Onko se oikeasti sanonut noin?Villeneuve syyttää Lotus-kuskeja voitottomuudesta
Formula ykkösten vuoden 1997 maailmanmestari Jacques Villeneuve pitää outona sitä, ettei Lotus-talli ole pystynyt voittamaan yhtään tämän kauden kisaa.
Villeneuve laittaa voitottomuuden tallin kuljettajien Kimi Räikkösen ja Romain Grosjeanin syyksi.
- Heillä on tänä vuonna mahtava auto, E20 on todella nopea, mutta ei Kimi eikä Grosjean ole pystynyt hyödyntämään sitä, mitä heillä on, Villeneuve lataa AS-lehden mukaan.
- Kun antaisi Lotus-auton Alonson kaltaiselle kuljettajalle, olisi hän voittanut kaikki kauden kisat. Uskon, että myös Hamilton ja Vettel olisivat pystyneet siihen, Villeneuve väittää.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/06/1564368/villeneuve-syyttaa-lotus-kuskeja-voitottomuudesta
Jatketaanpa Villeneuve-linjalla. Heheh.
Onko se oikeasti sanonut noin?
MTV:n tykkää/en-tykkää äänestyksessä 36/348. :alppu:
http://www.yallaf1.com/2012/06/10/villeneuve-hamilton-alonso-or-vettel-in-a-lotus-might-have-won-every-race/Jun.10 (GMM) The black and gold Lotus E20 car is regarded by some in the Formula One paddock this year as perhaps the very best in the field, and straight talking Jacques Villeneuve believes they should have won every race thus far.
Commentating on British television Sky this weekend in Canada, 1997 world F1 champion Villeneuve called the car “amazing” and blamed its drivers Kimi Raikkonen and Romain Grosjean for failing to perform.
“Put a Hamilton-Alonso-Vettel in there and they might have won every race,” said the French Canadian.
Grosjean and 2007 world champion Raikkonen qualified seventh and twelfth in Canada.
Asked why McLaren, Ferrari, Mercedes, Red Bull and even Williams have been winning so far in 2012 while Lotus has not, Raikkonen said on Saturday: “My guess is that [they] still have to get stronger in qualifying.
“Of course, the aim always is to win, but sometimes it is better to fight for a good position and bag good points. If the win comes it comes,” he told F1′s official website.
Subbed by AJN.
Sehän perustuu siihen olettamaan että Grosjean on tosi surkea ja että Räikkönen on ehkä vielä vähän surkeampi. Ei mihinkään muuhun.Villeneuve(t) on aina ollut arvoasteikollani korkealla, mutta nyt on kyllä ihan pakko kysyä mihin mahtaa Jaskan väite perustua... Kommentteja voi heitellä jos ei ole faktaa perusteena. Nyt taisi käydä niin.
Jos tuo Villeneuven eka kausi meni metsään, niin täytyy sanoa ettei yksikään nykykuljettaja ole työpaikkaansa ansainnut sen verran päin helvettiä menneitä kausia on sattunut kaikille.J. Villeneuvellahan on hirveästi varaa tulla huutelemaan. Kaveri ajo kaksi kautta sarjan parhaimmalla autolla, ekalla meni metsään ihan ymmärrettävästä syystä mutta toka kausi oli kyllä vähän siinä-ja-tässä, ettei olisi silloinkaan mestaruutta hävinnyt. No, niinkuin täällä joku sano, että tuo herra ei oo nykyään mitään muuta kuin pelkkä lausuntoautomaatti.
Ja tämä avautuminen ei johdu siitä, että hän arvosteli juurikin Lotusta ja Räikköstä.
Onhan tämä nyt ihan vallattoman huvittavaa, miten Villeneuven kommentteja analysoidaan. Uransa aikana Jacques ehdotti muun muassa sivupeilien poistamista ja löi Ricardo Zontan kanssa vetoa Eau Rougen ajamisesta kaasu pohjassa. Tulokset tässä (Zonta) ja tässä (Villeneuve). "Urani paras kolari", kuului reaktio. Jos joku nyt väittää Villeneuven tajunneen jotain uutta näkyvyydestä tai lausuntojensa olevan jotenkin laskelmoituja, niin metsään menee. Sama kaheli se on aina ollut.Onhan se nyt ihan selvää, että Jacques (Villeneuve, siis) on tajunnut, että ei fiksuilla ja harkituilla kommenteilla saa näkyvyyttä nykyisellään. Mitä raflaavampi sen parempi. Oliskohan Eddie Irvineltä opetellut?
