Harvoin noin silmiinpistävää ajolinjamuutosta on ykkösissä saderenkailla nähnyt. Voisikohan silläkin olla jotain tekemistä, kun Hocken ajokausi on kohtuullisen pitkä ja saksassakin on muutama rata-autoluokka kun sitä käyttää? Ihan sitä mietin, että kuinka monta autoa mahtaa kumia sinne mutkiin vuoden aikana jättää. Ajamalla tuon vain huomaa. Allu ilmeisesti jotain huomasi. Tosin moni muukin kiersi aika kaukaa stadionvasurinkin.Alonson aika-ajossa käyttämien ajolinjojen seuraaminen sateella oli melko mielenkiintoista kun jopa Mika Salo erityisesti kiinnitti huomiota niihin. Itse en ole aiemmin seurannut sadelinjoja niin tarkkaan kuin tänään ja toden totta, kartingista tuttua puuhaa.
En kyllä ainakaan itse muista myöskään niitä erityisen hyviä kisoja Kimiltä. Ei ehkä virheitä mutta ei myöskään vauhtia, ei todellakaan ole Kimin vahvoja puolia tuo sateella ajo. Mystisesti myös ne autot, joilla renkaita on mahdotonta saada lämpöön, tuntuvat seuraavan Räikköstä tallista toiseen. Liekö jonkinlainen salaliitto?Sadekelilläkin jos kaikilla huipuilla olisi samat autot niin tasaista olisi. Kimiltä tosin en muista kuin Spa 08 spinnauksen märällä, tosin silloinkin oli kuivankelin renkaat alla. Ehkä FA ajaa märällä enemmän rajoilla kun KR, mutta vähemmän virheitä jäämies näistä kahdesta tekee.
Erittäin hyvä pointti. Erityisesti tämä kävi ilmi silloin kun oli vain mahku yhteen nopeaan vetoon aika-ajoissa kukin omalla vuorollaan. Aika usein Kimi oli sisääntulossa soran puolella. Ehkä jäämies jännittää aika-ajoja?Virheherkkyydestä en muuten tiedä, kuin että Kimi tekee aika usein kuivallakin niitä aika-ajokiekkavirheitä.
Päinvastoin, Alonson on hankala taistella Red Bullia vastaan koska heidän autonsa on jo muutaman kisan ollut nopeampi kuin muut (ehkä Lotusta lukuunottamatta), olosuhteet ovat vain hämärtäneet sitä. Alonso on ajanut loistavasti mutta ei se tule mestaruuteen riittämään jos Ferrari ei saa autostaan vielä nykyistä parempaa.Kyllä se vaan on myönnettävä, että Alonso on hankala lyötävä mestaruustaistossa. Lähinnä Vettel ja Hamilton haastavat, Webber kysymysmerkkinä.
Alonson aika-ajossa käyttämien ajolinjojen seuraaminen sateella oli melko mielenkiintoista kun jopa Mika Salo erityisesti kiinnitti huomiota niihin. Itse en ole aiemmin seurannut sadelinjoja niin tarkkaan kuin tänään ja toden totta, kartingista tuttua puuhaa.
Ei se merkkimestaruuden kannalta mikään etu ole. Eipä nyt päästy Massan tasoa näkemäänkään kun meni se etusiipi ekassa mutkassa. Melko hyvin se silti nousi verrattuna vaikka Grosjeaniin, saati sitten Maldonadoon, joka sentään lähti kympin sakista.Aikamoinen etu Ferrarilla, että autoa kehitetään vain toisen hanskaan sopivaksi.
Äh, eikä ole. Ensi kisassa kolisee. Kimille pari voittoa putkeen niin on kontissa kiinni.22 kisaa putkeen pisteillä. Pakko arvostaa.:thumbup: