Ferrarin kuvia tässä ketjussa kelaillessa kannattaa sitten muistaa, että kolme viimeisintä kuvaa, joissa keula näkyy, ovat käsiteltyjä :idea:.Toi Ferrarin nokka jaksaa kyllä aina järkyttää sen jälkeen kun on kattonut muiden autoja ja sen jälkeen tulee tänne kattomaan Ferraria... Ei jeesus mikä palikka, ei toi voi olla nopee!
Ilmankos se näytti niin järkyttävältäFerrarin kuvia tässä ketjussa kelaillessa kannattaa sitten muistaa, että kolme viimeisintä kuvaa, joissa keula näkyy, ovat käsiteltyjä :idea:.
Nyt kun tuota ylempää kuvaa on katesellut muutaman päivän, niin ei tämä oikea nokka enään niin pahalta näytäkkään.Hittojoo! Jos toi keulan pykälä tosiaan onkin hieno keksintö ja innovaatio (eikä ainoa keino sääntöjen noudattamiseksi) niin tuossahan on vielä paljon mahdollisuuksia voimistaa pykälän nopeutta lisäävää vaikutusta.
Vaikka tälleen:
Ja aina vaan hienommalta näyttää. Kaikkien aikojen upein F1-auto...
Tuolle keulan terävyydelle on ollut vuodesta 1996 omat rajoituksensa. McLarenin piikkinokka, anyone? Eli siis suoraan edestä päin katsottuna keulan täytyy olla tietyn minimipinta-alan kokoinen. Pystysuunnassa ohutta keulaa on pitänyt kompensoida kasvattamalla sen leveyttä.Muutaman jo nähdyn auton keulaa katsoessa turvallisuus näkökohtakin on hiukan ristiriitainen. Pitää paikkansa, että sivutörmäyksessä keula on matalammalla, mutta omiin silmiin näyttäisi että keulat ovat jo vaarallisen ohuita ja teräviä. Keulan läpäisykyvyn kasvaessa herää kysymys kestääkö monokokki sivutörmäyksen ja törmäystesteistä huolimatta oikeasti mistä nopeudesta.
On toi ainakin paljon paremman näköinen enkä oikein usko, että se nokan mataluus pidemmällä matkalla mitenkään turvallisuutta lisää. Eli varsin tyytyväinen olisin tuohon muokattuun ulkonäköön verrattuna nykyiseen.Kerääkö idea edes periaatteellista kannatusta?
Siedätyshoito siis toimii :alppu:Nyt kun tuota ylempää kuvaa on katesellut muutaman päivän, niin ei tämä oikea nokka enään niin pahalta näytäkkään.
Ei ainakaan tosta Ferrarista saa nättiä millään keinolla. Ruma se on ja tulee olemaan. Siivestä siipeen
Puntit tutisee jo, selitykset valmiina Domella ja Montella? Tilkkutäkki on aina tilkkutäkki, se ei miksikään muuksi muutu.Turun Sanomat, Jerez de la Frontera
"Ferrarilla on ensimmäistä kertaa vetosauvajousitus etupäässä ja sen kanssa toimiminen ei ole yksinkertaista. Ainakin avauspäivänä ilmeet tiimissä olivat vakavat, kun tilanne alkoi selvitä, että valittu aggressiivinen lähestymislinja on kenties ollut liian riskialtis epäonnistumisille."
"Takana on vasta ensimmäinen testipäivä uusilla autoilla. Jos nyt jotain nousi pintaan, Ferrari-väen vaivaantunut olemus viestittää, että kovan kohun F2012 ei taida olla mikään täysosuma – kaukana siitä."
Aika erikoinen ratkaisu sinänsä tämä loiva kulma. Olisivathan helposti voineet viedä olka-akselin muotoilulla tuota tangon renkaan puoleista päätä ylemmäs ja saada näin kulmaa kasvatettua. Joka tapauksessa liikerata ulosjoustossa ei ole mikään järin suuri, vaikka tukivarsien kiinnityksen sijoitus sitä jonkin verran lisääkin.Onhan toi ihan selkeä fakta, että varmasti jonkinlaisen riskin ottivat, kun vaihtoivat kerrasta molempien päiden jousitustavan toiseksi. Ja varsinkin tuo etupää on todella erilainen. Jousituksen vetotanko (TS:n "sauva" kuullostaa minusta jotenkin huvittavalta ) on lähes vaakasuorassa, joten ainakin mun mekaniikan taju sanoo, että joko sen välittämässä liikkeessä eli jousituksen vasteessa on aluksi "tyhjää" tai sitten ovat keksineet jonkun jännän nivelmekanismin korostomaan liikettä tms.
Niin ja varmasti formulan etujousituksessa ei ole yhtään "tyhjää", mutta tässä yhteydessä halusin asiaa korostaa...
Mitä jos auto ajaa isommin kanttarin yli ja rengas "putoaa" tuon vetotangon vaakatason alle? Varmaan mekaanisesti mahdotonta eli jousituksen joustovara tulee vastaan pysäyttämään renkaan ala-asentoonsa, mutta ei tossa paljon pelivaraa ole tähän suuntaan, jollon auton palautuessa radan pintaan siinä ei ole yhtään rallimaista "ylimääräistä" joustoa ottamassa autoa vastaan...
Tähän asti onkin valitettu, että miksei Ferrari tuo koskaan mitään uutta ja omaa. Heti kun vähän tuo, niin se onkin liikaa.Jotenkin tulee mieleen, että Ferrarilla on nyt lähdetty hakemaan niitä riskejä vähän turhankin kanssa..
Arvasin että tähän puututaan vielä.Tähän asti onkin valitettu, että miksei Ferrari tuo koskaan mitään uutta ja omaa. Heti kun vähän tuo, niin se onkin liikaa.