Scuderia Ferrari kaudella 2012

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Vaikea päivä oli tänään ja huomenna taitaa olla vaikea päivä edessä. Tilanne ei näytä hyvältä Massan kannalta, mutta Alonsolla voi olla vielä pistetaisteluun mahdollisuudet.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Täytyy muistaa, että ilman virhettä Alonso olisi ollut kympin sakissa. Tämän päivän vaisu suoritus on enemmän virheen syytä kuin vauhdin puutetta. Siis Alonson tapauksessa, Felipestä en sano mitään.
Täytyy muistaa, että toinen Ferrari (Massa) olisi jäänyt jo Q1:seen ilman Räkän/Lotuksen mokailua. Ferrarin jääminen ekaan aika-ajoon ilman sen suurempaa syytä olisi ollut jo toisen luokan pommi vaikka Massa aika lähelle sitä sijaa lopulta jäikin...
Alonso olisi ollut sijalla 11 mun veikkauksissa ilman pyörähdystään.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Melkomoisen yllätyksen Alonso tänään järjesti, olin 100% että kisassa suunta on laskeva liiallisten renkaitten kulumisen takia mutta pieleen meni.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Hyvinhän tuo näyttää pärjäävän tallikaveriinsa verrattuna, tämäkään ei ihan jokaiseen maailmanmestariin päde. Ja jokainen lajista edes hitusen ymmärtävä tietää kyllä että auton kehittävät ihan muut henkilöt. Tosin tämäkään ei taida päteä keskivertoon suomalaiseen pelkän kansalaisuuden perusteella fanittavaan "formula-faniin", jolle Ferrari toki on aina ollut suuri saatana, paitsi vuonna 2007 ja vuoden 2008 alkupuolella.
Eikös tuollainen kansallisuuden (nimenomaan saman kansalaisuuden kuin itsellä sattuu olemaan) perusteella fanittaminen ole aika luonnollinen juttu? Muita suht luonnollisia fanitusperusteita ovat "ku se kuski on niin söpö" tai on ruvettu fanittamaan sitä kuskia, joka on ollut ylivoimainen juuri sillä kaudella kun on aloitettu lajin seuraaminen.

Antifanituksen syitä puolestaan ovat mm. se, että kuvitellaan itsensä kanssa samaa kansalaisuutta edustavan kuljettajan antifanittamisen olevan jotenkin neutraalia ja älyllisesti korkeatasoisempaa kuin samaisen kuskin fanittaminen. Antifanitukseen voi johtaaa myös jonkun kuskin toistuvat älykääpiömäiset aivopierukommentit (toimittajien kivasti värittäminä toki) eri tilanteista. Tai sitten joku kuljettaja törmäilee radalla ja muutenkin venyttelee sääntöjä eikä tunnusta mitään jälkikäteen, koska "syy on aina muissa".

Muitakin syitä (hyviä ja huonoja) löytyy sekä fanitukseen että antifanitukseen. Nuo tulivat äkkiseltään ja sen kummemmin hakematta mieleen.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
MTV3:n mukaan Ferrari pitää kriisikokousta Maranellossa. Jos yhtään luen oikein niin henkilövaihdoksia tulossa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
MTV3:n mukaan Ferrari pitää kriisikokousta Maranellossa. Jos yhtään luen oikein niin henkilövaihdoksia tulossa.
Eihän tossa henkilömuutoksista puhuttu, vaan tiimin Twitter-viestissä kerrottiin että Ferrarin tallipäällikkö Stefano Domenicali ja tekninen johtaja Pat Fry päättivät lähteä Malesian sijaan, sunnuntaina kohti tallin päämajaa.

- Auton kehitystyötä on painettava eteenpäin. Nyt ei ole aikaa hukattavaksi, perusteltiin päätöstä tallin Twitter-viestissä.
 
Viimeksi muokattu:

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Massa vaihdetaan Santanderin rahoilla Räikköseen/Grosjeaniin?
Kysyn vain, miksi tallipäällikkö lähtee kesken kaiken Maranelloon.

Ei suunnitteluosasto tallipäälliköltä mitään kehitysvinkkejä saa. Lehtimiehenä menisin nyt tarkkailemaan pääkonttorin ovea ja katsoisin minkä näköisiä naamoja sieltä tulee ulos.

E: Epäilen siis että kuljettajat saavat vielä jatkaa

Eihän tossa henkilömuutoksista puhuttu, vaan tiimin Twitter-viestissä kerrottiin että Ferrarin tallipäällikkö Stefano Domenicali ja tekninen johtaja Pat Fry päättivät lähteä Malesian sijaan, sunnuntaina kohti tallin päämajaa.
Niin, ei Twitteriin voi kirjoittaa, että nyt tallin johto lentää Maranelloon kuulemaan kuka saa potkut.
 
