Tämä vaikuttaa hyvältä idealta. Mielummin kai kuitenkin vapaavalintaiset parit....jonkinsortin parikilpailu, jossa parit muodostetaan tasaisesti sarjataulukon mukaan ja ajetaan endurance-idealla kuskinvaihtoineen)?
Tämä vaikuttaa hyvältä idealta. Mielummin kai kuitenkin vapaavalintaiset parit....jonkinsortin parikilpailu, jossa parit muodostetaan tasaisesti sarjataulukon mukaan ja ajetaan endurance-idealla kuskinvaihtoineen)?
kerkesinkin jo editoida postaustani.. vapaavalintaisessa on se, että ylivoimainen pari sitten musertaa idean.. Mutta sillai, että parissa voisi olla 1 hyvä ja 1 "huono" tai kaksi keskitason kuljettajaa..Tämä vaikuttaa hyvältä idealta. Mielummin kai kuitenkin vapaavalintaiset parit....
Okei, ootko sä mun pari?kerkesinkin jo editoida postaustani.. vapaavalintaisessa on se, että ylivoimainen pari sitten musertaa idean.. Mutta sillai, että parissa voisi olla 1 hyvä ja 1 "huono" tai kaksi keskitason kuljettajaa..
Tietty! :ahem:Okei, ootko sä mun pari?
:thumbup: Se on sit sovittu. Mä voin saman tien sanoa, että mä oon meistä se huono.Tietty! :ahem:
No sehän meni sit heti reisille jos on kaks huonoa. :alppu::thumbup: Se on sit sovittu. Mä voin saman tien sanoa, että mä oon meistä se huono.
Joo, ei huono idea, tosin radalle saisi silti tulla muutoksia tämmöseenkin kisaan, ei paljon endurance kiinnosta jos ei radalla pääse ohi kuitenkaan...ns. Mestareiden kisa tyyppisen sarjan ulkopuolisen kauden päätöskisan, jollain ihan uudenlaisella kisaformaatilla? Esim. jonkinsortin parikilpailu, jossa parit muodostetaan tasaisesti jollain kivalla logiikalla ja ajetaan endurance-idealla kuskinvaihtoineen. Osallistumisoikeuskin voisi olla normaalia vapaampi.
Samaa mieltä olen itsekin.Joo joo, sehän pointtini juuri on, eli ollaan kuin kissanpennut heti innoissamme, kun vittumainen taho vaivautuu vastaamaan. Jos aitoa kiinnostusta ei radan puolesta ole, niin mun mielestä pitäkööt tunkkinsa.
Ja koska en ole myöskään järkkäämässä mitään, huutelen vaan puskista tunkkejaSamaa mieltä olen itsekin.
Mutta koska en ole sitä järkkäämässä niin toki annan puoltoni Cm:n kyselyille jos kerran edistystäkin on tapahtunut vrt. mun aikasempaan yritykseen.
Ohituksen vaikeus ei nouse niin kriittiseksi riippuen etenkin siitä miten monta kuskivaihtoa pitää tehdä. Tuossahan on paljon erilaisia taktisia mahdollisuuksia, jotka tekevät kisasta mielenkiintoisen.Joo, ei huono idea, tosin radalle saisi silti tulla muutoksia tämmöseenkin kisaan, ei paljon endurance kiinnosta jos ei radalla pääse ohi kuitenkaan...
Mutta alustavasti kiinnostava idea, etenkin ulkopuolisena kisana.
Jeps. Luotan itsekin hallituksen ja Cmoneyn arviointikykyyn VMKC-neuvotteluissa. Ei pidä kaivella menneitä vaan pysytellä nykyhetkessä.Samaa mieltä olen itsekin.
Mutta koska en ole sitä järkkäämässä niin toki annan puoltoni Cm:n kyselyille jos kerran edistystäkin on tapahtunut vrt. mun aikasempaan yritykseen.
No tästä eri mieltä kyllä, jos ajellaan tiiminä niin en mä ainakaan halua ajaa tietoisena siitä että ohi ei radalla pääse vaan taktiikan avulla.Ohituksen vaikeus ei nouse niin kriittiseksi riippuen etenkin siitä miten monta kuskivaihtoa pitää tehdä. Tuossahan on paljon erilaisia taktisia mahdollisuuksia, jotka tekevät kisasta mielenkiintoisen.
Toki aina parempi, jos rataan tulisi ohituksia helpottavia muutoksia, ei siinä tietty mitään.
Jep.Jeps. Luotan itsekin hallituksen ja Cmoneyn arviointikykyyn VMKC-neuvotteluissa. Ei pidä kaivella menneitä vaan pysytellä nykyhetkessä.
Itseasiassa Turun 1000 kierroksen kisassa heilutetaan sinistä lippua edelläajavalle jos takanatuleva on nopeampi mutta ei pääse kolmen(?) kierroksen aikana ohi. Jos käy niin että ohittanut ei pääsekään karkuun heilutetaan hänelle puolestaan sinistä lippua. Sininen lippu poistuu käytöstä 200-300 viimesellä kierroksella jolloin 'todellinen' kilvanajo alkaa.Joo, ei huono idea, tosin radalle saisi silti tulla muutoksia tämmöseenkin kisaan, ei paljon endurance kiinnosta jos ei radalla pääse ohi kuitenkaan...
Mutta alustavasti kiinnostava idea, etenkin ulkopuolisena kisana.
Juu tällä tavalla toimittuna vois olla ihan ok kyllä.Itseasiassa Turun 1000 kierroksen kisassa heilutetaan sinistä lippua edelläajavalle jos takanatuleva on nopeampi mutta ei pääse kolmen(?) kierroksen aikana ohi. Jos käy niin että ohittanut ei pääsekään karkuun heilutetaan hänelle puolestaan sinistä lippua. Sininen lippu poistuu käytöstä 200-300 viimesellä kierroksella jolloin 'todellinen' kilvanajo alkaa.
Eli alkukisan saa painaa justiin niin kovaa kun pääsee ja lopussa pitää puristaa vielä kovempaa :ahem:
Ja tämähän on mun huonosta muistista eli korjatkaa jos olen suuresti valehdellu
Systeemihän toimii vaan pitkässä kisasa. Jossain 50-100 kierroksen(0,5-1h) kisassa 2 hengen joukkueilla toimii mielestäni parhaiten pelkkä kuljettajanvaihtotaktikointi.Juu tällä tavalla toimittuna vois olla ihan ok kyllä.
Juu, jos tiimit jaetaan järkevästi (ns. hyvä ja huono tai 2 keskivertoa), niin siinä on monta mielenkiintoista taktikointielementtiä lyhyessäkin kisassa riippuen ihan kisan säännöistä. Toki follo on oikeassa siinä että ohittamattomuus on vähän latistava juttu tässäkin formaatissa, mutta ei kuitenkaan niin merkitsevä kuin normikisassa.Systeemihän toimii vaan pitkässä kisasa. Jossain 50-100 kierroksen(0,5-1h) kisassa 2 hengen joukkueilla toimii mielestäni parhaiten pelkkä kuljettajanvaihtotaktikointi.
Tämmöistä on suunnitelmissa ollut kyllä ja varmaan tulossa tulevaisuudessa...Tuohon joukkuekisailuun Hollola sopisi tuollaisenaankin. Vastaavat 1000kierroksen kisat sinnekin, niin mielenkiintoa voisi ruveta loytymään.
Onko heillä ollut suunnitelmia vielä vastaavien järjestämiseen?
Kerron kahden viikon päästä illalla lisää asiastaItseasiassa Turun 1000 kierroksen kisassa heilutetaan sinistä lippua edelläajavalle jos takanatuleva on nopeampi mutta ei pääse kolmen(?) kierroksen aikana ohi. Jos käy niin että ohittanut ei pääsekään karkuun heilutetaan hänelle puolestaan sinistä lippua. Sininen lippu poistuu käytöstä 200-300 viimesellä kierroksella jolloin 'todellinen' kilvanajo alkaa.
Eli alkukisan saa painaa justiin niin kovaa kun pääsee ja lopussa pitää puristaa vielä kovempaa :ahem:
Ja tämähän on mun huonosta muistista eli korjatkaa jos olen suuresti valehdellu