Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri - kaudella 2012

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1394
Jospa tämä homma onkin vain kylmän matemaattista.:idea:
Oletetaan, että jonkin tallin kehitysbudjetti on 20 M eur. Ja sillä saadaan palkattua niin pätevää väkeä ja ostettua moottoria & laatikkoa jne, jolla päästään esim 1:30:00 aikaan jollakin radalla. Tuo aika tulee perushyvällä kuskilla, joita maailmassa kyllä riittää.
Sitten talliin palkataan H, jolle pitää maksaa 2 M eur vuodessa. kehitysrahaa jää 18, mutta, koska kuski on keskivertoa parempi, autolla pääsee1:29:60, parhaimmillaan. Niin, yhdellä autolla, koska toisessa on ns perushyvä kuski, jolla mennään se tasaluku.
Oletetaan, että tuon palkkakuskin tilalle otetaan perushyvä maksukuski; tuo tullessaan 10 M eur. Näin kehitysrahaa on 20 + 10, eli 30. Sillä voidaan palkat parempaa väkeä, ostaa parempia laatikoita elektroniikkaa jne jne, jollon autolla pääsee 1:29:60, ehkä jopa alle. Niinpa, nyt tallissa on kaksi autoa, jolla pääsee tuon saman ajan.
Yksinkertaistin, mutta alan ymmärtämään miksi maksukuskeja palkataan yhä enemmän.
Yksi asia nimittäin on muuttunut historiasta: nyt maksukuskitkin ovat hyviä, eivätkä mitään sekuntia (tai enemmän) huipuille häviäviä. Maailma on näin mielestäni muuttunut. Ja, markkina-arvoa on vain harvalla kuskilla ihan oikeasti. Jolloin sillä saadaan talliin lisää ja parempia sponsseja.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Yksinkertaistin, mutta alan ymmärtämään miksi maksukuskeja palkataan yhä enemmän.
Yksi asia nimittäin on muuttunut historiasta: nyt maksukuskitkin ovat hyviä, eivätkä mitään sekuntia (tai enemmän) huipuille häviäviä. Maailma on näin mielestäni muuttunut. Ja, markkina-arvoa on vain harvalla kuskilla ihan oikeasti. Jolloin sillä saadaan talliin lisää ja parempia sponsseja.
Niin, osa maksukuskeista on ihan kelvollisia. On niitä huonompiakin, mutta ne eivät F1-tasolle yhtä helposti nouse kuin ennen, koska paremmillakin on riittävä rahallinen tausta.

Nykyään pikkuformulat ovat menneet pitkälti sellaisiksi, ettei mitään supertalentteja helposti nouse esiin. Osin se on niiden säännöistä johtuvaakin. Bobakki on ansiokkaasti valottanut pikkuformuloiden ongelmia bloginsa aiheelle omistetussa osiossa.
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Kovalaisen lopettaminen ei ole mikään yllätys, koska muistakaapa mitä kävi Nick Heidfeldille. Ensin joutui lähtemään Bemarilta ja sitten Renaultilta, vaikka mies oli oikein hyvä kuski ja ennen kaikkea tasainen. Ja Heidfeldin näytöt ja meriitit ovat/olivat paljon parempia kuin mitä Kovalaisella nyt. Miksi Sauber ottaisi Kovalaisen? Tai Force India? Parempia ja nuorempia kuskeja on paljon tarjolla.
 

Latyrx

Vaihtopenkin Eberi
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
691
Sijainti
Mika Salon taikalasit
Eikös Caterham ole vasta nyt saanut pysyvät toimitilat järjestettyä? Voi johtua heikohkosta seuraamisestani, mutta olen ymmärtänyt, että tähänastihan autoa on kehitetty vähän missä sattuu.
Eli ehkä menestystä voisi ensikaudelle jopa odottaa, tai viimeistään 2014, kun tulee isompia muutoksia sääntöihin.
Kesätauon aikana muutettiin uusiin toimitiloihin. Minusta kyllä vaikuttaa siltä että vahvasti siltä että muutto varmasti vaikutti vauhdin löytämiseen. Onko muuten missään ollut juttua että Caterham rakentaisi edelleen oman tuulitunnelin? Siitä ainakin viime vuonna vai toissa vuonna kovasti huudeltiin.

Edit: Jaahas Caterhamin triidissä tuosta tuulitunnelista oltiinkin jo keskusteltu. :)
 
Viimeksi muokattu:

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Kovalaisen lopettaminen ei ole mikään yllätys, koska muistakaapa mitä kävi Nick Heidfeldille. Ensin joutui lähtemään Bemarilta ja sitten Renaultilta, vaikka mies oli oikein hyvä kuski ja ennen kaikkea tasainen. Ja Heidfeldin näytöt ja meriitit ovat/olivat paljon parempia kuin mitä Kovalaisella nyt. Miksi Sauber ottaisi Kovalaisen? Tai Force India? Parempia ja nuorempia kuskeja on paljon tarjolla.
Noh, kattoo ny. Toivottavasti susta päästäs eroon jos/kun Massa tän kauden jälkeen lopettaa. Rupee senverran kyrsimään jo.

Heidfeldin meriitit? Montakos kertaa kaveri voitti F1 kisan? Jep. Ei kertaakaan.
Toki, pikkuluokkien mestaruuksia Nickillä enemmän, mutta ne eivät F1- ympyröissä paina paljoa paskaakaan, kun meriiteistä puhutaan.
Ja tietenkin enemmän MM-pisteitä, johtuen uran pituudesta.
Suurin syy Heidfeldin F1-uran loppumiseen on se ETTÄ kaveri EI vaan saanut mitään muuta aikaiseksi, ku muutaman 2 ja 3 sijan. Niillä ei pitkälle pötkitä.

Ja mistä vitusta sä ton "Kovalaisen lopettaminen" kaivoit? Jos sulla ei ole mitään millä tukea tota väitettä, niin älä postaa tollasia!
Yhtä hyvin mä voin tähän heittää, että Massan lopettaminen ei ole yllätys.

Joten sovitaankos, että sä haistat parsan ja vedät lärvis ulos tästä threadista, jottei sun tartte edes Kovalaisen nimeä nähdä, jos se kerran saa sut voimaan pahoin.

Noin. Yritin tehdä parhaani, etten haukkuisi tahi muuten vaan loukkaisi toista kirjoittelijaa.

PS. Ja pidä nyt se vitun Massa fanitukses Massan threadissa, älä Kovalaisen threadissa!
 
Viimeksi muokattu:

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1394
Heidfeldin meriitit? Montakos kertaa kaveri voitti F1 kisan? Jep. Ei kertaakaan.
Toki, pikkuluokkien mestaruuksia Nickillä enemmän, mutta ne eivät F1- ympyröissä paina paljoa paskaakaan, kun meriiteistä puhutaan.
Ja tietenkin enemmän MM-pisteitä, johtuen uran pituudesta.
Suurin syy Heidfeldin F1-uran loppumiseen on se ETTÄ kaveri EI vaan saanut mitään muuta aikaiseksi, ku muutaman 2 ja 3 sijan. Niillä ei pitkälle pötkitä.
Ihan aluksi voisit vähän siistiä sanastoasi.
Tämä on Kovis topikki, Heidfeldiä ei tähän tarvitse sotkea. Paitsi: Nick on yksi hyv esimerkki huippukuskista, joka ei ollut oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Naurettavaa väittää, että MM:n voittaa aina "nopein" kuski. Sen voittaa, jolla paketti sattuu olemaan juuri silloin paras, ja muut sattuu töpeksimään/kokonaisuus ei ole niin hyvä.
Sen sijaan, valitettavasti Heikki kyllä alisuoriutui McLarenilla. En osaa sanoa, olisiko ihannetilanteessa voinut ajaa jopa mestariksi, ehkä. Alan epäilemään, että toista tilaisuutta kärkeen ei enää tule. Nythän Heikki rankataan todella korkealle tallipäälliköiden joukossa, mutta sekään ei riitä.
Jos olisin Kovalainen, rahastaisin vielä vuoden-kaksi ja sitten prototyyppeihin tai DTM:ään kisaamaan. Meno olisi paljon hauskempaa :ahem:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Kovalaisen kisa taisi olla ehkä jopa kauden parasta katsottavaa. Piti alussa nopeammat autot takaan ja päihitti Petrovin selvästi. Heikki kisasi tänään suurella polttoainelastilla Toro Rossoa vastaan kun Petro ajeli HRT/Marussioiden kanssa kilpaa.

Tänään vahvistui entisestään, että Caterhamin ongelmat korostuvat, kun auton tankista polttoaine vähenee...
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4363
Ei Heikillä ole mahdollisuuksia enää kärkitalleihin vaikka pidetty mies varikolla onkin. Vähän kuten työelämän jees-jees miehet, paljon positiivisuutta mutta näytöt ei puhu puolestaan.

Heindfieldin uran pilasi eräs puolalainen jätti joka oli aina nopeampi vaikka fysiikan mukaan tilanne olisi pitänyt olla toisinpäin ja vieläpä paljon vähemmällä kokemuksella.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Ihan aluksi voisit vähän siistiä sanastoasi.
Tämä on Kovis topikki, Heidfeldiä ei tähän tarvitse sotkea. Paitsi: Nick on yksi hyv esimerkki huippukuskista, joka ei ollut oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Naurettavaa väittää, että MM:n voittaa aina "nopein" kuski. Sen voittaa, jolla paketti sattuu olemaan juuri silloin paras, ja muut sattuu töpeksimään/kokonaisuus ei ole niin hyvä.
Sen sijaan, valitettavasti Heikki kyllä alisuoriutui McLarenilla. En osaa sanoa, olisiko ihannetilanteessa voinut ajaa jopa mestariksi, ehkä. Alan epäilemään, että toista tilaisuutta kärkeen ei enää tule. Nythän Heikki rankataan todella korkealle tallipäälliköiden joukossa, mutta sekään ei riitä.
Jos olisin Kovalainen, rahastaisin vielä vuoden-kaksi ja sitten prototyyppeihin tai DTM:ään kisaamaan. Meno olisi paljon hauskempaa :ahem:
Kiitettäköön herra puhdasta pulmusta stedosta Nickin sotkemista tähän soppaan. Jännä juttu, et se ei saa pers..... siis typeryyksistään ikinä varotusta, mutta muut saa.

Ja tulihan se pudotus Heikilläkin tänään sinne tutuille sijoille. Heh. Toisaalta stedoksen kanssa samaa mieltä siitä, et jossei tuolta parempaan autoon pääse, niin ei siellä kauaa kannata enää pyöriä. 2 viime vuoden ajan Fernandes uhonnu, et miten tänä vuonna noustaan keskikastiin ja blaa, blaa, blaa. Mutta samaa sutta ja sekulia se edelleen on.

Heh, Fernandes.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Vähän kuten työelämän jees-jees miehet, paljon positiivisuutta mutta näytöt ei puhu puolestaan.
Kovishan on säännöllisesti tallikaveriaan nopeampi, eikö se ole jo aika perustavaa laatua oleva näyttö?

Eipä silti, voihan se olla että jos isompien tallien pomoja kiinnostaa nostaa peräpään kuskeista joku omaan talliin niin valinta voi hyvinkin olla Glock.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Ei Heikillä ole mahdollisuuksia enää kärkitalleihin vaikka pidetty mies varikolla onkin. Vähän kuten työelämän jees-jees miehet, paljon positiivisuutta mutta näytöt ei puhu puolestaan.
Harmin paikka, että Caterhamissa ei vauhti riitä sijoitusten puolustamiseen. Heikki ajeli kisan alkuvaiheissa aika korkealla sijalla, ja Suzukassa ei ohittaminen ole kovin helppoa. Eka stintillä vielä pysyi Vergne takana, mutta toisella stintillä näkyi ettei Caterhamilla voi pitää keskikastin autoja takana. Jos Caterham olis ollut kisavauhdissa edes puolen sekunnin päässä Toro Rosson kierrosajoista, niin nopeampien autojen olisi ollut vaikeaa päästä Heikin ohi.

Ajotaidot pääsevät parhaiten esiin, kun tuo autonsa maaliin ennen vähän nopeampia autoja. Nyt kun erot ovat pieniä kärkipäässä, niin monella kuskilla on tällaisiin näyttöihin mahdollisuuksia. Vaan paljon nopeampia autoja on aika lailla mahdotonta voittaa, joten häntäpään talleissa ei pääse paljon näyttöjä antamaan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Eipä silti, voihan se olla että jos isompien tallien pomoja kiinnostaa nostaa peräpään kuskeista joku omaan talliin niin valinta voi hyvinkin olla Glock.
Pic on huomattavasti kokemattomampi ja tuo rahaa. Nopeus silti samaa luokkaa kuin tallikaveri Glockilla jo nyt.

Ottaisin Picin.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4363
Kovishan on säännöllisesti tallikaveriaan nopeampi, eikö se ole jo aika perustavaa laatua oleva näyttö?

Eipä silti, voihan se olla että jos isompien tallien pomoja kiinnostaa nostaa peräpään kuskeista joku omaan talliin niin valinta voi hyvinkin olla Glock.
Heikin mahdollisuuksia oleellisesti pienentää rahan puute sekä pieni markkina jota auton valmistajat eivät nää satsaamisen tarvetta. Heikin on lähes mahdotonta päästä keskitalleihin vaikka palkkapyyntö olisi nolla euroa ja vasta pistebonuksista hillot taskuun ja elämiseen.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Nämä nuorien lupausten kolaroinnit ja hölmöilyt nostavat Heikin osakkeita. Heikki on niinsanotusti ammattimies. Tuo auton varmasti maaliin erittäin hyvällä aika-ajonopeudella ja kohtuullisen hyvällä kisanopeudella höystettynä. Jos portit eivät nyt avaudu, niin Caterhamilla vaan lisää kisoja alle. Heikin arvo nousee tässä sirkuksessa pikkuhiljaa.

Heikistähän on jo nyt tulossa "tallikaverintappaja". Caterhamin kakkoskuskin paikalta on tie ulos ykkösistä.

Logiikka menee niin, että jos on noin paljon hitaampi kuin Heikki, niin täytyy olla todella hidas kujettaja. Tätä kun jatkaa vuodesta toiseen niin kyllä joku antaa parempaa kalustoa alle.
 

disclaime

Well-known member
Liittynyt
11.10.2012
Viestit
89
Taitaa nyt vain olla valitettava fakta, että Heikki lopettaa uransa Caterhamilla.

Tähän on muutamia syitä.

Vaikka Kovalainen onkin hyvä kuljettaja joka pesee tallikaverinsa mennen ja tullen, ei se riitä lähellekkään.

Ensimmäinen tekijä on raha. Nykypäivänä hyväkin kuljettaja joutuu omaamaan hyvän taustatuen sponsoreiden kautta, mikäli haluaa päästä nopean auton puikkoihin. Tästä esimerkkinä Kobayashin tapaus Sauberilla. Mies ajaa jatkuvasti hyviä ja vähän parempia tuloksia, mutta se ei silti riitä takaamaan tallipaikkaa.

Aiemmin kovasti haaveiltiin Heikin siirtymisestä Sauberille. Ne neuvottelut ovat olleet luultavasti lyhyet kuin kanan lennot. Neuvottelut ovat lähteneet siltä pohjalta, että Heikin management on kyselyt Sauberilta mahdollisesta kiinnostuksesta Kiannan-miestä kohtaan. Sauberin ensimmäinen vastakysymys on ollut paljonko olette valmis maksamaan. No kun Heikki haluaa tallipaikastaan rahaa, eikä miehen hlö.kohtaiset sponsorit voi sitä kokonaan maksaa, tyrehtyivät neuvottelut kuin seinään. Näin kävi luultavasti myös muiden tallien kohdalla. Tämän vuoksi Heikki sanoi haastattelussa, että he eivät ole käyneet vakavia keskusteluja muiden tallien kanssa. Varmaa on että keskustelujen taso olisi ollut huomattavasti vakavampi, mikäli rahaa olisi takana ollut.

Tämän päivän Formuloissa kuljettajan tulee omata joko rahaa tai erittäin kova mainosarvo. Heikillä ei taida valitettavasti olla kumpaakaan.
Formula ykkösten parhaat sponssit menee jatkuvasti tyypeille jotka elävät formula-lifestyleä ja ovat muutenkin esillä. Heikille on rakennettu täysin vääräntyyppinen imago. Tämänhetkisellä imagolla Heikki sopisi parhaiten ET-lehden mainosmieheksi. Esimerkiksi Kimiin verrattuna Heikki on täysi vastakohta. Kuka sattui kuuntelemaan Radio Rockilla, jossa Hekuli kertoi, että ei käytä rahaa missään. Kaverit maksaa omat baarilaskunsa ja hänelle riittää että on kiva talo ja sillä selvä.
Formula1 tasolla toimivat sponsorit haluavat tuotteidensa edustajiksi ( puhun maailmanlaajuisista brändiestä) tyyppejä jotka elävät F1 glamour elämäntyylillä. Esimerkiksi Räikkönen ja Hamilton ovat hyviä esimerkkejä. Vaikka nämä ökyveneet, naiset ja shampanja ovat täysin ulkourheilullisia seikkoja, nostavat ne tyypin kiinnostavuutta. Kun formulatähti joka on elänyt tällaista ns seurapiirielämää ja vieläpä julkisesti, mainostaa vaikkapa kelloa, hän saa ostajassa aikaan tiettyjä tuntemuksia. Kellon ostaja tuntee elävänsä edes pienellä palasella sitä elämäntyyliä, jota nämä vauhtikuninkaat elävät.

Tämä nyt oli vain yksi esimerkki, mutta silti. Olen vakaasti sitä mieltä että Heikki on tuolla rauhallisen miehen ja kohteliaan kuljettajan roolillaan kaivanut itselleen kuoppaa jo vuosikausia. Kuten sanoin aiemmin, formuloissa ei voi olla hajuton eikä mauton, vaikka olisit kuinka kova kuski. Se ei vain riitä.

Eli nyt toivotaan että Caterhammi saa hommat kondikseen ja auto alkais kulkia.

Niin ja minulla hlö kohtaisesti ei ole Heikkiä vastaan yhtään mitään. Olen tyypin jopa tavannut ja mukava kaverihan on kysessä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Ensimmäinen tekijä on raha. Nykypäivänä hyväkin kuljettaja joutuu omaamaan hyvän taustatuen sponsoreiden kautta, mikäli haluaa päästä nopean auton puikkoihin. Tästä esimerkkinä Kobayashin tapaus Sauberilla. Mies ajaa jatkuvasti hyviä ja vähän parempia tuloksia, mutta se ei silti riitä takaamaan tallipaikkaa.

/poistettu välistä tekstiä/

Formula1 tasolla toimivat sponsorit haluavat tuotteidensa edustajiksi ( puhun maailmanlaajuisista brändiestä) tyyppejä jotka elävät F1 glamour elämäntyylillä. Esimerkiksi Räikkönen ja Hamilton ovat hyviä esimerkkejä. Vaikka nämä ökyveneet, naiset ja shampanja ovat täysin ulkourheilullisia seikkoja, nostavat ne tyypin kiinnostavuutta. Kun formulatähti joka on elänyt tällaista ns seurapiirielämää ja vieläpä julkisesti, mainostaa vaikkapa kelloa, hän saa ostajassa aikaan tiettyjä tuntemuksia. Kellon ostaja tuntee elävänsä edes pienellä palasella sitä elämäntyyliä, jota nämä vauhtikuninkaat elävät.

Tämä nyt oli vain yksi esimerkki, mutta silti. Olen vakaasti sitä mieltä että Heikki on tuolla rauhallisen miehen ja kohteliaan kuljettajan roolillaan kaivanut itselleen kuoppaa jo vuosikausia. Kuten sanoin aiemmin, formuloissa ei voi olla hajuton eikä mauton, vaikka olisit kuinka kova kuski. Se ei vain riitä.

Eli nyt toivotaan että Caterhammi saa hommat kondikseen ja auto alkais kulkia.

Niin ja minulla hlö kohtaisesti ei ole Heikkiä vastaan yhtään mitään. Olen tyypin jopa tavannut ja mukava kaverihan on kysessä.
Ei Kobayashi ole erityisemmän hyvin tällä kaudella ajanut. Sanoisin, että alle auton suorituskyvyn verrattuna vaikka Pereziin. Nyt kaikki taas muistavat Kamuin kun tuli ensimmäinen podium viime kisassa. Se kisa oli hyvä, mutta monta lässähtänytta pannukakkuakin on myös tältä kaudelta. Välillähän se väläyttää nopeuttaa, mutta valitettavan aniharvoin.

Ei Kimin ja Hamiltonin imagot mihinkään ökyveneisiin perustu. En edes ajatellut Hamiltonin kohdalla muuta kuin urheilullisia toilauksia ja suorituksia. Ehkä joihinkin vetoaa tommonen ylimääärinen hömppä mutta ei ainakaan minuun.

Oletteko muuten nähneet Lotuksen sponsorin mainoksen telkussa, olisko Rexona tai vst. Kimi on kyllä niin luonnottoman oloinen siinä mainoksessa. Olisi voinut paremminkin sen hoitaa...
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Jos Vettel ei ajaisi kuten ajaa, sitä pidettäis hajuttomana ja mauttomana. Häviäjä luonne, liian kiltti haastetteluissa jne.
Pointtina, että Heikille Redbull ja muutama voitto, niin yhtäkkiä löytyykin karismaattisuutta...
 
Viimeksi muokattu:

disclaime

Well-known member
Liittynyt
11.10.2012
Viestit
89
Nii-in,

Mutta pointti olikin se, että sinne Redbullille et pääse ilman sopivaa saumaa. Ja etenkin Heikin tilanteessa, että noita saumoja on jo ollu, täytyis kaverin olla one charmin mutha fucka, että tallipaikkaa ilman rahaa alkais löytyä.

Ja nämä ei taas liity Heikkiin mutta silti. Nuo veneet yms oli vain ääriesimerkkejä. Mutta esim Hamiltonin touhut Nicolen kanssa ovat nostaneet miehen kiinnostavuutta kotimaansa lehdistössä aivan älyttömästi. Täytyy muistaa että sumuiset saaret ovat turhien julkkisten luvattu maa. Esimerkkinä kaikki hömppäjulkkikset jotka tekee leipänsä olemalla lehtien kansissa. Tätä samaa on tarttunut myös Hamiltoniin, joka ei pistä sitä pahakseen. Tämä oli tiemmä yksi syy miksi mies poistui McLarenilta, joka on tunnetusti "suorahousuisten" -miesten talli.
Jokainen dieheart F1-fani elää yhä siinä uskossa, että noita tallipaikkoja jaellaan 100% menestyksen perustella. No toiset saa ja toiset ei. Mutta kun raha ratkaisee yhä enemmän. Ja etenkin se, onko kuskilla mainosarvoa tai rahaa omien sponsoreiden kautta. Näihin molempiin seikkoihin vaikuttaa se, että kiinnostaako tyyppi massoja. Jos tyyppi on kiinnostava ja erottuu muusta sakista, on selvää että hänelle suuntautuu isoja määriä alalla liikkuvista sponsorivaroista.

EDITTIÄ: Niin ja just juttelin muuten vähän aiheeseen riippuen erään Los Angelesin alkuasukkaan kanssa, joka kertoili vähä sikäläisestä kiinnostuksesta Formuloihin. Meinas että aiemmin koko laji on ollu ihan marginaalissa. Vain autourheilufanit on tienny sarjan tapahtumista tai tunteneet kuskeja. Mutta nyt parina viime vuotena on sarjan tunnettuus noussut Hamiltonin myötä, joka on esiintynyt erittäinkin kattavasti hömppälehdissä. Eikä kyseessä ole ollu urheilulliset meriitit, vaan nimenomaan kisojen ulkopuoliset ihmisuhdekuviot. Tämän ansiosta miestä on kuuleman mukaan näkynyt jo parissa mainoksessakin uudella mantereella.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös