WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Tällä kaudella en enää uskoisi tuohon kovin sokeasti. Onhan se nyt nähty että rata, lämpötila ja renkaat vaikuttavat aivan valtavasti voimasuhteisiin. Tuskin se hirvittävästi muuttuu, vaikka Barcelonaa jonkinlaisena vedenjakajana pidetäänkin. Muutenkaan tuo ei oikein stemmaa myöhemmin laittamasi voimasuhdelistan kanssa.Kun auto on nopea Barcelonassa se on oikeasti nopea, ei siinä enää auta mitkään selittelyt.
Maine perustui jo talvitesteihin. Ferrari osoittautui heti Australiassa ennakoitua paremmaksi kisassa (no, ainakin Alonson ajamana), aika-ajohan siellä meni penkin alle.Tosiasiassa auto on ollut kisavauhdissa varsin hyvä koko kauden. Huonon auton maine perustui lähinnä ekojen kisojen vikuroivaan käyttäytymiseen (vikuroiva ei ole sama kuin hidas, mutta tässä tapauksessa niin oletettiin) jota ei ole enää parina viikonloppuna nähtykään, ja samoin ekojen kisojen huonoihin aika-ajoihin. Muuten autossa ei oikeasti ole suurempaa vikaa ollutkaan.
Tuota vikuroiva/hidas-keskustelua käytiin täälläkin jo aikaisemmin ja Ferrarin huonoudelle naureskelevia yritettiin toppuutella.
Jep, tämäkin on ollut kaikkien tiedossa jo pari kautta. Eli jos keskittyminen ykköskuskiin hieman parantaa kyseisen kuskin tuloksia verrattuna tasavertaisemmin toimiviin talleihin, niin siitähän voisi päätellä, ettei auto sinällään ole ihan niin hyvä kuin ykköskuskin tulokset antavat ymmärtää, vaan ne johtuvat tallin työn keskittämisestä.Alonson etu on ykköskuljettajan status, saa ainoana koko tallin resurssit käytännössä omaan käyttöönsä, so. koko talli pyrkii saamaan yhden auton maksimitulokseen. Tämä on merkittävä etu jota muilla ei ole.