Viimeksi muokattu:

Xerym

Well-known member
Liittynyt
2.2.2012
Viestit
367
Onhan se mahdollista että muutoksia on tulossa tallin sisällä.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
MTV3 sanoi:
- Auton kehitystyötä on painettava eteenpäin. Nyt ei ole aikaa hukattavaksi, perusteltiin päätöstä tallin Twitter-viestissä.
Olikos se niin, että Ferrarilla aloitettiin tämän kauden auton kehittäminen suht ajoissa viime kauden vielä ollessa käynnissä? Jos, niin kannattaisiko sovinnolla antaa periksi tämän kauden suhteen ja aloittaa ensi kauden auton suunnittelu jo nyt ettei tule kiire.

edit. Tosin onhan Ferrarilla se pointti, että ovat tottuneet kehittämään autonraakiletta kilpailukykyise(mmä)ksi kauden kuluessa. Testausrajoitukset vaan vaikeuttaa hommaa huomattavasti.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Olikos se niin, että Ferrarilla aloitettiin tämän kauden auton kehittäminen suht ajoissa viime kauden vielä ollessa käynnissä? Jos, niin kannattaisiko sovinnolla antaa periksi tämän kauden suhteen ja aloittaa ensi kauden auton suunnittelu jo nyt ettei tule kiire.
Olisiko ihan lievästi ylireagointia? Ei se auto nyt niin susi ole, ajoihan Alonso sillä viidenneksi.
 

nikale

Banned
Liittynyt
27.3.2011
Viestit
467
Olisiko ihan lievästi ylireagointia? Ei se auto nyt niin susi ole, ajoihan Alonso sillä viidenneksi.
Juu, Alonso ajoi sillä viidenneksi ollen selkeästi tulppana Williamsille.
Kyllä Ferrari noissa puitteissa on täysi susi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Juu, Alonso ajoi sillä viidenneksi ollen selkeästi tulppana Williamsille.
Kyllä Ferrari noissa puitteissa on täysi susi.
Ei niin susi, ettei vähän kehittymällä oltaisi lähempänä kärkeä. Eihän siellä nyt faktisesti ollut kuin etukäteenkin sinne ennustetut Macit ja Red Bullit Ferrarin edellä.

Juu, Lotuksen, Mercedeksen ja Williamsin vauhti on vähintäänkin yhtä hyvää - ainakin kun asiat sujuu. Tosin viimemainittu kärsii kuskeistaan. Jos rengasongelmaa saadaan edes vähän ratkottua, niin Ferrarin kokonaisvauhti nousee selvästi.

Alun pehmeillä Ferrari oli Williamsia nopeampi, mutta lopun mediumeilla ei. Ja välistintin Pastor veti softeilla, Alonso mediumeilla.
 

nikale

Banned
Liittynyt
27.3.2011
Viestit
467
Ei niin susi, ettei vähän kehittymällä oltaisi lähempänä kärkeä. Eihän siellä nyt faktisesti ollut kuin etukäteenkin sinne ennustetut Macit ja Red Bullit Ferrarin edellä.

Juu, Lotuksen, Mercedeksen ja Williamsin vauhti on vähintäänkin yhtä hyvää - ainakin kun asiat sujuu. Tosin viimemainittu kärsii kuskeistaan. Jos rengasongelmaa saadaan edes vähän ratkottua, niin Ferrarin kokonaisvauhti nousee selvästi.

Alun pehmeillä Ferrari oli Williamsia nopeampi, mutta lopun mediumeilla ei. Ja välistintin Pastor veti softeilla, Alonso mediumeilla.

Ei auton tasoa voi määritellä vain tallin nopeamman kuljettajan loppusijoituksesta. Auton hyvyyden tai huonouden voi nähdä seuraamalla molempien kuskien kisanopeutta välittämättä kolareista ja muusta sählingistä.
Ferrarin huonouden näkee myös sen levottomasta käytöksestä nopeammissa vedoissa tai niitten yrityksissä.

Kyllä Ferrari on tällä hetkellä selkeästi alempaa keskikastia.

Alonso nyt vaan sattuu paikkaamaan sitä huonoutta omalla taitotasollaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei auton tasoa voi määritellä vain tallin nopeamman kuljettajan loppusijoituksesta. Auton hyvyyden tai huonouden voi nähdä seuraamalla molempien kuskien kisanopeutta välittämättä kolareista ja muusta sählingistä.
Päinvastoin. Ei se kuski kerro mitään auton tasosta, joka ei saa sen potentiaalista mitään irti. Joku toinen kuski voisi saadakin.
Ferrarin huonouden näkee myös sen levottomasta käytöksestä nopeammissa vedoissa tai niitten yrityksissä.
Levottomuus on toinen asia, eikä suoranaisesti kerro auton relatiivisesta asemasta muihin talleihin nähden, vain sen käyttäytymisestä. Levotonkin auto voi olla nopea ja luotettava, se on vain hankalampi ajaa. Mikä tietysti vaikeuttaa sen potentiaalin hyödyntämistä.
Alonso nyt vaan sattuu paikkaamaan sitä huonoutta omalla taitotasollaan.
Toki, mutta ei yli auton potentiaalin. Hän vain pääsee lähemmäs sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös