Fernando Alonso kaudella 2012

  • Viestiketjun aloittaja FW08
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Fernando Alonsolta hyvä startti silverstonessa ja hyvin kulki kovilla renkailla, mutta pehmeillä ei niinkään löytänyt vauhtia ja Webber pääsi ohi kärkeen, tosin kun Webber oli mennyt ohi niin sen jälkeen Alonso kuitenkin ajoi taas nopeita kierroksia, toinen sija silverstonesta on ihan tyydyttävä ja johtaa sentään MM-sarjaa edelleen, Webber 13 pinnaa perässä.
Alonso on lähtenyt paalulta 20 kertaa ja näistä ollut podiumilla 19/20 kerrasta. Hieno tilasto
Joo tarpeeksi hieno tilasto on ja eilinen Alonso paalu oli hänen uran 21 jonka jakaa kaikkien aikojen tilastossa Hamiltonin kanssa, ovat sijalla 11.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Ei ollut kaukana voitto, mutta niin vaan rengasedun hävitessä Red Bull iski. Silti hyvät pisteet ja taas parempi kuin Vettel.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Ei kai enää. Vain alkukauden kaikissa kisoissa keskimäärin poikkeuksellisen heikko auto MM-sarjan johtajalle. Nyt jo onnistuneet kehittämään siitä ilmeisen hyvän.
Jees ekat kisat meni kenties etujousituksen uusien saatojen etsimiseen. Talvitestithan Ferrari oli ihan hukassa. Alonso kuitenkin minimoi vahingot ja pysyi karjen tuntumassa. Tallikaveri ei tahan pystynyt.

Nyt on sitten auto kehitetty ja Alonso WDC-karjessa.

Silverstone on ollut hyva rata Ferkulle, mutta silti Fernando joutui luovuttamaan voiton Markille. Tallikaverin suorituksen perusteella Ferrari on nyt saavuttanut oman huippunsa. Pysyvatko muiden tahdissa tasta eteenpain on toinen kysymys.

Itse veikkaan etta tasta eteenpain nahdaan Alonsolta huimaa puolustustaistelua, joka kuitenkin paattyy Red Bullin mestaruuksiin.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Fernando Alonsolta hyvä startti silverstonessa ja hyvin kulki kovilla renkailla, mutta pehmeillä ei niinkään löytänyt vauhtia ja Webber pääsi ohi kärkeen, tosin kun Webber oli mennyt ohi niin sen jälkeen Alonso kuitenkin ajoi taas nopeita kierroksia, toinen sija silverstonesta on ihan tyydyttävä ja johtaa sentään MM-sarjaa edelleen, Webber 13 pinnaa perässä.
Joo tarpeeksi hieno tilasto on ja eilinen Alonso paalu oli hänen uran 21 jonka jakaa kaikkien aikojen tilastossa Hamiltonin kanssa, ovat sijalla 11.
No nyt tilasto vain parani.20/21.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Alonson olisi mielestäni kannattanut jatkaa ekaa stinttiä, koska ajat oli varsin kelvollisia, ja siten vähentää viimeisen stintin kierosmäärää jolloin olisi lopussakin voinut puristaa ilman pelkoa renkaista.
Ehkä alkoivat varmistelemaan liian aikaisin. Webberhän jäi ekalla stintillä, tokalla Alonso piti eron vakiona, ja kolmannella sitten tulikin turpaan.

Monet F1-tallit kaipaisivat kaltaistani taktista neroa.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Alonson olisi mielestäni kannattanut jatkaa ekaa stinttiä, koska ajat oli varsin kelvollisia, ja siten vähentää viimeisen stintin kierosmäärää jolloin olisi lopussakin voinut puristaa ilman pelkoa renkaista.
Ehkä alkoivat varmistelemaan liian aikaisin. Webberhän jäi ekalla stintillä, tokalla Alonso piti eron vakiona, ja kolmannella sitten tulikin turpaan.

Monet F1-tallit kaipaisivat kaltaistani taktista neroa.
Juu, aistin pian miljoonadiilia sinulle tarjottavan.

Itse olen viela pykalaa alemmalla tuolla nerouden tikaspuulla ja ihmettelen et miksei noi pehmeet kesta loppukisasta pidempaan.

Nyt on jo pariin otteeseen naita nyt Alonsolle sattuneita drop-offeja joissa pehmeet tai superpehmeet kestaa sen saman kierrosmaaran oli kyseessa sit eka tai vika stintti. Ihan kuin bensamaara ja radan pinta ei merkkais mitaan renkaan kulutuksen kannalta.

Onko tosiaan nain, vai kuvittelenko ilman mitaan totuuspohjaa?
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Alonson olisi mielestäni kannattanut jatkaa ekaa stinttiä, koska ajat oli varsin kelvollisia, ja siten vähentää viimeisen stintin kierosmäärää jolloin olisi lopussakin voinut puristaa ilman pelkoa renkaista.
Ehkä alkoivat varmistelemaan liian aikaisin. Webberhän jäi ekalla stintillä, tokalla Alonso piti eron vakiona, ja kolmannella sitten tulikin turpaan.

Monet F1-tallit kaipaisivat kaltaistani taktista neroa.
Helvetin hyvin tiedetty nyt kisan jälkeen, vielä kun kehität sen aikakoneen niin varmaan töitä riittää.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Alonson olisi mielestäni kannattanut jatkaa ekaa stinttiä, koska ajat oli varsin kelvollisia, ja siten vähentää viimeisen stintin kierosmäärää jolloin olisi lopussakin voinut puristaa ilman pelkoa renkaista.
Ehkä alkoivat varmistelemaan liian aikaisin. Webberhän jäi ekalla stintillä, tokalla Alonso piti eron vakiona, ja kolmannella sitten tulikin turpaan.
En nyt ehätä tarkastamaan mikä oli tarkka tilanne, mutta stoppia ei voi venyttää loputtomiin tai menettää sijoja radalla. Lotushan tapaa venyttää omia stoppejaan ja sitten te asiantuntijat kerrotte, ettei pitäisi.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
En nyt ehätä tarkastamaan mikä oli tarkka tilanne, mutta stoppia ei voi venyttää loputtomiin tai menettää sijoja radalla. Lotushan tapaa venyttää omia stoppejaan ja sitten te asiantuntijat kerrotte, ettei pitäisi.
"Te asiantuntijat" tuntuu siltä että sä niputat eri hahmoja ja kommenttejaan jotta pääset lyömään mahdollisimman suurta joukkoa kerralla. En ainakaan itse muista että olisin Lotuksen stopeista kirjoittanut riviäkään.
Tuon nimityksenkin ymmärrän vain omalta osaltani, muiden osalta korkeintaan irvailuna.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
En nyt ehätä tarkastamaan mikä oli tarkka tilanne, mutta stoppia ei voi venyttää loputtomiin tai menettää sijoja radalla.
Alonson kaula oli tuossa muistaakseni 3-4 sekuntia ja oli selkeästi tiedossa, että se riittää kärkipaikan säilyttämiseen. Oli selvää, että stintin jatkaminen riskillä ei olisi ainakaan kasvattanut tuota eroa. Ja sen kaventuminen vähänkin olisi vaarantanut Alonson kärkipaikan.

Tietysti jälkiviisastelu on helppoa nyt kun tiedetään, että Alonso hävisi lopussa ykköspaikan kuluneiden renkaiden vuoksi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
"Te asiantuntijat" tuntuu siltä että sä niputat eri hahmoja ja kommenttejaan jotta pääset lyömään mahdollisimman suurta joukkoa kerralla.
Näin teen. En ehdi halveeraamaan henkilökohtaisesti kaikkia, joita haluaisin.

Mitä itse asiaan tulee, niin huonommin toimiva rengas on yleensä ollut loppukisasta paremmin hallittavissa, kun rata on parempi ja auto kevyempi. Sikäli ihan ymmärrettävä valinta.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Mitä itse asiaan tulee, niin huonommin toimiva rengas on yleensä ollut loppukisasta paremmin hallittavissa, kun rata on parempi ja auto kevyempi. Sikäli ihan ymmärrettävä valinta.
Noinhan se taitaa olla.
Vaihdankin mielipidettäni, koska vaikka voiton menettäminen viimeisillä kierroksilla onkin suuri tappio, ei ne Alonson kierrosajat kuitenkaan tainneet tippua niin dramaattisesti kuin aluksi oletin. Webberiin verrattuna toki, mutta ei tainnut erityisempää drop-offia tms. tapahtua.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vaihdankin mielipidettäni, koska vaikka voiton menettäminen viimeisillä kierroksilla onkin suuri tappio, ei ne Alonson kierrosajat kuitenkaan tainneet tippua niin dramaattisesti kuin aluksi oletin. Webberiin verrattuna toki, mutta ei tainnut erityisempää drop-offia tms. tapahtua.
Eipä niin. Tässä Webberin ja Alonson loppukierrokset. Ohitus tapahtui kierroksella 48, sen jälkeen molemmat tekivät kisan nopeimpansa. Siis Alonsokin, renkaistaan huolimatta.
Koodi:
    Webber     Alonso

42  1:35,986   1:36,186
43  1:35,682   1:36,807
44  1:35,870   1:36,791
45  1:35,836   1:36,585
46  1:36,569   1:36,723
47  1:36,292   1:36,221
48  1:34,953   1:36,323
49  [b]1:34,934   1:35,385[/b]
50  1:35,230   1:36,086
51  1:35,281   1:35,609
52  1:35,778   1:36,305
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9314
Sen Webberin ohituksen jälkeen jännitti hetken aikaa, onnistuisiko Vettelkin vielä tulemaan Alonson edelle, mutta se ei ollut niin hirveän lähellä loppujen lopuksi.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Noinhan se taitaa olla.
Vaihdankin mielipidettäni, koska vaikka voiton menettäminen viimeisillä kierroksilla onkin suuri tappio, ei ne Alonson kierrosajat kuitenkaan tainneet tippua niin dramaattisesti kuin aluksi oletin. Webberiin verrattuna toki, mutta ei tainnut erityisempää drop-offia tms. tapahtua.
Kyse ei ollut renkaiden kulumisesta vaan siitä että kova rengas oli selvästi pehmeää nopeampi. Koko kisan ajan. Samasta syystä Alonso sai ekalla stintillä vedettyä Webberiin kaulaa. Ja Hamilton pysyi jonossa mukana ja pääsi jopa stoppien ajaksi kärkeen.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Vaikia suakin on kunnioittaa niin paljoa halventavien kommenttien takia.
Multa puuttuu myös itsekunnioitusta, eli ymmärrän hyvin näkökantasi.

Kyse ei ollut renkaiden kulumisesta vaan siitä että kova rengas oli selvästi pehmeää nopeampi. Koko kisan ajan. Samasta syystä Alonso sai ekalla stintillä vedettyä Webberiin kaulaa. Ja Hamilton pysyi jonossa mukana ja pääsi jopa stoppien ajaksi kärkeen.
Ennakko-odotus oli tiimien mukaan, että pehmeä kumi olisi stintin alussa nopeampi, eli tapahtunut taisi lopulta vähän yllättää. Alonso taisi olla ainut pehmeät myöhemmin kisassa käyttänyt, joka sai strategian lainkaan toimimaan. Muut tippuivat kuin kivi.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Näin teen. En ehdi halveeraamaan henkilökohtaisesti kaikkia, joita haluaisin.

Mitä itse asiaan tulee, niin huonommin toimiva rengas on yleensä ollut loppukisasta paremmin hallittavissa, kun rata on parempi ja auto kevyempi. Sikäli ihan ymmärrettävä valinta.
Varsinkin kun Massa veti alussa koekaniinina stintin niilla pehmeille. Nain ollen en kasita miten ne pehmeet ei sitten toimineetkaan kuten Ferrari odotti.

Voiko Pirellien laatu heittaa nain paljon? Vai muuttaako kuskit karryjen asetuksia vaan niin reilulla kadella kisan kuluessa ettei varikkomuuri pysy perassa?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös