Fernando Alonso kaudella 2012

  • Viestiketjun aloittaja FW08
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Summa summarum, Ferrari on sarjan nopeimpia, jos ei jopa nopein, autoja mutta kuskit eivät ole samalla tasolla ja sen takia menee molemmat mestaruudet ohi suun.
Eipä Ferrari oikein millään radalla ole nopein ollut, mutta Alonson tasaisilla kisasuorituksilla se nousee aina enemmän tai vähemmän kärkisijoille. Tulee mieleen, olisko se jonkun toisen kuskin ajamana voinut olla jollain radalla nopein? Hamilton tai Vettel ehkä voisi heittää sen paalullekin jossain?
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ehkäpä tässäkin tapauksessa se totuus löytyy jostain välimaastosta. Alonso on ajanut kaikinpuolin erinomaisesti tänä vuonna, nopeasti ja virheettömästi mutta hänen, Italian ja Espanjan median sekä Ferrarin ylitsevuotavat kehut ovat kuitenkin olleet turhaa glorifiointia ja jalustalle nostamista.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Italian ja Espanjan median sekä Ferrarin ylitsevuotavat kehut ovat kuitenkin olleet turhaa glorifiointia ja jalustalle nostamista.
Onhan tuota Kimiin paluutakin hehkutettu ympäri ja ämpäri ainakin suomessa ja briteissä, vaikkei välttämättä aja sen kummemmin kuin ennenkään. Kaiken sössivä tallikaveri on iso apu.
 

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
Onhan tuota Kimiin paluutakin hehkutettu ympäri ja ämpäri ainakin suomessa ja briteissä, vaikkei välttämättä aja sen kummemmin kuin ennenkään. Kaiken sössivä tallikaveri on iso apu.
tqikasana.. paluu. ei sen odotettu ajavan yhtä hyvin
 

Kaptah

Well-known member
Liittynyt
28.3.2011
Viestit
182
Onhan tuota Kimiin paluutakin hehkutettu ympäri ja ämpäri ainakin suomessa ja briteissä, vaikkei välttämättä aja sen kummemmin kuin ennenkään. Kaiken sössivä tallikaveri on iso apu.
Aika hyvin sanottu. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Samoilla hypoteeteillä voidaan olettaa Ferrarin auton olevan se paras mutta Alonso ei vain ole saanut sitä säädettyä niin, että renkaat kestaisivät. Ja Massalta on luonto pois ja lisäksi Alonson auto sovi lainkaan käteen eikä säätöikkuna riitä.
Formula ykköset on sikäli mielenkiintoinen laji, että koska autojen paremmuudelle ei ole mitään objektiivista mittaria ja kuljettajienkin ainoa vertailukohta on oma tallikaveri, kenen tahansa taidot ja menestyksen voi kyseenalaistaa heittämällä ilmaan vastaavia "hypoteettejä". Kun sillä on ylivoimainen tai vähintäänkin paras auto (vaikkei siltä näyttäisi, mutta syy onkin kuskissa) ja ykköskuskin kohtelu. Menestymättömyyden ja tappiot tallikaverille taas voi kuitata sillä, että auto on rakennettu/säädetty tallikaveria varten, kuljettaja ei saa renkaita toimimaan tai että talli jopa sabotoi tarkoituksella kuljettajansa suorituksia. Ainakin jos kyseinen kuljettaja sattuu olemaan Suomesta kotoisin.
 

Professori

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
208
Formula ykköset on sikäli mielenkiintoinen laji, että koska autojen paremmuudelle ei ole mitään objektiivista mittaria ja kuljettajienkin ainoa vertailukohta on oma tallikaveri, kenen tahansa taidot ja menestyksen voi kyseenalaistaa heittämällä ilmaan vastaavia "hypoteettejä". Kun sillä on ylivoimainen tai vähintäänkin paras auto (vaikkei siltä näyttäisi, mutta syy onkin kuskissa) ja ykköskuskin kohtelu. Menestymättömyyden ja tappiot tallikaverille taas voi kuitata sillä, että auto on rakennettu/säädetty tallikaveria varten, kuljettaja ei saa renkaita toimimaan tai että talli jopa sabotoi tarkoituksella kuljettajansa suorituksia. Ainakin jos kyseinen kuljettaja sattuu olemaan Suomesta kotoisin.
Harvoin näkee postausta joka on näin täyttä asiaa.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Jotenki mulle on jääny sellanen kuva Ferrarista ja Alonsosta, että sielä yritetään palauttaa vanhaa hyvää ykköskuski ja apupoika - järjestelmää, mutta joku tuntuu mättäävän.
Joko se, että Alonso ei osaa johtaa oikealla tavalla, tai se, että tallissa ollaan jakauduttu sen järjestelmän puolesta ja vastaan.
Jokatapauksessa Ferrari hakee Alonsosta sitä suurta jatkajaa Schumahcer työlle, koska Räikkönen ei sellaiseen pystynyt tai halunnut ryhtyä.
Mutta se on sanomattakin selvää, että Ferrarin pilttuussa jokin on niin muuttunut, että sitä ei ole tapahtunut, tai vain aika ei ole ollut suotuisa sille.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jotenki mulle on jääny sellanen kuva Ferrarista ja Alonsosta, että sielä yritetään palauttaa vanhaa hyvää ykköskuski ja apupoika - järjestelmää, mutta joku tuntuu mättäävän.
Ihan hyvin siinä minusta on onnistuttu. Useimmiten liiankin hyvin, kun Massan tuloksia on seurannut.
Mutta se on sanomattakin selvää, että Ferrarin pilttuussa jokin on niin muuttunut, että sitä ei ole tapahtunut, tai vain aika ei ole ollut suotuisa sille.
Talli ei toimi enää niin tehokkaasti kuin Todt/Brawn/Byrne/Schumi-aikana. Toisaalta, ei sellainen testimääräkään enää ole mahdollista. Se on muuttunut. Mutta ei siellä ole yhtään epäselvää kuka on ykköskuski.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Jotenki mulle on jääny sellanen kuva Ferrarista ja Alonsosta, että sielä yritetään palauttaa vanhaa hyvää ykköskuski ja apupoika - järjestelmää, mutta joku tuntuu mättäävän.
Kuinka pahasti Alonson pitäisi murskata Massa, että sinusta se on riittävän hyvä näyttö?
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Kuinka pahasti Alonson pitäisi murskata Massa, että sinusta se on riittävän hyvä näyttö?
Niin, tämähän on juuri se asia, Alonsohan nimenomaan murskaa tallikaverinsa, jättäen hänet aivantoisarvoisille sijoille.
Vertaillaampa Schumaher - Barichello kaksikkoa Alonso - Massa kaksikkoon, huomaatte, että Barichellosta oli paljon enemmän apua, kun kummatkin tallin jäsenet olivat kilpailukykyisiä verrattuna toisiinsa, mutta Schumahe silti oli selvästi se ykköskuski.
Alonsohan taas tuntuu nimenomaa nöyryyttämään tallikaveriaan jatkuvasti, ja paljon rankemmin kuin on tarve, jos Massa ei pysy vauhdissa, millä hän voi auttaa Alonsoa, kun itse rämpii kymmenennen sijan tuntumassa, ja autettava kärkikolmikossa?
Hyvässä tiimissä nimenomaan kummatkin kuljettajat ovat kilpailukykyisä, mutta vain toiselle suodaan ykköskuljettajan paikka.
Nimenomaan Alonson ja Massan välinen suorituskyvyn kuilu tekee ykköskuski - järjestelmästä toimimattoman.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Niin, tämähän on juuri se asia, Alonsohan nimenomaan murskaa tallikaverinsa, jättäen hänet aivantoisarvoisille sijoille.
Vertaillaampa Schumaher - Barichello kaksikkoa Alonso - Massa kaksikkoon, huomaatte, että Barichellosta oli paljon enemmän apua, kun kummatkin tallin jäsenet olivat kilpailukykyisiä verrattuna toisiinsa, mutta Schumahe silti oli selvästi se ykköskuski.
Alonsohan taas tuntuu nimenomaa nöyryyttämään tallikaveriaan jatkuvasti, ja paljon rankemmin kuin on tarve, jos Massa ei pysy vauhdissa, millä hän voi auttaa Alonsoa, kun itse rämpii kymmenennen sijan tuntumassa, ja autettava kärkikolmikossa?
Hyvässä tiimissä nimenomaan kummatkin kuljettajat ovat kilpailukykyisä, mutta vain toiselle suodaan ykköskuljettajan paikka.
Nimenomaan Alonson ja Massan välinen suorituskyvyn kuilu tekee ykköskuski - järjestelmästä toimimattoman.
Shumi-Rubinjo aikaan Ferrari oli pääsääntöisesti se nopein tai toiseksi nopein auto, erot kärjessä olivat valtavia(samalla kierroksella tuli maaliin usein vain 5-7 kuljettajaa), joten vaikka jäit tallikaverista huomattavasti olit vielä podium taistelussa. Nyt Ferrari on varsin aika-ajoissa vaikeuksissa ja kun Alonsokin lähtee sijoilta 5-7 niin muutaman kymmenyksen hävinnyt Massa on juuri ja juuri kympin joukossa. Erot ovat kärjessä pienet joten 30 sekuntia voittajalle hävinnyt on usein vain jämäpisteillä. Perinteinen ykköskuskiasema ei enää toimi kuten ennen.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Niin, tämähän on juuri se asia, Alonsohan nimenomaan murskaa tallikaverinsa, jättäen hänet aivantoisarvoisille sijoille.
Vertaillaampa Schumaher - Barichello kaksikkoa Alonso - Massa kaksikkoon, huomaatte, että Barichellosta oli paljon enemmän apua, kun kummatkin tallin jäsenet olivat kilpailukykyisiä verrattuna toisiinsa, mutta Schumahe silti oli selvästi se ykköskuski.
Alonsohan taas tuntuu nimenomaa nöyryyttämään tallikaveriaan jatkuvasti, ja paljon rankemmin kuin on tarve, jos Massa ei pysy vauhdissa, millä hän voi auttaa Alonsoa, kun itse rämpii kymmenennen sijan tuntumassa, ja autettava kärkikolmikossa?
Hyvässä tiimissä nimenomaan kummatkin kuljettajat ovat kilpailukykyisä, mutta vain toiselle suodaan ykköskuljettajan paikka.
Nimenomaan Alonson ja Massan välinen suorituskyvyn kuilu tekee ykköskuski - järjestelmästä toimimattoman.
En ymmärrä lainkaan, mitä ajat takaa. Mitä Alonson sitten pitäisi tehdä? Ajaa hitaampaa, jottei "murskaisi" Massaa? Vai toimia hänen ajovalmentajanaan? Tuossa koko kirjoituksessasi ei ole mitään järkeä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
En ymmärrä lainkaan, mitä ajat takaa. Mitä Alonson sitten pitäisi tehdä? Ajaa hitaampaa, jottei "murskaisi" Massaa? Vai toimia hänen ajovalmentajanaan? Tuossa koko kirjoituksessasi ei ole mitään järkeä.
Tallin pitäisi panostaa enemmän toiseen kuljettajaan. Alonso voisi olla edelleen pistejohdossa mikäli Massa olisi ollut aina kisoissa Alonson peesissä vieden pisteitä pahimmilta kilpakumppaneilta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös