Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri - kaudella 2012

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Miksi jauhat joka välissä tästä? Tekisi Massa sen ryhtiliikkeen eikä tekisi neljättä vuotta itsestään naurunalaista.
Massa oli 2010 naurunalainen? oukkidoukki

Miltäs vuodelta Heikin viimeisimmät pisteet tai palkintokorokesija on?
 

F1god

Active member
Liittynyt
20.1.2012
Viestit
32
Toivottavasti Heikille löytyisi paikka Sauberilta tai Force Indialta jos sieltä paikka vapautuu. Suurin toiveeni olisi kuitenkin että Massa jo tajuaisi lähteä ykkösistä. Ihan käsittämätöntä että sille maksetaan tollasesta pelleilystä vaikka alla on voittaja auto.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2470
Toivottavasti Heikille löytyisi paikka Sauberilta tai Force Indialta jos sieltä paikka vapautuu. Suurin toiveeni olisi kuitenkin että Massa jo tajuaisi lähteä ykkösistä. Ihan käsittämätöntä että sille maksetaan tollasesta pelleilystä vaikka alla on voittaja auto.
Olen aika varma että Massan autolla ei kovin moni muukaan erikoisiin suoritukseen kykene niin kauan kun toisessa autossa on Alonso ja takasiivessä lukee Santander. Todennäköisesti tästä syystä johtuen Massa saa "kaikkien yllätykseksi" jatkaa myös ensi kaudella.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
. Suurin toiveeni olisi kuitenkin että Massa jo tajuaisi lähteä ykkösistä. Ihan käsittämätöntä että sille maksetaan tollasesta pelleilystä vaikka alla on voittaja auto.
Olitko tätä mieltä myös vuosina 2008-2009 kun kultapoikasi Heikki ajoi McLarenilla?
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Mielenkiintoisen tuosta uutisesta "Olen neuvotellut vain Caterhamin kanssa" tekee se, että sehän voi hyvinkin olla totta.

Samassa uutisessa mainitaan, että tämä on ensimmäinen kerta, kun Heikki ei ole hoitanut neuvottelujaan täysin itse, vaan manageri on hoitanut neuvottelut. Ehkäpä Heikki on siis itse neuvotellut ainoastaan Caterhamin kanssa, kun manageri taas on haistellut ilmapiiriä muista talleista?
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Oli kyllä pirun ikävä temppu caterhamilta. Toivottavasti ei käy kuten
Salolle, eli potkitaan suht uhrautuvainen ja uskollinen jätkä pellolle heti kun ilmenee pientäkään eripuraa.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Kovalaisen arvo varikkosuoralla tuli mitattua..

Ikävä kyllä taitaa olla niin että Kovalaisen arvo ja arvostus varikkosuoralla on tullut mitattua ja paikka on ruputallissa.

Ikävä kyllä näin on:(
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
No ei sitä kannata huudella kenen kanssa oikeasti neuvottelee. Sauber ja FI tosin ainoat realistiset askeleet eteenpäin, mutta taitaa niissä talleissa rahaliikenne kulkea väärään suuntaan. Siis Traktorham edelleen? Tai nouseva talli Marussia :)
 

Makkonen

Guest
Mielenkiintoisen tuosta uutisesta "Olen neuvotellut vain Caterhamin kanssa" tekee se, että sehän voi hyvinkin olla totta.
Tartun tähän lauseeseen.
Ilmeisesti Heikki on tyytyväinen Caterhamiin ja ajelemaan sijoista ym. koska ei neuvottele muiden kanssa. Sinänsä outoa ettei ole enämpi kunnianhimoa. Mutta mikäs siinä, miljoonaliksaa saa siitä että saa ajella mielettömän siistillä kilpa-autolla.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2678
Tartun tähän lauseeseen.
Ilmeisesti Heikki on tyytyväinen Caterhamiin ja ajelemaan sijoista ym. koska ei neuvottele muiden kanssa. Sinänsä outoa ettei ole enämpi kunnianhimoa. Mutta mikäs siinä, miljoonaliksaa saa siitä että saa ajella mielettömän siistillä kilpa-autolla.
Mikä ei tietenkään tarkoita, etteivätkö Heikin managerit olisi kyselleet paikkoja muista talleista. Mika Salon tietotoimiston mukaanhan jotain alustavia keskusteluja olisi ollut Ferrarin kanssa, mutta siellä ei sitten ilmeisesti ollut riittävästi kiinnostusta. Häntäpään talleissa ei näköjään hyväkään kuski pysty todistamaan ajotaitojensa olevan kärkipään kuskien tasolla, eikä keskiryhmän talleissa ole kiinnostusta muihin kuin sponsorirahaa mukanaan tuoviin kuskeihin.

Näin Heikin ainoaksi mahdollisuudeksi päästä joskus Caterhamia parempaan talliin tuntuu olevan, että Caterhamin täytyy ensin saada väsättyä keskikastin vauhtiin yltävä auto. Seuraavaksi Heikin täytyy pystyä rökittämään mahdollisimman monessa kisassa Di Restan ja Hulkin kaltaisia kavereita. Kun nämä nuoret lahjakkuudet sitten jonottavat kärkipään talleihin, niin konkari Kovalainen saattaa kiilata heidän edelleen, mikäli on pystynyt toistuvasti osoittamaan radalla osaavansa ajaa nuorukaisia paremmin.

Caterhamilla on periaatteessa yhtä hyvät resurssit auton kehittämiseen kuin Toro Rossolla ja Force Indialla, mutta kokemusta ja sen mukanaan tuomaa osaamista on kuitenkin vähemmän. Hyvää autoakaan ei yleensä rakenneta yhdessä vuodessa, vaan useamman vuoden kuluessa edellisiä autoja parantelemalla. Tässäkin keskiryhmän talleilla on etumatkaa Caterhamiin nähden.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4334
Siinä vaiheessa kun Caterham saa autonsa kulkemaan keskikastin tahtiin, Heikki ajaa LeMans-sarjaa tai ottaa aurinkoa Pattayalla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Siinä vaiheessa kun Caterham saa autonsa kulkemaan keskikastin tahtiin, Heikki ajaa LeMans-sarjaa tai ottaa aurinkoa Pattayalla.
Kovalainen on koko Caterham-aikansa puhunut, että jos talli ei kehity riittävästi, on jossain vaiheessa haettava vihreää oksaa muualta. Ja Fernandes on suhtautunut tähän varsin ymmärtäväisesti. Siksi en pitäisi mahdottomana, että mahdollinen ero tapahtuu hyvässä hengessä, eikä paluu talliin joskus tulevaisuudessa ole poissuljettu.

Eri asia on, onko sitä vihreää oksaa ykkösissä tarjolla. Heikki saattaa kuitenkin valita pysyvänsä mielummin F1:ssä vaikka Caterhamilla kuin lähteä muualle, sillä paluu kerran poistuttuaan ei ole kovin helppo. Ja siinä on se riski, että Tony löytää itselleen uuden ykkössuojatin.
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Eikös Caterham ole vasta nyt saanut pysyvät toimitilat järjestettyä? Voi johtua heikohkosta seuraamisestani, mutta olen ymmärtänyt, että tähänastihan autoa on kehitetty vähän missä sattuu.
Eli ehkä menestystä voisi ensikaudelle jopa odottaa, tai viimeistään 2014, kun tulee isompia muutoksia sääntöihin.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2678
Siinä vaiheessa kun Caterham saa autonsa kulkemaan keskikastin tahtiin, Heikki ajaa LeMans-sarjaa tai ottaa aurinkoa Pattayalla.
Takkuista oli Force Indiallakin meno kahtena ensimmäisenä vuonna -- ajelivat enimmäkseen samoista sijoituksista kuin Caterham nykyään. Kolmannella kaudella 2010 alkoi sitten tulla useammin pistesijoituksia.

Caterham-pomo Mark Smith muisteli hiljattain Force Indian alkuvuosia. Siellä oli kuulemma samantapainen tilanne kuin Caterhamilla nykyään Red Bullin kanssa, eli ostivat McLarenilta vaihdelaatikon ja hydrauliikan. Auton aerodynamiikkaa talli joutui kuitenkin kehittämään itse, ja sitä hioessa vierähti pari vuotta. Smithin mukaan vuosien 2009 ja 2010 välillä ei Intian Voimassa muutettu työtapoja, vaan se parantunut vauhti oli vaan tulosta useamman vuoden kestäneestä työstä.

Smith arvelee samassa haastattelussa, että Caterhamin suorituskyvyltä voi odottaa samanlaista parannusta kuin Force Indialta aikoinaan.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Huonolta näyttää tulevaisuus Heikin osalta. Joo, Caterham varmaan pystyy taistelemaan jossakin vaiheessa pisteistä - 5 vuoden päästä? - mutta jaksaako Heikki tahkoa niin pitkälle tuolla?

Heikki taitaa valitettavasti olla nykypäivän kuskitrendin uhri. Ohi on ajat, jolloin Heikin kaltaiset eli Ralf Schumacherit, Jarno Trullit ja Giancarlo Fisichellat pääsivät noihin keskikastin talleihin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Takkuista oli Force Indiallakin meno kahtena ensimmäisenä vuonna -- ajelivat enimmäkseen samoista sijoituksista kuin Caterham nykyään. Kolmannella kaudella 2010 alkoi sitten tulla useammin pistesijoituksia.

Caterham-pomo Mark Smith muisteli hiljattain Force Indian alkuvuosia. Siellä oli kuulemma samantapainen tilanne kuin Caterhamilla nykyään Red Bullin kanssa, eli ostivat McLarenilta vaihdelaatikon ja hydrauliikan. Auton aerodynamiikkaa talli joutui kuitenkin kehittämään itse, ja sitä hioessa vierähti pari vuotta. Smithin mukaan vuosien 2009 ja 2010 välillä ei Intian Voimassa muutettu työtapoja, vaan se parantunut vauhti oli vaan tulosta useamman vuoden kestäneestä työstä.

Smith arvelee samassa haastattelussa, että Caterhamin suorituskyvyltä voi odottaa samanlaista parannusta kuin Force Indialta aikoinaan.
Force Indialla sentään ajettiin kilpailun voitosta toisella kaudellaan. Ja muutenkin hätyyteltiin podiumia nopeilla radoilla.

Ekallakin kaudella olisi Monacosta ollut haarukassa hyvä pistesija, kunnes eräs KR ajoi perään ja rikkoi auton.

Sikäli vertailu ontuu.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Force Indialla sentään ajettiin kilpailun voitosta toisella kaudellaan. Ja muutenkin hätyyteltiin podiumia nopeilla radoilla.

Ekallakin kaudella olisi Monacosta ollut haarukassa hyvä pistesija, kunnes eräs KR ajoi perään ja rikkoi auton.

Sikäli vertailu ontuu.
Force India ei lähteny nollasta.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2678
Force Indialla sentään ajettiin kilpailun voitosta toisella kaudellaan. Ja muutenkin hätyyteltiin podiumia nopeilla radoilla.

Ekallakin kaudella olisi Monacosta ollut haarukassa hyvä pistesija, kunnes eräs KR ajoi perään ja rikkoi auton.

Sikäli vertailu ontuu.
Ei siis ollut minun vertailuni vaan Mark Smithin, joka työskenteli Force Indialla ennen Caterhamille tuloaan, joten tietänee mistä puhuu. Force India oli häntäpään talli kausilla 2008 ja 2009. Kaudella 2009 FI-auto tosin kulki yllättävän hyvin Spassa ja Monzassa, mutta oli kaikilla muilla radoilla todella surkea.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eikös Caterham ole vasta nyt saanut pysyvät toimitilat järjestettyä? Voi johtua heikohkosta seuraamisestani, mutta olen ymmärtänyt, että tähänastihan autoa on kehitetty vähän missä sattuu.
Oli ne pysyvät ennenkin, mutta organisaation laajennuttua tilaa tarvittiin lisää, plus uudet toimitilat ovat Britannian F1-keskittymässä.

Se on totta, että osa toiminnoista oli muualla kuin päämajassa.
 
Ylös