Sam
Muumipappa
Täysi peesi tälle.Alonson arvostus katosi Brasilian GP:ssä 2003, eikä se ole koskaan palannut. Toki siihen vaikuttaa myös hänen ääretön ylimielisyytensä, Briatore ja espanjan lehdistö.
Täysi peesi tälle.Alonson arvostus katosi Brasilian GP:ssä 2003, eikä se ole koskaan palannut. Toki siihen vaikuttaa myös hänen ääretön ylimielisyytensä, Briatore ja espanjan lehdistö.
Käsittämätön törmäily keltasten lippujen alueella?? Vai tapahtuko jotain muutakin kyseisenä viikonloppuna? Kun en muista niin mielenkiinnosta kyselen.Alonson arvostus katosi Brasilian GP:ssä 2003, eikä se ole koskaan palannut. Toki siihen vaikuttaa myös hänen ääretön ylimielisyytensä, Briatore ja espanjan lehdistö.
Tuplakeltaiset eikä suhari tehnyt mielestään mitään väärin.Käsittämätön törmäily keltasten lippujen alueella?? Vai tapahtuko jotain muutakin kyseisenä viikonloppuna? Kun en muista niin mielenkiinnosta kyselen.
Ei ilmaantunut podiumille koska oli hoidettavana loukkaannuttuaan rajussa ulosajossa..? Joo, tuossahan se syy vihata Alonsoa. Kimi oli jo hävinnyt kisan Fisichellalle, ihan sama olisiko Alonso ajanut ulos tahi ei.Alonson arvostus katosi Brasilian GP:ssä 2003, eikä se ole koskaan palannut. Toki siihen vaikuttaa myös hänen ääretön ylimielisyytensä, Briatore ja espanjan lehdistö.
Kyllä vedät ihan sekoja johtopäätöksiä. Minä ainakin perustelin omaa juttua tuon tapahtuman jälkeisiin lausuntoihinsa itse törmäykseen.Ei ilmaantunut podiumille koska oli hoidettavana loukkaannuttuaan rajussa ulosajossa..? Joo, tuossahan se syy vihata Alonsoa. Kimi oli jo hävinnyt kisan Fisichellalle, ihan sama olisiko Alonso ajanut ulos tahi ei.
Yritin etsiä tietoa noista lausunnoista mutten löytäny. Olisko jotain linkkiä tai sitten vapaasti suomennettuna.Kyllä vedät ihan sekoja johtopäätöksiä. Minä ainakin perustelin omaa juttua tuon tapahtuman jälkeisiin lausuntoihinsa itse törmäykseen.
Ei mitään tietoa linkeistä tuolta ajalta. Lausunto oli kuitenkin luokkaa: ykkösissä ajaa maailman parhaimmat kuljettajat, joten me tiedetään mitä tehdään ja milloin tarvitsee nostaa (jalkaa kaasulta sekä hidastaa). Lisäksi samaisesta jutusta paistoi läpi (luonnollisesti, kuten oikeasti tuolla tasolla kuuluukin) että kyseinen yksilö on vieläpä paras näistä parhaista, joten hän ei ole tehnyt mitään väärää.Yritin etsiä tietoa noista lausunnoista mutten löytäny. Olisko jotain linkkiä tai sitten vapaasti suomennettuna.
Nykyään ko. kuljettaja valittaa jo ekasta vesipisarasta... Tai ainakin niin väitetäänEi mitään tietoa linkeistä tuolta ajalta. Lausunto oli kuitenkin luokkaa: ykkösissä ajaa maailman parhaimmat kuljettajat, joten me tiedetään mitä tehdään ja milloin tarvitsee nostaa (jalkaa kaasulta sekä hidastaa). Lisäksi samaisesta jutusta paistoi läpi (luonnollisesti, kuten oikeasti tuolla tasolla kuuluukin) että kyseinen yksilö on vieläpä paras näistä parhaista, joten hän ei ole tehnyt mitään väärää.
eikös sen pitäs olla automaatio, etät kun sc kyltti näkyy niin silloin hiljennetään..Alonso ainakin sanoi että näki myös SC-kyltin (silloin heiluilee keltaiset) eikä siksi osannut odottaa autonromua siellä. Silti kokemattoman oma kämmi eikä olisi ollut syytäkään ajaa noin varomattomasti täysiä ajettavaan kaarteeseen.
onneksi tuo lausunto ei ole pahasti ristiriidassa tapahtuneen kanssa, ei tarvinu hidastaa ei. Itsepähän oli ottavana osapuolena. Mitähän kaveri tuumaisi nykyään jos joku nuori kuljettaja tekis samoinEi mitään tietoa linkeistä tuolta ajalta. Lausunto oli kuitenkin luokkaa: ykkösissä ajaa maailman parhaimmat kuljettajat, joten me tiedetään mitä tehdään ja milloin tarvitsee nostaa (jalkaa kaasulta sekä hidastaa). Lisäksi samaisesta jutusta paistoi läpi (luonnollisesti, kuten oikeasti tuolla tasolla kuuluukin) että kyseinen yksilö on vieläpä paras näistä parhaista, joten hän ei ole tehnyt mitään väärää.
Tarkempaa ei nyt ole - mutta on valitettavan suorassa linjassa myöhäisempiin toimiin sekä lausuntoihin nähden. Aivan kuten oli erään schumikin Macaon jarrutestit...
Alonso ainakin sanoi että näki myös SC-kyltin (silloin heiluilee keltaiset) eikä siksi osannut odottaa autonromua siellä. Silti kokemattoman oma kämmi eikä olisi ollut syytäkään ajaa noin varomattomasti täysiä ajettavaan kaarteeseen.
Tuo oli siis tiimin tiedotteessa silloin. Muistelen, että jossain oli vähän värikkäämpikin lausunto, mutta että lähde oli tasoa dailymail."From the third corner onwards, I had seen the yellow flags and the sign SC telling me that the Safety Car was coming out. But at that moment, there were yellow flags all around the circuit. I was careful, but I didn't expect there to be as much debris. I couldn't avoid a tyre in the middle of the track. Everything then happened very quickly.
"The impact was massive, and this is by far the worst accident of my career. A big thank you to the team and to the FIA, who take the drivers' safety very seriously. Cars today are incredibly tough. I am lucky to have got off so lightly. My left knee was quite painful when I got out of the car, but it's nothing serious, so I can now enjoy my result."
Nojuu, tuo selventää hyvin tätä Alonso-vihaa. Kyseessä on selvästi yksi maailmanhistorian paskimmista jätkistä.Tuo oli siis tiimin tiedotteessa silloin. Muistelen, että jossain oli vähän värikkäämpikin lausunto, mutta että lähde oli tasoa dailymail.
Neitejä ja pellejä talo täynnä.Stefano Domenicali sanoi:"I don't want to follow that. For me it is clear we raced 18 races out of 20, and we were second by three points. That is hurting. Other things are not really interesting.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/11/1666863/ferrari-pomo-halusimme-selvyyden-nettihuhuunFerrari-pomo: Halusimme selvyyden nettihuhuun
Julkaistu 30.11.2012 21:38
Ferrarin tallipäällikön Stefano Domenicalin mukaan italialaistiimin tarkoituksena ei ollut pilata Sebastian Vettelin mestaruusjuhlia, kun se teki selvityspyynnön Kansainväliselle autoliitolle FIA:lle.
Ferrari otti yhteyttä FIA:an saadakseen selvyyden siihen, ohittiko Vettel sääntöjenvastaisesti Toro Rosson Jean-Eric Vergnen kauden päättäneessä Brasilian GP:ssä. Kattojärjestö ilmoitti perjantaina, ettei Vettel rikkonut sääntöjä.
- Mielestäni tallin velvollisuutena oli varmistaa, että MM-sarja päättyy parhaalla mahdollisella tavalla - sekä MM-sarjan että tallien ja kuskien edun vuoksi, Domenicali kertoi Autosportin mukaan.
FIA:n ilmoitus toi viimeisen sinetin Vettelin kolmannelle perättäiselle mestaruudelle. Mikäli Vettelille olisi mätkäisty aikasakko ja kisan lopputulokset olisivat muuttuneet, Ferrarin Fernando Alonso olisi vienyt MM-tittelin.
- Velvollisuutenamme oli pyytää selvitys FIA:lta, jotta ymmärtäisimme netissä pyörineet huhut. Emme yrittäneet väheksyä mestaruuden voittanutta kuljettajaa, tallipomo Domenicali sanoi.
Kyllä nuo tekevät taas tällä lisälausunnolla vain enemmän hallaa itsellensä. Että kehtaavatkin jeesustella vielä kaiken päälle.
Naurettavaahan tässä on, että Pat Fry sanoi kilpailun jälkeisenä iltana, että he ovat katsoneet kisan tarkkaan läpi, eikä siitä löydy mitään valitettavaa. Tasan tarkkaan siellä tiedettiin Vettelille näytetyt liput ja valot sekä säännöt niistä.Minusta on käsittämätöntä Ferrarin kannalta se, että miksei ne katsoneet tuota videota itse kunnolla ensin, lukeneet sääntökirjaa ja miettineet sen jälkeen kannattaako avata suutansa vai ei. Olisivat reagoineet kilpailun aikana tai heti sen jälkeen. Huono häviäjä on huono häviäjä.