F1-uutisia 2012

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ongelma on siinä ettei Youtube enää anna ladata videota kokonaan muistiin vaan ainoastaan tarvittavan bufferin.
 

Lazer

Well-known member
Liittynyt
19.6.2007
Viestit
319
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/06/1564368/villeneuve-syyttaa-lotus-kuskeja-voitottomuudesta

Jatketaanpa Villeneuve-linjalla. Heheh.

Villeneuve syyttää Lotus-kuskeja voitottomuudesta


Formula ykkösten vuoden 1997 maailmanmestari Jacques Villeneuve pitää outona sitä, ettei Lotus-talli ole pystynyt voittamaan yhtään tämän kauden kisaa.

Villeneuve laittaa voitottomuuden tallin kuljettajien Kimi Räikkösen ja Romain Grosjeanin syyksi.

- Heillä on tänä vuonna mahtava auto, E20 on todella nopea, mutta ei Kimi eikä Grosjean ole pystynyt hyödyntämään sitä, mitä heillä on, Villeneuve lataa AS-lehden mukaan.

- Kun antaisi Lotus-auton Alonson kaltaiselle kuljettajalle, olisi hän voittanut kaikki kauden kisat. Uskon, että myös Hamilton ja Vettel olisivat pystyneet siihen, Villeneuve väittää.
Onko se oikeasti sanonut noin?

MTV:n tykkää/en-tykkää äänestyksessä 36/348. :alppu:
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/06/1564368/villeneuve-syyttaa-lotus-kuskeja-voitottomuudesta

Jatketaanpa Villeneuve-linjalla. Heheh.



Onko se oikeasti sanonut noin?

MTV:n tykkää/en-tykkää äänestyksessä 36/348. :alppu:
Jun.10 (GMM) The black and gold Lotus E20 car is regarded by some in the Formula One paddock this year as perhaps the very best in the field, and straight talking Jacques Villeneuve believes they should have won every race thus far.

Commentating on British television Sky this weekend in Canada, 1997 world F1 champion Villeneuve called the car “amazing” and blamed its drivers Kimi Raikkonen and Romain Grosjean for failing to perform.

“Put a Hamilton-Alonso-Vettel in there and they might have won every race,” said the French Canadian.

Grosjean and 2007 world champion Raikkonen qualified seventh and twelfth in Canada.

Asked why McLaren, Ferrari, Mercedes, Red Bull and even Williams have been winning so far in 2012 while Lotus has not, Raikkonen said on Saturday: “My guess is that [they] still have to get stronger in qualifying.

“Of course, the aim always is to win, but sometimes it is better to fight for a good position and bag good points. If the win comes it comes,” he told F1′s official website.

Subbed by AJN.
http://www.yallaf1.com/2012/06/10/villeneuve-hamilton-alonso-or-vettel-in-a-lotus-might-have-won-every-race/

Ja miksei Villeneuvea uskoisi. Hän kuitenkin tietää kaiken ylivoimaisella autolla ajamisesta, sekä myös alisuoriutumisesta. :D
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Villeneuve(t) on aina ollut arvoasteikollani korkealla, mutta nyt on kyllä ihan pakko kysyä mihin mahtaa Jaskan väite perustua... Kommentteja voi heitellä jos ei ole faktaa perusteena. Nyt taisi käydä niin.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Villeneuve(t) on aina ollut arvoasteikollani korkealla, mutta nyt on kyllä ihan pakko kysyä mihin mahtaa Jaskan väite perustua... Kommentteja voi heitellä jos ei ole faktaa perusteena. Nyt taisi käydä niin.
Sehän perustuu siihen olettamaan että Grosjean on tosi surkea ja että Räikkönen on ehkä vielä vähän surkeampi. Ei mihinkään muuhun.
 

TumBero

Well-known member
Liittynyt
26.3.2012
Viestit
184
J. Villeneuvellahan on hirveästi varaa tulla huutelemaan. Kaveri ajo kaksi kautta sarjan parhaimmalla autolla, ekalla meni metsään ihan ymmärrettävästä syystä mutta toka kausi oli kyllä vähän siinä-ja-tässä, ettei olisi silloinkaan mestaruutta hävinnyt. No, niinkuin täällä joku sano, että tuo herra ei oo nykyään mitään muuta kuin pelkkä lausuntoautomaatti.

Ja tämä avautuminen ei johdu siitä, että hän arvosteli juurikin Lotusta ja Räikköstä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos nyt jokaisella onkin oikeus mielipiteeseen, niin vaikuttaa siltä, ettei Jacques ole kovin tarkkaan ja syvällisesti F1:ä seurannut viime aikoina. Omalla F1-menestyksellä ei sinällään ole mitään merkitystä kommentoinnin relevanssiin.

Mies oli SKY:n vieraana Kanadassa, eikä kyllä erityisesti vakuuttanut asiantuntemuksellaan. Mutta juuri se, että oli vieraana ja siis paikalla johti siihen, että noita sitaatteja nyt sitten saatiin.

Eihän kukaan "tule huutelemaan" (paitsi jotkut blogistit ehkä), vaan lausunnot johtuvat siitä, että toimittaja lyö mikrofonin eteen ja penää kommenttia aiheesta jos toisesta. Jotkut puhelevat rohkeammin, vaikka tulisi puuta heinääkin, toisilta ei saa mitään mielekästä ulos. Ja kaikkea siltä väliltä.
 
Viimeksi muokattu:

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
J. Villeneuvellahan on hirveästi varaa tulla huutelemaan. Kaveri ajo kaksi kautta sarjan parhaimmalla autolla, ekalla meni metsään ihan ymmärrettävästä syystä mutta toka kausi oli kyllä vähän siinä-ja-tässä, ettei olisi silloinkaan mestaruutta hävinnyt. No, niinkuin täällä joku sano, että tuo herra ei oo nykyään mitään muuta kuin pelkkä lausuntoautomaatti.

Ja tämä avautuminen ei johdu siitä, että hän arvosteli juurikin Lotusta ja Räikköstä.
Jos tuo Villeneuven eka kausi meni metsään, niin täytyy sanoa ettei yksikään nykykuljettaja ole työpaikkaansa ansainnut sen verran päin helvettiä menneitä kausia on sattunut kaikille.:D
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Onhan se nyt ihan selvää, että Jacques (Villeneuve, siis) on tajunnut, että ei fiksuilla ja harkituilla kommenteilla saa näkyvyyttä nykyisellään. Mitä raflaavampi sen parempi. Oliskohan Eddie Irvineltä opetellut?

Se, mitä Jacques (Villeneuve, edelleen) julkisuudellaan tekee, onkin sitten kysymys erikseen.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Onhan se nyt ihan selvää, että Jacques (Villeneuve, siis) on tajunnut, että ei fiksuilla ja harkituilla kommenteilla saa näkyvyyttä nykyisellään. Mitä raflaavampi sen parempi. Oliskohan Eddie Irvineltä opetellut?

Se, mitä Jacques (Villeneuve, edelleen) julkisuudellaan tekee, onkin sitten kysymys erikseen.
Onhan tämä nyt ihan vallattoman huvittavaa, miten Villeneuven kommentteja analysoidaan. Uransa aikana Jacques ehdotti muun muassa sivupeilien poistamista ja löi Ricardo Zontan kanssa vetoa Eau Rougen ajamisesta kaasu pohjassa. Tulokset tässä (Zonta) ja tässä (Villeneuve). "Urani paras kolari", kuului reaktio. Jos joku nyt väittää Villeneuven tajunneen jotain uutta näkyvyydestä tai lausuntojensa olevan jotenkin laskelmoituja, niin metsään menee. Sama kaheli se on aina ollut.
 

Googlahoo

Well-known member
Liittynyt
18.11.2011
Viestit
372
Olen samaa mieltä muiden kanssa siitä, että vähän liian jyrkkää kommenttia tulee, mutta tuli tossa mieleen, minkälainen uutisointi ulkomailla olisi, jos kuuntelisivat Mika Salon kommentteja :alppu: , eivät tunnu meille oudoilta, mutta epäilen, että jotain "raskasta" on sieltäkin suunnalta joskus toisessa sivulauseessa tullut :D
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Onhan tämä nyt ihan vallattoman huvittavaa, miten Villeneuven kommentteja analysoidaan. Uransa aikana Jacques ehdotti muun muassa sivupeilien poistamista ja löi Ricardo Zontan kanssa vetoa Eau Rougen ajamisesta kaasu pohjassa. Tulokset tässä (Zonta) ja tässä (Villeneuve). "Urani paras kolari", kuului reaktio. Jos joku nyt väittää Villeneuven tajunneen jotain uutta näkyvyydestä tai lausuntojensa olevan jotenkin laskelmoituja, niin metsään menee. Sama kaheli se on aina ollut.
Tässäpä hyvä anekdootti, jota en tiennyt. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää ja Bobakin viestejä lukee.
 

