Neste Oil Rally Finland 2012

rallifakiiri

Well-known member
Liittynyt
27.6.2011
Viestit
191
Tuli vaan tuosta Salon autokuviosta mieleen, että onko Peugeot jonkun mutkan kautta laskettavissa tehdastiimiksi? Ymmärtääkseni Peugeot UK ja Kronos ovat kiinteässä yhteistyössä PSA-yhtymän kilpailuosaston kanssa. Eli onko Salon auto Peugeot?

Muut vaihtoehdot ovat Skoda tai Proton. Fordilla ei ole tehdastiimia. Skodan kohdalla tehdastiimi ei varmastikaan aja Jyväskylässä, vaan keskittyy jatkossakin IRC- ja EM-sarjoihin. VW:n Skodat ajavat Jyväskylässä, mutta pääsisikö Juha ajamaan VW:n listoille? Entä voisiko auto olla Baumslagerin Skoda?

Proton kuulostaa eksoottiselta, eikös tiimin pääpaino ole Aasian-Tyynenmeren sarjassa?
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Viime vuonna Peogeot oli varsin aktiivisesti mukana IRC-sarjassa, mutta tämä vuosi taitaa olla välivuosi uutta autoa odotellessa. SWRC-sarjassa Peogeotia ei ole juurikaan näkynyt edes yksityiskuskeilla.

Toivottavasti auto ei kuitenkaan ole Proton. Sillä tuskin pystyy pärjäämään.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2538
VW-kuskit eivät edes aja S2000-pisteistä, joten ihan jo senkin perusteella tämä optio voitaneen rankata pois. Muutoinkaan tänä vuonna VW:n autoja ei ole enää paikalliset sankarit ajaneet samaan tahtiin kuin viime vuonna. Itse näkisin että Ogier-Mikkelsen on parempi kaksikko jyskälään kuin Ogier-Abbring.

Jännä nähdä mikä auto Juhalle alle tulee, ja mikä on ennenkaikkea vauhti.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2076
Itse näkisin että Ogier-Mikkelsen on parempi kaksikko jyskälään kuin Ogier-Abbring.
Abbring on ilmoittanut ajavansa Suomessa, ja eikös hän tuota VW-keikkaa ole tänä vuonna ajanut. Toki itsekin näkisin mielummin Mikkelsenin yhdessä autossa ja Hännisen kolmannessa :)
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Hänninen taisi ylen motorsportissa sanoa, että tuskin tulee Suomeen ajamaan. On voittanut kisan niin hyvällä prosentilla, että mitään todistettavaa ei enää ole.

Olisi kyllä todella mielenkiintoista nähdä Lappi neste rallissa. En keksi mitään syytä, miksi EP:n ei kannattaisi tulla antamaan näyttöjä ja keräämänä kokemusta kansainvälisen tason kisasta.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3616
Sijainti
JKL
Lapillehan tulee automaattisesti villikortti SWRC:n koska johtaa SM-sarjaa Lapuan osakisan jälkeen joten eiköhän EP Jyskälässä nähdä.

Ote rally quide 1:stä:

4.6 Guest Drivers for Support Championships and Priority 3 Drivers
According to article 8.5 (FIA WRC Regulations) each organiser of a Support Championship (S-WRC) rally may
nominate 2 guest drivers (holding a licence issued by their ASN) not entered in the Championship to take part
in the rally organised on the territory of that ASN.
The Finnish ASN, AKK-Motorsport, has decided to nominate these drivers according to the following criteria:
1. Leader in Class SM1 of the FRC after Round 4 (POPPankki SM-Ralli) in the Finnish Rally Championship
2. Member of the AKK-Motorsport driver academy
3. In case of no interest from those above, others in discretion of the organiser
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
On noissa vapareissa vaan oikeen kilpa-auton äänet - toisin kuin näissä 16-satasissa turbokoneissa, jotka puhisee melkein kuin ännäläiset. On käsittämätöntä miksi FIA taas kerran ryhtyi keikuttamaan venettä ja faktisesti tappoi tuonkin luokan muuttamalla sen WRC miinus -tasolle.
Se ois niin helppoo ku suurentas vaan kuristimen reikää. Unelma, joka ei koskaan toteudu on, että ajettaisiin rallicrossin supercareja vastaavilla autoilla. :p
 

rallifakiiri

Well-known member
Liittynyt
27.6.2011
Viestit
191
Salon auto on siis selvillä! Hienon näköistä menoa, toivottavasti Juha pääsee Jyväskylässä hyvään lentoon.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1554
Sijainti
Porvoo
On noissa vapareissa vaan oikeen kilpa-auton äänet - toisin kuin näissä 16-satasissa turbokoneissa, jotka puhisee melkein kuin ännäläiset. On käsittämätöntä miksi FIA taas kerran ryhtyi keikuttamaan venettä ja faktisesti tappoi tuonkin luokan muuttamalla sen WRC miinus -tasolle.
Käsittääkseni S2000 piti olla "the" luokka jolla ajetaan, mutta viisi autonvalmistajaa ilmeisesti lupautu lähtemään mukaan MM-sarjaan jos autoista tehdään nykytyyliin suuntautuneita, jossa siis ajetaan pikkulohkoisilla turboilla. Pointti on toki että missäs ne kaksi valmistajaa luuraa? Tästä oli juttua vauhtarissa ja Turun sanomissa.

Hyvänä esimerkkinä tuo TRD:
http://www.youtube.com/watch?v=p-srW2AkzXg
Moni valmistaja oli jo lähtenyt suunnittelemaan S2000 autoja, ennenku se "kuopattiin", tai ainakin jätettiin vähän statistin rooliin.
 

helge

Well-known member
Liittynyt
22.5.2009
Viestit
79
Voisiko joku kerrata miksi Fabriziota fanitetaan? Jotain kieppejä nuotituksessa vai miten se meni?
On ajanu yli 20vuotta suomen rallissa putkeen siksi sitä fanitetaan ja on yleensä aina ekana laittanut ilmoittautumisen ralliin tuleen.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
915
On noissa vapareissa vaan oikeen kilpa-auton äänet - toisin kuin näissä 16-satasissa turbokoneissa, jotka puhisee melkein kuin ännäläiset. On käsittämätöntä miksi FIA taas kerran ryhtyi keikuttamaan venettä ja faktisesti tappoi tuonkin luokan muuttamalla sen WRC miinus -tasolle.
Olen samaa mieltä, on todella järkevää tehdä kallis auto, jossa ei ole edes tehoa. Mikä idea kristus tossakin nyt on.
Muistaaksen vapareis rajattu kierrokset 8500, rajoittimen siirto 10000 ja 100 kg pois painosta niin meno olis ihan yhtä vauhdikasta kuin WRC autoilla ja halvemmalla päästäs.

Se on uskomatonta ettei uusia S2000 vapariautoja saa edesluokitella.
Kaikkien etu olisi hieman halvempi ja näyttävä 4-veto luokka, vähän kuin GP2
formuloissa.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Kaikkien etu olisi hieman halvempi ja näyttävä 4-veto luokka, vähän kuin GP2
formuloissa.
Nythän sellainen on (taas) tulossa, R5. Tarkoituksena taitaa olla korvata S2000 ja vissiin myös N4. Yleensä näissä kustannukset karkaa käsistä, mutta katsotaan nyt miten käy.
 
Ylös