HRT kaudella 2012

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Tallipaikan hinta olisi kuusi miljuunaa taalaa. Aika kova hinta tyhjästä!
On se aika hyvä katsomopaikka, ja vieläpä kaikkiin kisoihin. Ja vakavamminkin, varmasti moni ottaisi sen paikan mielenkiinnolla yrittäen olla ainakin se nopeampi HRT-kuski. Semmoisesta voi pidempikin ura alkaa kyllä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Yllättävänkin halpa tarjous etenkin koko kauden kisoista. Tuolle paikalle tavoittelee vahvasti monikin kuljettaja. Rubensille tuo summa on ehkä juuri ja juuri tavoiteltavissa, mutta kun on jo de la Rosa niin toista ikämiestä ei talli tarvitse ja ellei mitään ihmettä tapahdu niin Rubensin ura taitaa olla lopussa.

HRT:llä tallin mukaan auto yritetään saada jo ensimmäiseen talvitestiin ja viimeistään jo seuraavaan eli mitään kahden edellisen kauden kaltaista odottelua ei pitäisi tulla ja vaikka tulisi niin uuden auton kehitysohjelma on ainakin nopeampaa kuin aiemmin ja talvitesteissä voisi ainakin ensimmäisen kohdalla ajaa vielä vanhalla autolla.

Vanhoja autoja tallilla on ainakin vielä kaksi kappaletta ja vara-auto päälle. Lisäksi toki vielä Müncheninssä ja Madridissa on yhteensä kaksi autoa. Uutta autoa vielä rakennetaan ja samalla uusia tehdasalueita. Tehdasalue saattaa valmistua jopa nopeammin kuin uusi auto. Toisaalta talli on uuden johdon myötä kaivannut lisää Espanjan yrityksiltä käteistä ja sitä ei ainakaan vielä paljon ole tullut enempää.

Liuzzilla on sopimus, mutta vanhan johdon kanssa. Liuzzin sopimus olisi täten purettavissa ja hän voisi huonolla onnella jäädä ilman paikkaa F1:ssä. Toisaalta sopimuksessa on muutamia pykäliä jotka mahdollistavat jatkon tallin kanssa. Sopimuksen optio täyttää tämän ja ensi kauden. Toisaalta Liuzzi voidaan tarvittaessa siirtää testiin tai hänelle on luvattu testisopimus ensi kaudeksi jo varmasti jolloin talli ei tarvitse muita testaajia paljoakaan.

Ja viimeiseksi Liuzzin sopimus on vapaa ja joustava uuden johdon kanssa sillä maksukuskien rahastaessa hänellä on oikeus jäädä talliin ja vastaavasti hänellä on velvoite siirtyä aina sivuun maksukuskien tieltä rahamäärien riittämisen ajaksi. Täten ainakaan de la Rosan paikka tallissa ei ole uhattuna ja maksumiestenkin pitäisi tuoda suuri nippu käteistä jotta ajot jäisivät vähiin.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Oijoi... Kyllä on HRT:llä rautainen kuskikaksikko :D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Oijoi... Kyllä on HRT:llä rautainen kuskikaksikko :D
Ei sinne oikein mitään Vetteliä ja Hamiltonia saataisikaan. Ei nuokaan mitään Inoue&Yoong -tasoa ole sentään :)
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Ei sinne oikein mitään Vetteliä ja Hamiltonia saataisikaan. Ei nuokaan mitään Inoue&Yoong -tasoa ole sentään :)
Joo, kyllä viime vuotinen Liuzzi-Ricciardo kaksikko kuullostaa Senna-Prost kaksikolta nykyisten rinnalla :D

No joo, kai se on ihan sama keitä siellä on kuskina.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Kurjinta tuossa on se ettei Liuzzi saanut jatkaa vaikkakin monivuotinen sopimus oli tehty vanhan johdon kanssa. Uuden johdon ja Jacky Eeckelaertin mielestä Liuzzi ei kuulunut enää tiimin suunnitelmiin sillä hän ei ollut vakuuttanut useista mahdollisuuksista huolimatta.
 

Betelgeuze

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
557
Aika odotettu ratkaisu. Tuollaiselle tiimille kuin HRT on oikein hyvä ratkaisu ottaa hyvin maksava kuljettaja. Kartikeyan on parhaillaan kuitenkin kohtalainen, Bruno Sennan tasoa jopa. Jäi tosin viime vuodelta hieman ikävästi mieleen poukkoilut kierroksella ohittavien edessä Intiassa.
Maksukuskit ovat näköjään tulleet F1:iin jälleen oikein ryminällä. Jopa suuri ja mahtava Ferrari ajattaa sellaista.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Maksukuskit ovat näköjään tulleet F1:iin jälleen oikein ryminällä. Jopa suuri ja mahtava Ferrari ajattaa sellaista.
Tästähän se Massakin vähän kommentoi

Tällä hetkellä sarjassa on vain neljä tallia, jotka kykenevät toimimaan ilman rahaa tuovia kuljettajia. Tilanne on absurdi, eikä se mielestäni ole hyväksi formula ykkösille. Ei etenkään nuorille kuljettajille, kritisoi Massa brasilialaiselle TotalRacelle.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/02/1487115/massa-f1-maksukuskeista-absurdi-tilanne

Jos meikä laskee neljä tallia, niin Mäkki, Mersu, Redbull ja Caterham tätä se ei tietenkään itse sanonut olisihan se noloa ollut kertoa uutisessa, että oma talli kuuluu maksukuski tallien joukkoon.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Itseäni huvittaa eniten se, ettei kommentoija-Massan oma ajokaan ole kovin tasokasta ollut viime aikoina. Ihan mukava seurata HRT-kuskienkin edesottamuksia tällä kaudella, eivät kumminkaan mitään onnettoman hitaita ole.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Kurjinta tuossa on se ettei Liuzzi saanut jatkaa vaikkakin monivuotinen sopimus oli tehty vanhan johdon kanssa. Uuden johdon ja Jacky Eeckelaertin mielestä Liuzzi ei kuulunut enää tiimin suunnitelmiin sillä hän ei ollut vakuuttanut useista mahdollisuuksista huolimatta.
Samaten tekninen johtaja Jacky Eeckelaert (oli mm. Räikkösen kisainssinä Sauberilla) vihjaa, että Liuzzi, eläkeläiset (Barrichello) ja espanjalaiset (Alguersuari, Clos) olisivat poissa laskuista.
Okei, Liuzzi ei kuulunut enää suunnitelmiin, mutta millä helvetin perusteella sinne sitten hankittiin Karthikeyan (retorinen kysymys toim.huom.). D'Ambrosio jos olisi saanut kerättyä tarpeeksi kyhnyä, niin ihan mielellään miehen otteita olisi vielä toisenkin kauden seurannut.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Okei, Liuzzi ei kuulunut enää suunnitelmiin, mutta millä helvetin perusteella sinne sitten hankittiin Karthikeyan (retorinen kysymys toim.huom.). D'Ambrosio jos olisi saanut kerättyä tarpeeksi kyhnyä, niin ihan mielellään miehen otteita olisi vielä toisenkin kauden seurannut.
No Karthikeyanin takana varmaan taas ne TATA:n rahat jotka eivät viime vuonnakaan riittäneet kauden loppuun saakka. En kyllä muuta syytä ymmärrä miksi hankkivat Narainin joka kuuluu ex-pomo Kollesin ystäviin. Joo D'Ambrosio ois ollut ok, mut eipä se Petrovin "varma" tallipaikka ainakaan HRT ollunna.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Aika odotettu ratkaisu. Tuollaiselle tiimille kuin HRT on oikein hyvä ratkaisu ottaa hyvin maksava kuljettaja. Kartikeyan on parhaillaan kuitenkin kohtalainen, Bruno Sennan tasoa jopa. Jäi tosin viime vuodelta hieman ikävästi mieleen poukkoilut kierroksella ohittavien edessä Intiassa.
Mielestäni Team Lotuksen linjaus on osoittanut Virginin ja HRT:n enemmän maksukuskipainotteisen linjan omalta osaltaan huonoksi. Tuloksista voidaan toki jossitella, mutta varsinkin Heikin viime kauden vahvat ajot toi Team Lotukselle vahvaa mainosta, toisin kuin muiden peränpitäjä tallien suharit... Toki onhan Virginillä ollu Glock alusta asti, mutta hän ei taas ole saanut mitään aikaan...

Näiden uusien tallian kaksi ekaa kautta oli kuitenkin jo ennakko-odotuksissa paljon nähdyn kaltaisia. Eli se tallien kymmenes sija saattaa tulla ihan jonkun onnenkantamoisen avullakin, jolloin tallin kuskien pitää vain olla mukana kisassa ja hereillä. Jotkut Chandhokit ja Kartigeijot sen sijaan saattavat pyöriä seiniä vasten milloin vain... Yleensä silloin kuin tekniikka olis muuten kestänyt ja mahdollistanut tärkeiden sijoitusten saavuttamisen.

Tulevaksi kaudeksi tämä toivottavasti muuttuu, kun Caterham nousee lähemmäs keskiryhmää ja saa toivottavasti ekat pisteensä. Tässä kohtaa tietty HRT ja Marussia voi vaan nostaa mahd. paljon rahaa kuskeiltaan, kun kalusto ei pisteille 95% todennäköisyydellä kuitenkaan yllä...
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mielestäni Team Lotuksen linjaus on osoittanut Virginin ja HRT:n enemmän maksukuskipainotteisen linjan omalta osaltaan huonoksi. Tuloksista voidaan toki jossitella, mutta varsinkin Heikin viime kauden vahvat ajot toi Team Lotukselle vahvaa mainosta, toisin kuin muiden peränpitäjä tallien suharit... Toki onhan Virginillä ollu Glock alusta asti, mutta hän ei taas ole saanut mitään aikaan...
No joo mutta jos kaikki kolme toimisivat samalla logiikalla, häviäjä ajautuisi kuitenkin budjettikriisiin... Rehellistä myöntää itselleen olevansa paska... Ja sitähän tuo talli ja molemmat kuskit on...
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
HRT:n tekninen johtaja Jacky Eeckelaert on jättänyt tiimin. Myös tuotantopuolella häärinyt Simon Jenkins lähtee pois tiimin palkkalistoilta, hänen tilalle tulee Dave Campbell.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Ei varsinaisesti uusi auto, mutta näillä eväillä mennään testeissä. :rolleyes:









 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
olisiko tässä kauden 2012-2013 mestaruusauton esi-isä ? Tiedä millasen raketin saavat kasaan vielä !
 
Ylös