Scuderia Ferrari kaudella 2012

joa_s

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
296
Alonson arvostus katosi Brasilian GP:ssä 2003, eikä se ole koskaan palannut. Toki siihen vaikuttaa myös hänen ääretön ylimielisyytensä, Briatore ja espanjan lehdistö.
Käsittämätön törmäily keltasten lippujen alueella?? Vai tapahtuko jotain muutakin kyseisenä viikonloppuna? Kun en muista niin mielenkiinnosta kyselen.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Alonson arvostus katosi Brasilian GP:ssä 2003, eikä se ole koskaan palannut. Toki siihen vaikuttaa myös hänen ääretön ylimielisyytensä, Briatore ja espanjan lehdistö.
Ei ilmaantunut podiumille koska oli hoidettavana loukkaannuttuaan rajussa ulosajossa..? Joo, tuossahan se syy vihata Alonsoa. Kimi oli jo hävinnyt kisan Fisichellalle, ihan sama olisiko Alonso ajanut ulos tahi ei.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Ei ilmaantunut podiumille koska oli hoidettavana loukkaannuttuaan rajussa ulosajossa..? Joo, tuossahan se syy vihata Alonsoa. Kimi oli jo hävinnyt kisan Fisichellalle, ihan sama olisiko Alonso ajanut ulos tahi ei.
Kyllä vedät ihan sekoja johtopäätöksiä. Minä ainakin perustelin omaa juttua tuon tapahtuman jälkeisiin lausuntoihinsa itse törmäykseen.
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Kyllä vedät ihan sekoja johtopäätöksiä. Minä ainakin perustelin omaa juttua tuon tapahtuman jälkeisiin lausuntoihinsa itse törmäykseen.
Yritin etsiä tietoa noista lausunnoista mutten löytäny. Olisko jotain linkkiä tai sitten vapaasti suomennettuna.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Yritin etsiä tietoa noista lausunnoista mutten löytäny. Olisko jotain linkkiä tai sitten vapaasti suomennettuna.
Ei mitään tietoa linkeistä tuolta ajalta. Lausunto oli kuitenkin luokkaa: ykkösissä ajaa maailman parhaimmat kuljettajat, joten me tiedetään mitä tehdään ja milloin tarvitsee nostaa (jalkaa kaasulta sekä hidastaa). Lisäksi samaisesta jutusta paistoi läpi (luonnollisesti, kuten oikeasti tuolla tasolla kuuluukin) että kyseinen yksilö on vieläpä paras näistä parhaista, joten hän ei ole tehnyt mitään väärää.

Tarkempaa ei nyt ole - mutta on valitettavan suorassa linjassa myöhäisempiin toimiin sekä lausuntoihin nähden. Aivan kuten oli erään schumikin Macaon jarrutestit...
 

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
Ei mitään tietoa linkeistä tuolta ajalta. Lausunto oli kuitenkin luokkaa: ykkösissä ajaa maailman parhaimmat kuljettajat, joten me tiedetään mitä tehdään ja milloin tarvitsee nostaa (jalkaa kaasulta sekä hidastaa). Lisäksi samaisesta jutusta paistoi läpi (luonnollisesti, kuten oikeasti tuolla tasolla kuuluukin) että kyseinen yksilö on vieläpä paras näistä parhaista, joten hän ei ole tehnyt mitään väärää.
Nykyään ko. kuljettaja valittaa jo ekasta vesipisarasta... Tai ainakin niin väitetään :D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Alonso ainakin sanoi että näki myös SC-kyltin (silloin heiluilee keltaiset) eikä siksi osannut odottaa autonromua siellä. Silti kokemattoman oma kämmi eikä olisi ollut syytäkään ajaa noin varomattomasti täysiä ajettavaan kaarteeseen.
 

