Fernando Alonso kaudella 2012

  • Viestiketjun aloittaja FW08
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Voisitko selventää

- kuinka Ferrari perseili aika-ajoissa
- kuinka Massalle tehtiin paremmat bensataktiikat
- kuinka kaikki vietiin Massan suuntaan
Onhan näitä vatvottu täällä monen kertaan. Aika-ajoista ja bensataktiikoista en muista mutta auto todellakin oli säädetty enemmän Massan suuntaan (yli-/aliohjaavuus) koska Kimi oli parempi mukautuja. Lisäksi 2008 eturipustuksien muutokset palvelivat Massaa kun taas Kimillä meni 3-4 kisaa täysin pilalle niiden takia ja mahdollisuus taistella MM-tittelistä (Kimi johti sarjaa 4-5 kisan jälkeen). Nämä on molemmat vahvistettu Ferrarin/ Kimin suunnalta.
 

jokke79

Well-known member
Liittynyt
19.6.2007
Viestit
313
Eiköhän noi kisojen nopeimmat kierrokset aika hyvin kuvaa sitä Kimin raakaa nopeutta.

Kimi 37 vs massa 14.

Kimi all time 3 ja massa all time 20.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
EDIT: Minun osaltani vääntö raa'asta nopeudesta eri kuskien välillä saa jäädä tähän
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Eiköhän noi kisojen nopeimmat kierrokset aika hyvin kuvaa sitä Kimin raakaa nopeutta.

Kimi 37 vs massa 14.

Kimi all time 3 ja massa all time 20.
Tähän voisin kysyä, miksi nopeimmat kierrokset ei näy hurijina voittomäärinä? Nopeimpiin kierroksiin ei pidä tuijoittaa liikkaa, koska taktiikat yms. sekoittavat pakettia aika kivasti.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Mun mielestä on outoa puhua epäonnesta, jos talli on rakentanut nopean mutta epäluotettavan auton. Eivät Vettel ja Hamilton kärsineet epäonnesta, vaan huonosta insinöörityöstä tiimin osalta. Toisaalta sitten taas pääsivät nauttimaan sen insinöörityön hedelmistä, kun autot olivat nopeita.
Juuri näin. Suunnittelu voi sisältää riskejä, joka nopeuttaa autoa kestävyyden kustannuksella. Onko Newey tapauksessa kyse huonosta insinöörityöstä kun lähes jokaista autoa hänen F1-uralla on vaivanannut epäluotettavuus? Liikaa riskejä....
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Eiköhän noi kisojen nopeimmat kierrokset aika hyvin kuvaa sitä Kimin raakaa nopeutta.

Kimi 37 vs massa 14.

Kimi all time 3 ja massa all time 20.
Michael Schumacher 76, all time 1.

Eli Schumi olisi logiikallasi raa'assa nopeudessa ihan kaikista parhaista parhain. Minäkään en kuitenkaan näin usko.
 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Eikös se joku Ferkultakin todennut, että Kimi on nopein, mutta vain silloin kun saa täydellisesti istuvan auton.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9313
Nopeimpien kierrosten perusteella Sennakaan ei ollut niin mahtava raa'an nopeuden suhteen.
 

Bladerunner

Well-known member
Liittynyt
24.11.2012
Viestit
286
Juuri näin. Suunnittelu voi sisältää riskejä, joka nopeuttaa autoa kestävyyden kustannuksella. Onko Newey tapauksessa kyse huonosta insinöörityöstä kun lähes jokaista autoa hänen F1-uralla on vaivanannut epäluotettavuus? Liikaa riskejä....
Tottahan se, että tuon välillä tasapainoillaan. Toisaalta McLarenin aikana ongelmat olivat kai ennen kaikkea moottoreissa. Ja toisaalta, ei nyt niin huonoa insinööritaitoa kuitenkaan mestaruuksilla laskettuna eli ehkä punnittu kuitenkin lopulta oikein...
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Jonkinlaisena vastareaktiona Vettelin ja keltaisten lippujen tutkimiseen pitää antaa Alonsollekkin osansa.

Brasiliassa tilanteessa, jossa Hulkenberg pääsi Alonsosta ohi oli keltaiset liput ensimmäisessä mutkassa. Selvä keltainen valo vilkkuu. Se ei kuitenkaan estänyt Alonsoa tulemasta täysillä jarruihin ja lopulta ajamasta leveäksi pitkälle turva-alueen puolelle. Tilanne on merkityksetön, eikä sitä kukaan muistele, koska mitään ei sattunut. Mutta mitä jos siellä olisikin ollut joku hitaampi auto seinässä ja turvamiehiä rata täynnä? Sellaisestahan keltaiset liput ja vilkkuvat valot varottavat. Jarrutuksen alussa ei tuolla näe sinne turva-alueelle kovinkaan laajasti.
Mielestäni paljon suurempi rikos kuin keltaisten lippujen alla ohittaminen(jota Vettel ei ilmeisesti edes tehnyt). Tarina olisi voinut olla sama kuin samalla radalla 2003.

Nopeat voivat tiirata tilannetta 7minuutin kohdasta. http://www.youtube.com/watch?v=1O4PYurcGXs
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Mitä oikein höpiset? Tuo on silkkaa jossittelua, sillä ei ole mitään merkitystä oliko ko. tilanne mielestäsi paljon suurempi rikos kuin keltaisten alueella ohittaminen. Sääntökirjaa käteen ja sitten takaisin jossittelemaan.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Mitä oikein höpiset? Tuo on silkkaa jossittelua, sillä ei ole mitään merkitystä oliko ko. tilanne mielestäsi paljon suurempi rikos kuin keltaisten alueella ohittaminen. Sääntökirjaa käteen ja sitten takaisin jossittelemaan.
Ensinnäkää Vetteli ei ohitellut keltaisilla. Hiljensi kyllä sitä ennen kuten Toro Rossokin, Ko.tapauksessa taas Alonso ei näytä välittävän lipuista ollenkaan,ku näyttää jopa vetävän lujempaa kuin normaalisti, kun noin pitäksi menee. Täydellistä piittaamattomuutta turvallisuutta kohtaan. Selventäisitkö mitä tarkoitit sääntökirjan käteen ottamisella? Mitä sieltä sinun mielestäsi pitäisi etsiä nyt?
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Onko tietoa mitä sääntökirja sanoo tollaisista tapauksista? Onko eritelty sen tarkemmin vai sanooko vain, että on hidastettava vauhtia? Samanlainen tilenne kun sattuisi katuradalla ja auto olisi seinässä, niin luulisin ainakin äläkän nousevan, vaikkei periaatteessa tilanteet eroa toisistaan.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Mielestäni Alonson Signapore-case olisi aiheellista nostaa jälleen tutkan alle, pitäisikö Red Bullille lähettää vinkki asiasta? Kuulin luotettavalta taholta (jonka henkilöllisyyttä en paljasta lähdesuojaan vedoten) että Alonso oli itse mestari asiassa... :alppu:

Vittu mitä pelleilyä!
 

hercules

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
119
Onko tietoa mitä sääntökirja sanoo tollaisista tapauksista? Onko eritelty sen tarkemmin vai sanooko vain, että on hidastettava vauhtia? Samanlainen tilenne kun sattuisi katuradalla ja auto olisi seinässä, niin luulisin ainakin äläkän nousevan, vaikkei periaatteessa tilanteet eroa toisistaan.
Nyt en mene 100% varmaksi että kerronko tässä unistani vai muistanko että tällä kaudella vielä nimenomaan Kimillä oli voitto/hyvä sijoitus vaarassa kun oli ajanut kisassa/aika-ajoissa nopeimman kierroksen keltaisten lippujen aikaan mutta datasta oli sitten selvinnyt että oli selvästi löysänny kyseisessä kohdassa?

Ja onneksi tuosta valituksesta ei voi seurata mitään, olisi se ollut kamalaa jos olisi mestaruus mennyt alonsolle.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Nyt en mene 100% varmaksi että kerronko tässä unistani vai muistanko että tällä kaudella vielä nimenomaan Kimillä oli voitto/hyvä sijoitus vaarassa kun oli ajanut kisassa/aika-ajoissa nopeimman kierroksen keltaisten lippujen aikaan mutta datasta oli sitten selvinnyt että oli selvästi löysänny kyseisessä kohdassa?

Ja onneksi tuosta valituksesta ei voi seurata mitään, olisi se ollut kamalaa jos olisi mestaruus mennyt alonsolle.
Vilkkuuko nuo LED-valotaulut aina? Vai onko vilkkuva sama kuin heiluva lippu? Ja heiluvilla keltaisillahan pitäisi hidastaa merkittävästi ja olla valmis pysäyttämään, mikäli muistiini ja Skyn lähetyksien asiantuntemukseen on luottaminen.
 

hercules

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
119
Vilkkuuko nuo LED-valotaulut aina? Vai onko vilkkuva sama kuin heiluva lippu? Ja heiluvilla keltaisillahan pitäisi hidastaa merkittävästi ja olla valmis pysäyttämään, mikäli muistiini ja Skyn lähetyksien asiantuntemukseen on luottaminen.
Vähän ot:ksi menee mut menkööt
Mitään en faktaksi sano mutta päättelisin että ovat yksi ja sama asia.
Tauluja alkanut olemaan melkein jokaisella radalla mutta esim. tekniikan pettäessä pitää olla se oikea ihminen siellä varoittamassa jos mutkan takana on auto keskellä rataa. Kun taas tauluja voidaan asentaa semmoisiinkin paikkoihin minne ei voisi turvallisuuden takia oikeaa lippumiestä laittaa.
Joku täällä tuosta lipusta esittikin teorian että suoralla ei ollut mitään vaaraa niin ei haluttu sitä keltaisille lipuille.
Ja tuo merkittävä hidastaminen on ilmeisesti aika tulkinta juttu, nostamalla kaasua auton vauhti hidastuu jo paljon.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Ferrari ja Alonso, säälittävää porukkaa....

..aina kitisemässä ja valittamassa kun asiat mene niitten tahdon mukaisesti. Ihan kuin piloille hemmoteltuja kakaroita.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös