Calvin
Well-known member
- Liittynyt
- 5.12.2002
- Viestit
- 3560
Kyllä, ja niillä on pirun hauskaa kun Ferrarilla ei ole hauskaa.JVR:n videossa selkeesti on Newey, Boullier ja Hamilton :doubtful:
Kyllä, ja niillä on pirun hauskaa kun Ferrarilla ei ole hauskaa.JVR:n videossa selkeesti on Newey, Boullier ja Hamilton :doubtful:
Toki Tombazis on ihan pätevä ei siinä mitään, mutta ollut Domen kanssa lähinnä potkuhuhuissa.Noita vuosia ennen Tombazis työskenteli Ferrarille (jonne siis palasi McLaren-vuosien jälkeen) ja tuolloin autot olivat kyllä ylivoimaisia. Tällä hetkellä yhtälöstä toki puuttuu jotain, mutta en usko että se jokin on Tombazis. Kaveri ON pätevä.
Niin. Itse olen taipuvainen uskomaan että Tombaziksen tapauksessa, vähän niin kuin Kiminkin tapauksessa, Ferrarilta puuttuu jotain osia palapelistä ja syytä etsitään taas jostain muualta kuin mistä se löytyy. Jos Ferrari todella tietäisi ongelmiensa syyn se olisi jo paikallistettu (Kimi, Tombazis, pois potkitut inssit, jne.) ja korjattu. Vaan kun selvästikään eivät tiedä. Ferrarin suurin ongelma on, että eivät tiedä mikä heidän ongelmansa oikein on.Toki Tombazis on ihan pätevä ei siinä mitään, mutta ollut Domen kanssa lähinnä potkuhuhuissa.
Pätevyyteen en ota kantaa, en ole työskennellyt hänen kanssaan. Mutta noina vuosina Ferrari työskenteli muuan Brawn ja Byrne jotka vastasivat auton suunnittelusta. Ketju on tietenkin se mikä merkkaa menestyksessä kaikkien linkkien täytyy olla yhtä vahvoja muttei näiden tarvitse olla parhaita jotta menestystä F1:ssä voi saavuttaa. Menestystä ei voi saavuttaa vaikka tallissa työskentelee parhaista parhain aerodynaamikko, mutta jos alustaa suunnittelee jokin seniili lehtijousituksen varaan tai moottori on 100 hv alitehoinen tai kuluttaa liikaa... Olemme nähneet monen monta kertaa että fanit odotta tallin nousevan kuin Fenix lintu tuhkasta kun talli palkkaa neron x töihin, ketju on se mikä merkkaa ja tämä vaatiin että persoonat, työskentelytavat, olosuhteet, tekniikat natsaa täydellisesti paikalleen.Noita vuosia ennen Tombazis työskenteli Ferrarille (jonne siis palasi McLaren-vuosien jälkeen) ja tuolloin autot olivat kyllä ylivoimaisia. Tällä hetkellä yhtälöstä toki puuttuu jotain, mutta en usko että se jokin on Tombazis. Kaveri ON pätevä.
Nykyään toi Byrne on tullut takaisin muttei ole pääsunnittelija, vaan lähinnä johtaa jonkunlaista suunnitteluosastoa Maranellon päässä ja tainnut kehitellä jotain pientä itsekkin.Pätevyyteen en ota kantaa, en ole työskennellyt hänen kanssaan. Mutta noina vuosina Ferrari työskenteli muuan Brawn ja Byrne jotka vastasivat auton suunnittelusta.
Jep ja kun suunnittelu osastolle tullut nyt noita Fry:n miehiä, niin niidenkin pitää löytää paikat ja tottua työskentelemään, ei hetkessä hedelmää tehdä. Faneilla on Ferrarista kaksijakoisia tunteita jne.Olemme nähneet monen monta kertaa että fanit odotta tallin nousevan kuin Fenix lintu tuhkasta kun talli palkkaa neron x töihin, ketju on se mikä merkkaa ja tämä vaatiin että persoonat, työskentelytavat, olosuhteet, tekniikat natsaa täydellisesti paikalleen.
Omasta mielestä Ferrari tiimi henkilöpuolelta on ollut sen jälkeen koko ajan sekaisin kun Todt/Brawn ja kumppanit lähtivät, Toki sieltä nykyään on noita italialaisia raivattu pois ja Pat Fry on tuonut osastoille muutamia inssejä Mclarenilta. Eihän tuota Tombazisia olla toki vielä potkittu pellolle, mut on aika usein ollut helisemässä paikalta. Näistä usein spekuloita täälläkin, mutta aika näyttää mitä tapahtuu.Niin. Jos Ferrari todella tietäisi ongelmiensa syyn se olisi jo paikallistettu (Kimi, Tombazis, pois potkitut inssit, jne.) ja korjattu.
Muutama vuosi eka katseltiin niitä italialaisia inssejä siellä päähommissa, ja nyt jotain pientä uutuutta tapahtunut, mutta katsellaan missä vaiheessa tätä kautta (tai ei missään vaiheessa) joku inssi Ferrarilla joutuu pois lähtemään, itse veikkaan vasta loppukautta. Domenicali teki tälle vuodelle vain, vuoden pestin.Mikäli epäilykset Ferrain "kelvottomuudesta" pitää paikkaansa niin veikkaan että päitä alkaa varmasti tippumaan ennen Euroopan kiertuetta. Luutavamminkin tämä tehdään Ferrarille ominaiseen tapaan siten että siirretään henkilöt tekemään jotain tarpeetonta homma kunnes hän ymmärtää itse lähteä paremmille apajille.
Toki muutaman vuoden jo ollut, TS arveli jo viime vuoden alussa jos eivät onnistu niin tänä vuonna ei Tomba enää olisi saanut jatkaa tiimissä. Korvaajista on liian aikaista puhua, huhuissa aiemmin oli Densham joka ei enää F1-varikolla työskentele.Tombazis on taatusti tämän mustan listan kärjessä.
Ei ottanut päähän, mutta näinhän se menee että muut (Fry) pistetään asialle, vaikka onhan Domenicali jonkunlainen koira varsinkin Montelle.Mua otti eilen päähän, miten Ferrari pisti Pat Fryn tulilinjalle lehdistön eteen. Domenicalia ei näkynyt missään.
Tiimipäällikön kuuluu vastata lehdistölle Ferrarin tilasta. Piste.Ei ottanut päähän, mutta näinhän se menee että muut (Fry) pistetään asialle, vaikka onhan Domenicali jonkunlainen koira varsinkin Montelle.
Näinhän se toki, joltain osin.Tiimipäällikön kuuluu vastata lehdistölle Ferrarin tilasta. Piste.
Miltä osin ei ole näin? Domenicali on luuseri, joka ei osaa ottaa vastuuta, vaan vierittää paskan muitten niskaan. Karma is a bitch.Näinhän se toki, joltain osin.
Toki muutkin saa lehdistön edessä kommentoida Ferrarilta esim vaikka urheilujohtaja/tiimimanageri Massimo Rivola sun muut. Mut joo Domenicali on yks huuhaa mies siellä tallipäällikkö pallilla ja ei ollut silloin aikoinaan oikea mies tuohon hommaan.Miltä osin ei ole näin? Domenicali on luuseri, joka ei osaa ottaa vastuuta, vaan vierittää paskan muitten niskaan. Karma is a bitch.
Millä tavalla se vastuu siitä mihinkään muuttuu, oli sitten kuka vaan lehdistön edessä? Lehdistö on koira kenelle kuka vaan tiimin "johdosta" voi käydä heittämässä luun. En näe ja koe, että se on millään lailla tallipäällikön tehtävä olla se ainoa joka lehdistölle sepittelee.Miltä osin ei ole näin? Domenicali on luuseri, joka ei osaa ottaa vastuuta, vaan vierittää paskan muitten niskaan. Karma is a bitch.
Huonosti menneiden testien jälkeen kyllä on.Millä tavalla se vastuu siitä mihinkään muuttuu, oli sitten kuka vaan lehdistön edessä? Lehdistö on koira kenelle kuka vaan tiimin "johdosta" voi käydä heittämässä luun. En näe ja koe, että se on millään lailla tallipäällikön tehtävä olla se ainoa joka lehdistölle sepittelee.
Ei oleHuonosti menneiden testien jälkeen kyllä on.
Perustele.Ei ole
Aina hämmentää nämä kommentit että lisää latinoverta, no kuskit ovat aluelta joissa veri kiehahtaa, mutta Ferrari tiimissä työskentelevistä henkilöistä tiedän vain yhden jolla on tuon alueen verta suonissa.Tuohan on puhtaasti Ferrarin nykyaikaista linjaa, että syyt ulkomaalaisten niskoille ja lisää latinoverta vaan tiimiin.