Mielenkiintoista on mielestäni pohtia myös sitä olisiko minkään muun kohtalaisesti menestyneen autonvalmistajana ja F1-tallina tunnetun nimen takaisin tuonti F1:iin (äkkiseltään keksittynä vaikka Matran) yhtä sekavasti saanut aikaan vastaavanlaisen tunnekuohun.
Nimenomaan tuo "sekavasti" nostatti sen kuohun. Jos Fernandesin tiimi olisi saanut rauhassa ajattaa Lotuksia pari vuotta joukon jatkona, asia olisi hyväksytty ja unohdettu nopeasti. Alkukohu siihen toki liittyi, aivan kuten liittyi yritykseen tuoda Brabham takaisin. Typerä taistelu nimen käytöstä piti Lotuksen kuitenkin tapetilla.
Alfa Romeo tuli takaisin 70-luvun lopussa ja kyllähän sekin jonkinlaista huomiota sai, mutta siihen aikaan F1-media oli lapsenkengissä verrattuna nykyiseen. Eikä asiassa ollut mitään epäselvää. Merkin legendaarisuus unohtui aika nopeasti, kuten olisi käynyt Lotuksenkin tapauksessa ilman Group Lotuksen halua vängätä apajille, jossa jo yksi Lotus (alunperin sen valtuuttamana) ajoi. Toistaiseksi palkintona on ollut lähinnä imagotappio (jota Kimin palkkaaminen paikkaa kummasti nimikiistan nyt hälvennyttyä).
Matra ei ehkä ole ihan samaa kaliiberia, mutta jonkin BRM:n paluu ulkomaisin voimin voisi kohua synnyttää. Syntyisikö lihava riita onkin eri juttu. Brabhamista olisi ilmeisesti syntynyt, ainakin merkit olivat ilmassa. Sekään nimi kun ei ollut alkuperäisen suvun hallussa.