TumBero

Well-known member
Liittynyt
26.3.2012
Viestit
184
Jos tuo Villeneuven eka kausi meni metsään, niin täytyy sanoa ettei yksikään nykykuljettaja ole työpaikkaansa ansainnut sen verran päin helvettiä menneitä kausia on sattunut kaikille.:D
Korjausta asiaan, että se oli kumminkin eka kausi formuloissa eli ei se nyt niin pahasti mennyt metsään.
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12615
Sijainti
Sivulla viisi
Jos tuo Villeneuven eka kausi meni metsään, niin täytyy sanoa ettei yksikään nykykuljettaja ole työpaikkaansa ansainnut sen verran päin helvettiä menneitä kausia on sattunut kaikille.:D
Ainoa nykykuski joka debyyttikautensa perusteella ansaitsee paikan kuninkuusluokassa on Hamilton. Hänkin vain niukinnaukin. F1-sarjan nykytaso on todella alhainen. :nope:
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Ainoa nykykuski joka debyyttikautensa perusteella ansaitsee paikan kuninkuusluokassa on Hamilton. Hänkin vain niukinnaukin. F1-sarjan nykytaso on todella alhainen. :nope:
Mitähän sitä sitten täytyy tehdä debyyttikaudella, että ansaitsee paikan F1:ssä? Riittää niukinnaukin F1 paikkaan jos lyö tulokas kaudella tallikaverina ajavan kaksinkertaisen maailmanmestarin ja häviää mestaruuden yhdellä pisteellä. Kerros minulle milloin F1 sarja on ollut täynnä sellaisia kuskeja jotka ovat voittaneet tulokaskaudellaan jokaisen kisan tekemättä virhettäkään?
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Mitähän sitä sitten täytyy tehdä debyyttikaudella, että ansaitsee paikan F1:ssä? Riittää niukinnaukin F1 paikkaan jos lyö tulokas kaudella tallikaverina ajavan kaksinkertaisen maailmanmestarin ja häviää mestaruuden yhdellä pisteellä. Kerros minulle milloin F1 sarja on ollut täynnä sellaisia kuskeja jotka ovat voittaneet tulokaskaudellaan jokaisen kisan tekemättä virhettäkään?
Ironia/sarkasmi/vittuilu tullut vielä tutuksi?
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
254
Saksalainen entinen pankkipomo Gerhard Gribkowsky kertoi keskiviikkona saaneensa F1-pomo Bernie Ecclestonelta muutama vuosi sitten jättimäisen lahjuksen.

Gribkowskya syytetään müncheniläisessä oikeusistuimessa noin 44 miljoonan euron suuruisen lahjuksen vastaanottamisesta Ecclestonelta vuosina 2006 ja 2007. Lahjus liittyy formula ykkösten kaupallisten oikeuksien myymiseen niiden nykyiselle omistajalle, sijoitusyhtiö CVC:lle.

Keskiviikkona Gribkowsky myönsi oikeudelle syytteiden pitävän pääosin paikkansa. Saksalaista uhkasi 15 vuoden vankeustuomio talousrikoksista, mutta hänelle oli luvattu alle 10 vuoden tuomio jos hän tunnustaa.

Gribkowsky oli lahjuksen ottamisen aikaan saksalaispankki BayernLB:n riskienhallintapäällikkö. Ecclestone kiistää lahjoneensa Gribkowskyn taataakseen F1-oikeuksien myynnin, britin mukaan Gribkowski kiristi häntä.

Päätöstä oikeusjutussa odotetaan ensi viikolla. Ecclestone ei ole tapauksessa syytettynä.

http://www.iltalehti.fi/formulat/2012062015740266_fo.shtml
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Joe Saward tietää kertoa, että 2013 kalenterissa voi olla jopa 23 kilpailua, mikäli kaikki tallit kirjoittavat uuden Concorde-sopimuksen (joka nostaa kisojen "normaalimäärän" 17:stä 20:een).

Kohta alkaa Nascar kalpenemaan ykköskisojen määrän rinnalla...
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Joe Saward tietää kertoa, että 2013 kalenterissa voi olla jopa 23 kilpailua, mikäli kaikki tallit kirjoittavat uuden Concorde-sopimuksen (joka nostaa kisojen "normaalimäärän" 17:stä 20:een).
Tätä menoa ei ole lainkaan talvitaukoa, kehitystä tehdään 2-vuorossa seuraavan kauden auton eteen. Miten ihmeessä tämä laskee tallien toivomia kustannuksia? Melko rankkaa, varsinkin kun jatkuvasti matkustetaan 5 mantereen välillä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tätä menoa ei ole lainkaan talvitaukoa, kehitystä tehdään 2-vuorossa seuraavan kauden auton eteen. Miten ihmeessä tämä laskee tallien toivomia kustannuksia? Melko rankkaa, varsinkin kun jatkuvasti matkustetaan 5 mantereen välillä.
Viimeksi kun tarkistin, niin F1:n tauot niin talvella kuin kesälläkin ovat jatkuvasti pidentyneet, eli mennään lujempaa, mutta lyhyemmän aikaa. F1-sarjan ansaintalogiikka on se, että raha tulee ennen kaikkea kilpailujen järjestämisoikeuksista, ja näistä rahoista tiimit saavat noin puolet. Jos ei kykene näkemään hyötyä talleille, on sokea.

Mitä kustannuksiin tulee, niin lisäkisojen tuoma rasite on melko pieni niin kauan kuin kilpailut pystytään vetämään läpi yhdellä kisatiimillä. 23 kilpailua alkaa olla kipurajalla, eli sikäli vaikutusta kustannuksiin voi olla. Loppuviimeeksi asia on neuvottelukysymys.

Jos tässä asiassa nyt joku oikea pihvi on niin se on se, onko kisojen lisääminen hyväksi sarjalle ts. tuleeko katsojille ähky tarjonnan kasvaessa ja heikentääkö määrän kasvu liiaksi yksittäisen kilpailun arvoa.
 
Ylös