Scuderia Ferrari kaudella 2012

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Näyttää vähän hölmöltä kun katteet jää ulos, mutta putket kaartaa sisään.
Hölmöltä nuo levittävät katteet alunperinkin näyttivät putkien kaartaessa ulos. Eiköhän avauskisaan mennessä ilmesty kopaktimpi kate. Tuo viritys näyttää sotkevan aika pahasti takasiiven virtauksia.

Pakoputkihomman kun Ferrari saa kuntoon, paranee vauhti muiden tasolle.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Kenen palli heilahtaa

Jos F2012 -auto ei kulje, niin kenen palli heilahtaa. Tallipäällikkö vaihtunee jossain vaiheessa vuonna 2012. Entä insinööripuolella. Ketkä siirtyvät sivuun. Toivottavasti Caterham on tarkkana kun miehiä vapautuu.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Jos F2012 -auto ei kulje, niin kenen palli heilahtaa. Tallipäällikkö vaihtunee jossain vaiheessa vuonna 2012. Entä insinööripuolella. Ketkä siirtyvät sivuun. Toivottavasti Caterham on tarkkana kun miehiä vapautuu.
Puhetta toki on ollut aika ajoin että Domenicali joutuisi lähtemään ja tekikin vain vuoden jatkosopimuksen viime kauden lopulla, insinööripuolelta jos joku lähtee niin sanoisin että Tombazis, lähinnä siksi kun hän on ollut väliajoin lähtöhuhuissa.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Jos F2012 -auto ei kulje, niin kenen palli heilahtaa. Tallipäällikkö vaihtunee jossain vaiheessa vuonna 2012. Entä insinööripuolella. Ketkä siirtyvät sivuun. Toivottavasti Caterham on tarkkana kun miehiä vapautuu.
Juu ja toivottavasti myös muut. Jos Marussia ja HRT saisivat edes yhden kaapattua sieltä, olisi todella hyvä ihan lajin kannaltakin jo. Pikkasen vauhtia niille kahdelle niin hyvä tulisi. Ja miksei muutkin voisi ottaa, avointahan tämä on.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kiitos hyvästä kuvasta. :thumbup:
Onko tietoa koska tämä kuva on otettu ja testasiko Ferrari testien loppuun asti tällä pakoputkien suuntauksella? Eli ovatko kenties hylkäämässä tai hylänneet takareinkaiden ilmanohjainten ahtamisen?

Vieläköhän Mäkki puhalteli savuja takarenkaille?
 

Tööt

Well-known member
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
196
Kiitos hyvästä kuvasta. :thumbup:
Onko tietoa koska tämä kuva on otettu ja testasiko Ferrari testien loppuun asti tällä pakoputkien suuntauksella? Eli ovatko kenties hylkäämässä tai hylänneet takareinkaiden ilmanohjainten ahtamisen?

Vieläköhän Mäkki puhalteli savuja takarenkaille?
Käsittääkseni viimeiseltä testipäivältä.
Tuolta noita kuvia löytyy aika kivasti f1zoom.co.cc/
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Kiitos. Vikana päivänähän kärry alkoi kulkemaan kuuleman mukaan paremmin, joten voisi olettaa pakoputkien muuttuvan enemmän kuvan osoittamaan suuntaan, eli keskemmälle autoa...
Ja samalla lähtee nuo pakareiden ulkopuoliset levennyksetkin -tai ainakin muuttuvat radikaalisti. Näyttää meinaan aikamoiselta purkkaviritykseltä tuo nyt.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ja samalla lähtee nuo pakareiden ulkopuoliset levennyksetkin -tai ainakin muuttuvat radikaalisti. Näyttää meinaan aikamoiselta purkkaviritykseltä tuo nyt.
Juu niin tekee. Tiedä vaikka pakoputket siirtyisivät vielä keskemmälle samalla, jolloin ponttoonien ulkoreunassa olisi vieläkin enemmän kavennus varaa, jos auton jäähdytys sen sallii...

Ferrarin vaihteiston ympärille keskitetty jäähdytysilman poisto tosin varmaan vaatii hieman leveämmät ponttoonit kuin RB:n tyyppinen vaihteiston päällä oleva keskipakari ratkaisu, jossa taas moottorikatteen takaosa on kenties hieman pulskempi...
 

nikale

Banned
Liittynyt
27.3.2011
Viestit
467
Jotensakin huvittavaa tuo että Ferrarin 'suuttimet' osoittavat ensin sinne ja sitten annetaan rälläkän laulaa ja nyt sitten tänne, kohta ehkä tuonne. :confused:

Näyttää tuolta osin vähän jokkisautolta vaikka käsittääkseni pitäisi olla kyseessä jonkinsortin hi-tech:iä.

Onkohan se katteitten sisälläkin yhtä kasaan harsittu vehjes.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Jotensakin huvittavaa tuo että Ferrarin 'suuttimet' osoittavat ensin sinne ja sitten annetaan rälläkän laulaa ja nyt sitten tänne, kohta ehkä tuonne. :confused:

Näyttää tuolta osin vähän jokkisautolta vaikka käsittääkseni pitäisi olla kyseessä jonkinsortin hi-tech:iä.

Onkohan se katteitten sisälläkin yhtä kasaan harsittu vehjes.
Johtunee paljolti siitä, kun talviaikaan ei enää saa testata, niin kaikki uudet innovaatiot on tehtävä yhteistestien aikana muutaman testipäivän aikana.
 

nikale

Banned
Liittynyt
27.3.2011
Viestit
467
Johtunee paljolti siitä, kun talviaikaan ei enää saa testata, niin kaikki uudet innovaatiot on tehtävä yhteistestien aikana muutaman testipäivän aikana.
Ymmärrän kyllä, mutta tuo ulompi kantikas leikkaushan on tehty siksi, että alunperinkään putket ei ollu sääntöjenmukaisessa kulmassa.

Ilmeisen hätäpäissään sittän rääpästy katteesta palat pois ja hitsattu putket sojottamaan ylöspäin.

Tämän jälkeen huomattu kaiketi että putket sojottaa tulikuumat kaasut takarenkaille ja sulattaa ne... eikun käännetään sisemmäs. :idea:


No vähän leikkimielisesti mutta kuitenkin. Ei tuo touhu oikein vakuuta kun muutenkin tuntuvat olevan vähän hakoteillä kulkineensa kanssa.


Ehkä niitten kannattais laittaa sellanen pallonivel noihin putkenpäihin. :alppu:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
En tiedä leikkasko ne katteita enemmän sen takia, että katteet palo ekoissa testeissä vai sen takia ettei putki mahtunu katteisiin.. No ihan sama. Onhan tässä koomisiakin piirteitä.
Leikkashan Mäkkikin vastaavan kolon katteidensa päälle pakoputkien kohdalle. Tosin sillä ovat testanneet tähän asti, joten liekö joku lopullinenkin ratkaisu...

Itse osasin kyllä odottaa sitä, että tallit kokeilisivat eri pakoputki ratkaisuita. Oikeastaan sitä on nähty kovin vähän, koska Ferrari on nähdäkseni ainoa, joka on tehnyt muutoksia julkaisun jälkeen...
 

Iso8

Viisuhullu
Liittynyt
23.7.2011
Viestit
5836
Sijainti
Tampere
Jos tässä saa kommentoida heidän autoaan niin teen sen.. Heidän autonsa ihme pitkä putkilo tai mikä ikinä sen nimi on, niin on kyllä käsittämättömän outo, turha ja sen voisi poistaa..
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
14:25 We've had a visit from Ferrari's press guru Luca Colajanni, who informs us that the team's drivers will not speaking to the press for the rest of the test. 'It's better that they focus on their job', he says.

Autosportin livestä poimittu. Ferrari salailee nopeuttaan tai...
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Oishan se mukavaa jos tuo auto olisi ihan täys susi, kun tallin pomot antaisivat toinen toistaan ihmeellisempiä selityksiä.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
14:25 We've had a visit from Ferrari's press guru Luca Colajanni, who informs us that the team's drivers will not speaking to the press for the rest of the test. 'It's better that they focus on their job', he says.

Autosportin livestä poimittu. Ferrari salailee nopeuttaan tai...
tuskin ainakaa toi et salailee nopeuttaan. Ei sitä kukaan ole ylistänyt joka on seurannut testei. Tai sit se on huonosti käyttäytyvä ja prkl nopea :D
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Noista kirjoitteluista saisi nyt sen kuvan, että Ferrarin suurin ongelma on kuitenkin rengaskulutus. Vauhtia voi alkaa kehitellä vasta sitten lisää kun ymmärtävät miksi auto syö renkaat jo puolimatkassa mitä muiden tallien.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Noista kirjoitteluista saisi nyt sen kuvan, että Ferrarin suurin ongelma on kuitenkin rengaskulutus. Vauhtia voi alkaa kehitellä vasta sitten lisää kun ymmärtävät miksi auto syö renkaat jo puolimatkassa mitä muiden tallien.
Kummallisinta tässä on se, että monta vuotta meni juuri toisin päin, eli auto säästi renkaita joka sitten haittasi jonkin verran aika-ajoissa. Miten nyt ollaan menty kerralla toiseen äärimmäisyyteen? Ei anna kovin vakuuttavaa kuvaa taidoista tällainen.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Oishan se mukavaa jos tuo auto olisi ihan täys susi, kun tallin pomot antaisivat toinen toistaan ihmeellisempiä selityksiä.
Interviewer: You sacked Raikkonen, because lack of leadership and now you have produced a shitty car for 3rd year in a row. Where is the leadership?

Stefano: :thumbfh:

Vitsi, vitsi.:D
 
Ylös