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
Alonso ainakin sanoi että näki myös SC-kyltin (silloin heiluilee keltaiset) eikä siksi osannut odottaa autonromua siellä. Silti kokemattoman oma kämmi eikä olisi ollut syytäkään ajaa noin varomattomasti täysiä ajettavaan kaarteeseen.
eikös sen pitäs olla automaatio, etät kun sc kyltti näkyy niin silloin hiljennetään..
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Ei mitään tietoa linkeistä tuolta ajalta. Lausunto oli kuitenkin luokkaa: ykkösissä ajaa maailman parhaimmat kuljettajat, joten me tiedetään mitä tehdään ja milloin tarvitsee nostaa (jalkaa kaasulta sekä hidastaa). Lisäksi samaisesta jutusta paistoi läpi (luonnollisesti, kuten oikeasti tuolla tasolla kuuluukin) että kyseinen yksilö on vieläpä paras näistä parhaista, joten hän ei ole tehnyt mitään väärää.

Tarkempaa ei nyt ole - mutta on valitettavan suorassa linjassa myöhäisempiin toimiin sekä lausuntoihin nähden. Aivan kuten oli erään schumikin Macaon jarrutestit...
onneksi tuo lausunto ei ole pahasti ristiriidassa tapahtuneen kanssa, ei tarvinu hidastaa ei. Itsepähän oli ottavana osapuolena. Mitähän kaveri tuumaisi nykyään jos joku nuori kuljettaja tekis samoin:D
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Alonso ainakin sanoi että näki myös SC-kyltin (silloin heiluilee keltaiset) eikä siksi osannut odottaa autonromua siellä. Silti kokemattoman oma kämmi eikä olisi ollut syytäkään ajaa noin varomattomasti täysiä ajettavaan kaarteeseen.
"From the third corner onwards, I had seen the yellow flags and the sign SC telling me that the Safety Car was coming out. But at that moment, there were yellow flags all around the circuit. I was careful, but I didn't expect there to be as much debris. I couldn't avoid a tyre in the middle of the track. Everything then happened very quickly.

"The impact was massive, and this is by far the worst accident of my career. A big thank you to the team and to the FIA, who take the drivers' safety very seriously. Cars today are incredibly tough. I am lucky to have got off so lightly. My left knee was quite painful when I got out of the car, but it's nothing serious, so I can now enjoy my result."
Tuo oli siis tiimin tiedotteessa silloin. Muistelen, että jossain oli vähän värikkäämpikin lausunto, mutta että lähde oli tasoa dailymail.
 

pikkupetteri

Well-known member
Liittynyt
8.10.2011
Viestit
195
Tuo oli siis tiimin tiedotteessa silloin. Muistelen, että jossain oli vähän värikkäämpikin lausunto, mutta että lähde oli tasoa dailymail.
Nojuu, tuo selventää hyvin tätä Alonso-vihaa. Kyseessä on selvästi yksi maailmanhistorian paskimmista jätkistä.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9313
Tuohon aikaan oli vielä se vanha sääntö, että monet jatkoivat vain täysillä päästäkseen varikolle (tai vaihtoehtoisesti ajaa kilpaa varikolle menevää vastaan). Selvä Alonson mokahan tuo oli ja siitä olisi pitänyt rangaistus silloin tulla. Itse jos olisin tuomaristossa ollut, niin olisin suoraan hylännyt kisasuorituksen. En tiedä, mitä talli radioviestissä Alonsolle sanoi. Ainakin oletuksena luulisi kertovan, mistä syystä turva-auto on radalla ja missä paikassa olisi syytä erityiseen varovaisuuteen.

Tuo täysillä jatkaminen oli ihan normaali käytäntö siihen aikaan. Esimerkiksi Indianapolisissa 2004 Michael Schumacher jatkoi täysillä ajamista, kun turva-auto tuli pikkuveljen pahan onnettomuuden jälkeen. Schumi kun reagoi turva-autoon varikkokäynnillä. Sen kierroksen kierrosaika oli nopein kaikista sellaisista kierroksista, jolloin kuski oli käynyt varikolla. Suurta riskiä Schumi ei sinällään aiheuttanut, koska varikkotielle mennessään hän oikaisi sen paikan, missä Ralfin auto ja kaikki romut olivat.
 

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
Ferrari on murheissaan kun ajoivat vain 18 kisaa 20:stä. Voi pikku ressukoita :frown:
Stefano Domenicali sanoi:
"I don't want to follow that. For me it is clear we raced 18 races out of 20, and we were second by three points. That is hurting. Other things are not really interesting.
Neitejä ja pellejä talo täynnä.

Ja aika rohkaiseva kommentti muuten Massan kannalta. Mieshän taisi ajaa Ferrarinkin määritelmän mukaan 20 kisaa, mutta valitettavasti Massa ei ole yhtä paljon Ferrari kuin Alonso on.
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Ferrari-pomo: Halusimme selvyyden nettihuhuun
Julkaistu 30.11.2012 21:38

Ferrarin tallipäällikön Stefano Domenicalin mukaan italialaistiimin tarkoituksena ei ollut pilata Sebastian Vettelin mestaruusjuhlia, kun se teki selvityspyynnön Kansainväliselle autoliitolle FIA:lle.

Ferrari otti yhteyttä FIA:an saadakseen selvyyden siihen, ohittiko Vettel sääntöjenvastaisesti Toro Rosson Jean-Eric Vergnen kauden päättäneessä Brasilian GP:ssä. Kattojärjestö ilmoitti perjantaina, ettei Vettel rikkonut sääntöjä.

- Mielestäni tallin velvollisuutena oli varmistaa, että MM-sarja päättyy parhaalla mahdollisella tavalla - sekä MM-sarjan että tallien ja kuskien edun vuoksi, Domenicali kertoi Autosportin mukaan.

FIA:n ilmoitus toi viimeisen sinetin Vettelin kolmannelle perättäiselle mestaruudelle. Mikäli Vettelille olisi mätkäisty aikasakko ja kisan lopputulokset olisivat muuttuneet, Ferrarin Fernando Alonso olisi vienyt MM-tittelin.

- Velvollisuutenamme oli pyytää selvitys FIA:lta, jotta ymmärtäisimme netissä pyörineet huhut. Emme yrittäneet väheksyä mestaruuden voittanutta kuljettajaa, tallipomo Domenicali sanoi.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/11/1666863/ferrari-pomo-halusimme-selvyyden-nettihuhuun

Just. Nettihuhun takia vai? :rolleyes:
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Kyllä nuo tekevät taas tällä lisälausunnolla vain enemmän hallaa itsellensä. Että kehtaavatkin jeesustella vielä kaiken päälle.

Miten voikin tuo talli aiheuttaa näin vahvoja inhoreaktioita. Mutta osasin kyllä odottaa, että jos ja kun mestaruus hävitään, alkaa selittely mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla. Mitä ihmeen roskaa tuo 18/20 kisassa ajaminen oikein on? Pahinta kaikessa on kuitenkin se, että olen aika varma siitä, että nuo todella uskovat itse omat puheensa. Yäk.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Minusta on käsittämätöntä Ferrarin kannalta se, että miksei ne katsoneet tuota videota itse kunnolla ensin, lukeneet sääntökirjaa ja miettineet sen jälkeen kannattaako avata suutansa vai ei. Olisivat reagoineet kilpailun aikana tai heti sen jälkeen. Huono häviäjä on huono häviäjä.
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Jokohan alkavat Ferrarilla tuntea painetta fanien ja sponssien puolelta, saattaa kolmansia osapuolia harmittaa kun aina lipeää lopussa. Ajattelee omalle kohdalle kun kiekossa johdetaan Ruotsia kahdella maalilla, mutta viimeisen puoli minuuttisen aikana svedut vänkää pelin tasoihin ja jatkoajalla ohi.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Minusta on käsittämätöntä Ferrarin kannalta se, että miksei ne katsoneet tuota videota itse kunnolla ensin, lukeneet sääntökirjaa ja miettineet sen jälkeen kannattaako avata suutansa vai ei. Olisivat reagoineet kilpailun aikana tai heti sen jälkeen. Huono häviäjä on huono häviäjä.
Naurettavaahan tässä on, että Pat Fry sanoi kilpailun jälkeisenä iltana, että he ovat katsoneet kisan tarkkaan läpi, eikä siitä löydy mitään valitettavaa. Tasan tarkkaan siellä tiedettiin Vettelille näytetyt liput ja valot sekä säännöt niistä.
 
Ylös