Täytyy muistaa, että toinen Ferrari (Massa) olisi jäänyt jo Q1:seen ilman Räkän/Lotuksen mokailua. Ferrarin jääminen ekaan aika-ajoon ilman sen suurempaa syytä olisi ollut jo toisen luokan pommi vaikka Massa aika lähelle sitä sijaa lopulta jäikin...Täytyy muistaa, että ilman virhettä Alonso olisi ollut kympin sakissa. Tämän päivän vaisu suoritus on enemmän virheen syytä kuin vauhdin puutetta. Siis Alonson tapauksessa, Felipestä en sano mitään.
Eikös tuollainen kansallisuuden (nimenomaan saman kansalaisuuden kuin itsellä sattuu olemaan) perusteella fanittaminen ole aika luonnollinen juttu? Muita suht luonnollisia fanitusperusteita ovat "ku se kuski on niin söpö" tai on ruvettu fanittamaan sitä kuskia, joka on ollut ylivoimainen juuri sillä kaudella kun on aloitettu lajin seuraaminen.Hyvinhän tuo näyttää pärjäävän tallikaveriinsa verrattuna, tämäkään ei ihan jokaiseen maailmanmestariin päde. Ja jokainen lajista edes hitusen ymmärtävä tietää kyllä että auton kehittävät ihan muut henkilöt. Tosin tämäkään ei taida päteä keskivertoon suomalaiseen pelkän kansalaisuuden perusteella fanittavaan "formula-faniin", jolle Ferrari toki on aina ollut suuri saatana, paitsi vuonna 2007 ja vuoden 2008 alkupuolella.
Massa vaihdetaan Santanderin rahoilla Räikköseen/Grosjeaniin?MTV3:n mukaan Ferrari pitää kriisikokousta Maranellossa. Jos yhtään luen oikein niin henkilövaihdoksia tulossa.
Eihän tossa henkilömuutoksista puhuttu, vaan tiimin Twitter-viestissä kerrottiin että Ferrarin tallipäällikkö Stefano Domenicali ja tekninen johtaja Pat Fry päättivät lähteä Malesian sijaan, sunnuntaina kohti tallin päämajaa.MTV3:n mukaan Ferrari pitää kriisikokousta Maranellossa. Jos yhtään luen oikein niin henkilövaihdoksia tulossa.
- Auton kehitystyötä on painettava eteenpäin. Nyt ei ole aikaa hukattavaksi, perusteltiin päätöstä tallin Twitter-viestissä.
Kysyn vain, miksi tallipäällikkö lähtee kesken kaiken Maranelloon.Massa vaihdetaan Santanderin rahoilla Räikköseen/Grosjeaniin?
Niin, ei Twitteriin voi kirjoittaa, että nyt tallin johto lentää Maranelloon kuulemaan kuka saa potkut.Eihän tossa henkilömuutoksista puhuttu, vaan tiimin Twitter-viestissä kerrottiin että Ferrarin tallipäällikkö Stefano Domenicali ja tekninen johtaja Pat Fry päättivät lähteä Malesian sijaan, sunnuntaina kohti tallin päämajaa.
Samaa mieltä. Menestyminen vaatii itsevarmuutta ja luottamusta.Pelko perseessä on varmaan tosi inspiroivaa tehdä innovatiivisia ratkaisuja autoon.
Jep.Pelko perseessä on varmaan tosi inspiroivaa tehdä innovatiivisia ratkaisuja autoon.
Olikos se niin, että Ferrarilla aloitettiin tämän kauden auton kehittäminen suht ajoissa viime kauden vielä ollessa käynnissä? Jos, niin kannattaisiko sovinnolla antaa periksi tämän kauden suhteen ja aloittaa ensi kauden auton suunnittelu jo nyt ettei tule kiire.MTV3 sanoi:- Auton kehitystyötä on painettava eteenpäin. Nyt ei ole aikaa hukattavaksi, perusteltiin päätöstä tallin Twitter-viestissä.
Olisiko ihan lievästi ylireagointia? Ei se auto nyt niin susi ole, ajoihan Alonso sillä viidenneksi.Olikos se niin, että Ferrarilla aloitettiin tämän kauden auton kehittäminen suht ajoissa viime kauden vielä ollessa käynnissä? Jos, niin kannattaisiko sovinnolla antaa periksi tämän kauden suhteen ja aloittaa ensi kauden auton suunnittelu jo nyt ettei tule kiire.
Juu, Alonso ajoi sillä viidenneksi ollen selkeästi tulppana Williamsille.Olisiko ihan lievästi ylireagointia? Ei se auto nyt niin susi ole, ajoihan Alonso sillä viidenneksi.
Ei niin susi, ettei vähän kehittymällä oltaisi lähempänä kärkeä. Eihän siellä nyt faktisesti ollut kuin etukäteenkin sinne ennustetut Macit ja Red Bullit Ferrarin edellä.Juu, Alonso ajoi sillä viidenneksi ollen selkeästi tulppana Williamsille.
Kyllä Ferrari noissa puitteissa on täysi susi.
Ei niin susi, ettei vähän kehittymällä oltaisi lähempänä kärkeä. Eihän siellä nyt faktisesti ollut kuin etukäteenkin sinne ennustetut Macit ja Red Bullit Ferrarin edellä.
Juu, Lotuksen, Mercedeksen ja Williamsin vauhti on vähintäänkin yhtä hyvää - ainakin kun asiat sujuu. Tosin viimemainittu kärsii kuskeistaan. Jos rengasongelmaa saadaan edes vähän ratkottua, niin Ferrarin kokonaisvauhti nousee selvästi.
Alun pehmeillä Ferrari oli Williamsia nopeampi, mutta lopun mediumeilla ei. Ja välistintin Pastor veti softeilla, Alonso mediumeilla.
Päinvastoin. Ei se kuski kerro mitään auton tasosta, joka ei saa sen potentiaalista mitään irti. Joku toinen kuski voisi saadakin.Ei auton tasoa voi määritellä vain tallin nopeamman kuljettajan loppusijoituksesta. Auton hyvyyden tai huonouden voi nähdä seuraamalla molempien kuskien kisanopeutta välittämättä kolareista ja muusta sählingistä.
Levottomuus on toinen asia, eikä suoranaisesti kerro auton relatiivisesta asemasta muihin talleihin nähden, vain sen käyttäytymisestä. Levotonkin auto voi olla nopea ja luotettava, se on vain hankalampi ajaa. Mikä tietysti vaikeuttaa sen potentiaalin hyödyntämistä.Ferrarin huonouden näkee myös sen levottomasta käytöksestä nopeammissa vedoissa tai niitten yrityksissä.
Toki, mutta ei yli auton potentiaalin. Hän vain pääsee lähemmäs sitä.Alonso nyt vaan sattuu paikkaamaan sitä huonoutta omalla taitotasollaan.