Siinä menisi moottorisäännöt uusiksi, koska bensakoneessa on väkisinkin pakoputket ja jonnekin sieltä tulevat kaasut on ohjattava. Ei sitä ole mitenkään mahdollista estää, etteikö niitä hyödynnettäisi.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Kaikille keskipakari tasan tarkkaan vaakatasoon tietylle korkeudelle ja ylettymään vähintään difun takimmaisen kodan kanssa samalle linjalle. Ei tarvitse mietiskellä, että minnekkä niitä kaasuja taas ohjaillaan.:alppu:
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Kaikille keskipakari tasan tarkkaan vaakatasoon tietylle korkeudelle ja ylettymään vähintään difun takimmaisen kodan kanssa samalle linjalle. Ei tarvitse mietiskellä, että minnekkä niitä kaasuja taas ohjaillaan.:alppu:
Laitetaanko vielä sama runko ja moottori? tää nyt on yksityyppiluokka jo mosien osalta muutenkin.

Kaikki innovatiivisuus pitää tappaa säännöillä niin sitten on kiva. mun mielestä vaan hyvä jso RBR ja Vettel dominoi alkavalla kaudella. Siinö ois taas Ferkulle pohtimista :D


Vettel voittoon!! Tosin voishan se kimikin menestyä. pääasia että RBR ja Vettel hallitsee!
 

MowCow

Well-known member
Liittynyt
16.2.2011
Viestit
116
Autosportin live-seurannasta:



10:34 But no, we are not saying it is... It just looks extreme

10:33 Very interesting angle on the Red Bull front wing here. You may be tempted to think it's broken
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kaikille keskipakari tasan tarkkaan vaakatasoon tietylle korkeudelle ja ylettymään vähintään difun takimmaisen kodan kanssa samalle linjalle. Ei tarvitse mietiskellä, että minnekkä niitä kaasuja taas ohjaillaan.:alppu:
Turbojen myötä tulee vain yksi pakoputki, joten eiköhän se keskipakari ole.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Turbojen myötä tulee vain yksi pakoputki, joten eiköhän se keskipakari ole.
Kuinka niin? Ei sitä ole säännöissä rajattu. Vain yksi turbo, mutta pakoputken ulostuloja saa olla edelleen kaksi.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kuinka niin? Ei sitä ole säännöissä rajattu. Vain yksi turbo, mutta pakoputken ulostuloja saa olla edelleen kaksi.
Sylinterit on edelleen V-muodossa turbokoneissakin, joten on niissä ainakin erilliset pakosarjat. Tukisi kahta pakoputkea siis...
Toki voidaan ne yhteenkin ulostuloon johtaa..

Jännäksi menee. Vettelillä tosi ongelmallinen päivä eilen ja Webberkään ei väläyttänyt kauheesti lauantaina. RB toki ajoi varmasti tarkoituksella isolla bensalastilla piilotellakseen mahdollisimman paljon...

Joko pyyhkivät kaikilla lattiaa heti Melbournessa tai sitten ovat ongelmissa alkukauden...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
"The 2014 rules impose a single turbo, which means a single exhaust tailpipe."
http://joesaward.wordpress.com/2012/02/14/on-the-question-of-f1-noise/
Sanooko säännöt, että turbon pitää olla vain toisessa pakosarjassa? Eikös joskus ollu puhe, että "ahtimia" olisi kaksi, joista toinen olisi pakokaasu generaattori KERSsiä varten?

Eni vei, jos on yksi turbo, niin sillä on myös varmaan kokoa jonkin verran. Yhdellä pakoputkella turbo pitäisi sijoittaa vaihteiston päälle ja se nostaa painopistettä ja tekee moottorikatteesta leveämmän... Verrattuna turbon sijoittamiseen moottorin kylkeen lattian tasolle...
 
Ylös