No jaa. Amus antaa pisteet 1-10 joka kisan jälkeen ja noi on keskiarvot. Esimerkiksi Grosjeanin keskiarvoa pudottaa saksan kisasta saatu 2/10 pisteet.Aika käsittämätön rankkaus. Gazzetta dello Sportin rankkaus käy enemmän järkeen.
No jaa. Amus antaa pisteet 1-10 joka kisan jälkeen ja noi on keskiarvot. Esimerkiksi Grosjeanin keskiarvoa pudottaa saksan kisasta saatu 2/10 pisteet.Aika käsittämätön rankkaus. Gazzetta dello Sportin rankkaus käy enemmän järkeen.
Lol.Aika käsittämätön rankkaus. Gazzetta dello Sportin rankkaus käy enemmän järkeen.
Kisakohtaisista arvioista koostuva keskiarvo ei välttämättä anna oikeaa kuvaa. Kautta pitää tarkastella kokonaisuutena, eikä sen osien summana. Ainakin omissa kirjoissa kuski joka ajaa kolme kympin kisaa ja kolme ykkösen kisaa asettuu listalla korkeammalle kuin kuski joka ajaa kuusi kutosen kisaa.No jaa. Amus antaa pisteet 1-10 joka kisan jälkeen ja noi on keskiarvot. Esimerkiksi Grosjeanin keskiarvoa pudottaa saksan kisasta saatu 2/10 pisteet.
Maldonado on paljon kalliimmaksi kolareillaankin tainnut tulla tiimille. Senna kerää tasaisemmin pisteitä. Rosbergin olo Schumin alapuolella kyllä nurinkurista. Piste-ero olisi toki paljon pienempi jos Schuminkin auto olisi ollut yhtä luotettava. Nicon eduksi siltikin.Esim. Rosberg ja Maldonado ovat molemmat voittaneet tällä kaudella kisan ja ovat pisteissä tallitoveriaan edellä, mutta tossa tilastossa tallitoverinsa alapuolella. Toisaalta Massa on hävinnyt tallitoverilleen vielä surkeammin kuin Narain Karthikeyan, mutta on jostain syystä sijalla 17.
Mestaruudesta ajettaessa kuitenkin asia on juuri päinvastoin. Yksittäinen onnenkantamoinen ei pitkälle riitä.Kisakohtaisista arvioista koostuva keskiarvo ei välttämättä anna oikeaa kuvaa. Kautta pitää tarkastella kokonaisuutena, eikä sen osien summana. Ainakin omissa kirjoissa kuski joka ajaa kolme kympin kisaa ja kolme ykkösen kisaa asettuu listalla korkeammalle kuin kuski joka ajaa kuusi kutosen kisaa.
No mestaruudesta ajettaessa "kuusi kutosen sijaa" -kuski olisi jo pudonnut taistelusta.. Kun taas jokatoinen voittaja olisi yksi vahvimmista ehdokkaista..Mestaruudesta ajettaessa kuitenkin asia on juuri päinvastoin. Yksittäinen onnenkantamoinen ei pitkälle riitä.
Kauden joka kisassa sijalle kuusi eli 11*8=88, jolla sijoittuisi tällä hetkellä sijalle...yllätys yllätys...kuusi. Joka toinen voitto tekee siis 5*25=125 ja sija kaksi.No mestaruudesta ajettaessa "kuusi kutosen sijaa" -kuski olisi jo pudonnut taistelusta.. Kun taas jokatoinen voittaja olisi yksi vahvimmista ehdokkaista..
Silti nämä yhden "onnenkantamoisen" tyypit ovat näitä tasaisia tallikavereitaan edellä.Mestaruudesta ajettaessa kuitenkin asia on juuri päinvastoin. Yksittäinen onnenkantamoinen ei pitkälle riitä.
Ainakin Karthikeyan on paikallaan.Täs ois AMuS lehden rankkaukset.
No kärkitalleissa edellä olevat ovat olleet tasaisesti parempia kyllä. Keskikastissa yksi onnenkantamoinen tuo hyvät pisteet, muttei sillä mestruudesta ajeta.Silti nämä yhden "onnenkantamoisen" tyypit ovat näitä tasaisia tallikavereitaan edellä.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/08/1604763/barrichello-kaipaa-takaisin-f1-sarjaanBarrichello kaipaa takaisin F1-sarjaan
26.08.2012 19:59
F1-uransa ainakin toistaiseksi viimeisen osakilpailun viime kaudella Williams-tallissa ajanut Rubens Barrichello toivoo saavansa vielä tilaisuuden kilpailla autourheilun kuninkuusluokassa.
Barrichellon ansioluetteloon formulasarjassa kirjattiin ennätykselliset 326 osakilpailua, mutta sittemmin IndyCar-sarjaan loikannut brassi katsoo F1-uransa jääneen silti kesken.
- F1 päättyi minun osaltani liian aikaisin. Olen kaikkein kokenein kuljettaja, mutta odotin sen silti kestävän kauemmin. Jotkut ovat jo yrittäneet kuopata minut, mutta aikani ei ole vielä ohi, vakuutti Crash.netin siteeraama Barrichello.
- Elämäni on ollut kuin avoin kirja. Vaikka keskitynkin nyt Indyyn, niin F1-tarjouksen saadessani harkitsisin sitä, Barrichello lisäsi.
Rubens osallisena kuudessa valmistajien mestaruudessa ilman yhtäkään henkilökohtaistaTai parempaan talliin? Vasta vain 3v sitten Rubenssi taisteli maailmanmestaruudesta näihin aikoihin.
Kertonee jotain Buttonin mestaruuden hlökohtaisesta arvostuksestani. Etenkin ne loppukauden kisojen itkut radioon, että nyyh, miksei tää kulje enää niinku ennen, voi itku.Tai parempaan talliin? Vasta vain 3v sitten Rubenssi taisteli maailmanmestaruudesta näihin aikoihin.
Tälläisen vastauksen joku autosportilla antoi :Sen verran tuore tieto, etten ole vielä saanut sille vahvistusta (Twitter todistettavasti tuottaa vääriä kuolinilmoituksia).
Mutta jos näin on käynyt, niin erittäin hieno mies ja yksi nykyisen F1:n merkittävimmistä vaikuttajista on poissa.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/09/1619335/red-bull--pomon-ohje-renaultlle-laturivalmistaja-vaihtoonRed Bull -pomon ohje Renault'lle: Laturivalmistaja vaihtoon!
F1-sarjan hallitsevan mestaritallin Red Bullin omistaja Dietrich Mateschitz vaatii moottoritoimittaja Renault'ta irtisanomaan sopimuksensa italialaisen laturivalmistajan kanssa.
Italialainen Magneti Marelli valmistaa Renault'n moottoreissaan käyttämät laturit. Tällä kaudella laturirikko on ollut syynä kahdesti hallitsevan maailmanmestarin Sebastian Vettelin keskeytykseen.
- Haluan Renault'n lopettavan yhteistyönsä Magneti Marellin kanssa ja käyttämään jotakuta toista, jyrähti saksalaisen Auto Bild Motorsport -lehden siteeraama Mateschitz.
Varikolla katsotaan, että Renault'n ainoa vaihtoehto tällä hetkellä olisi kääntyä asiassa McLarenin puoleen. Ranskalaisvalmistajan rataoperaatioiden johtaja Remi Taffin vahvistaa, että Mateschitzin pyyntö on otettu huomioon.