Se, mitä Jacques (Villeneuve, edelleen) julkisuudellaan tekee, onkin sitten kysymys erikseen.
Tässäpä hyvä anekdootti, jota en tiennyt. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää ja Bobakin viestejä lukee.Onhan tämä nyt ihan vallattoman huvittavaa, miten Villeneuven kommentteja analysoidaan. Uransa aikana Jacques ehdotti muun muassa sivupeilien poistamista ja löi Ricardo Zontan kanssa vetoa Eau Rougen ajamisesta kaasu pohjassa. Tulokset tässä (Zonta) ja tässä (Villeneuve). "Urani paras kolari", kuului reaktio. Jos joku nyt väittää Villeneuven tajunneen jotain uutta näkyvyydestä tai lausuntojensa olevan jotenkin laskelmoituja, niin metsään menee. Sama kaheli se on aina ollut.
Korjausta asiaan, että se oli kumminkin eka kausi formuloissa eli ei se nyt niin pahasti mennyt metsään.Jos tuo Villeneuven eka kausi meni metsään, niin täytyy sanoa ettei yksikään nykykuljettaja ole työpaikkaansa ansainnut sen verran päin helvettiä menneitä kausia on sattunut kaikille.
Ainoa nykykuski joka debyyttikautensa perusteella ansaitsee paikan kuninkuusluokassa on Hamilton. Hänkin vain niukinnaukin. F1-sarjan nykytaso on todella alhainen. :nope:Jos tuo Villeneuven eka kausi meni metsään, niin täytyy sanoa ettei yksikään nykykuljettaja ole työpaikkaansa ansainnut sen verran päin helvettiä menneitä kausia on sattunut kaikille.
Mitähän sitä sitten täytyy tehdä debyyttikaudella, että ansaitsee paikan F1:ssä? Riittää niukinnaukin F1 paikkaan jos lyö tulokas kaudella tallikaverina ajavan kaksinkertaisen maailmanmestarin ja häviää mestaruuden yhdellä pisteellä. Kerros minulle milloin F1 sarja on ollut täynnä sellaisia kuskeja jotka ovat voittaneet tulokaskaudellaan jokaisen kisan tekemättä virhettäkään?Ainoa nykykuski joka debyyttikautensa perusteella ansaitsee paikan kuninkuusluokassa on Hamilton. Hänkin vain niukinnaukin. F1-sarjan nykytaso on todella alhainen. :nope:
Ironia/sarkasmi/vittuilu tullut vielä tutuksi?Mitähän sitä sitten täytyy tehdä debyyttikaudella, että ansaitsee paikan F1:ssä? Riittää niukinnaukin F1 paikkaan jos lyö tulokas kaudella tallikaverina ajavan kaksinkertaisen maailmanmestarin ja häviää mestaruuden yhdellä pisteellä. Kerros minulle milloin F1 sarja on ollut täynnä sellaisia kuskeja jotka ovat voittaneet tulokaskaudellaan jokaisen kisan tekemättä virhettäkään?
Tätä menoa ei ole lainkaan talvitaukoa, kehitystä tehdään 2-vuorossa seuraavan kauden auton eteen. Miten ihmeessä tämä laskee tallien toivomia kustannuksia? Melko rankkaa, varsinkin kun jatkuvasti matkustetaan 5 mantereen välillä.Joe Saward tietää kertoa, että 2013 kalenterissa voi olla jopa 23 kilpailua, mikäli kaikki tallit kirjoittavat uuden Concorde-sopimuksen (joka nostaa kisojen "normaalimäärän" 17:stä 20:een).
Viimeksi kun tarkistin, niin F1:n tauot niin talvella kuin kesälläkin ovat jatkuvasti pidentyneet, eli mennään lujempaa, mutta lyhyemmän aikaa. F1-sarjan ansaintalogiikka on se, että raha tulee ennen kaikkea kilpailujen järjestämisoikeuksista, ja näistä rahoista tiimit saavat noin puolet. Jos ei kykene näkemään hyötyä talleille, on sokea.Tätä menoa ei ole lainkaan talvitaukoa, kehitystä tehdään 2-vuorossa seuraavan kauden auton eteen. Miten ihmeessä tämä laskee tallien toivomia kustannuksia? Melko rankkaa, varsinkin kun jatkuvasti matkustetaan 5 mantereen välillä.