No eipä Maikkarin Tulosruudussa kovin yksityiskohtaista "tietoa" annettu Kovalaisen tallipaikkaneuvotteluista. Heikille on Maikkarin viimeisimmän huhun mukaan auennut uusi mahdollisuus päästä ensi kaudeksi keskikastin tiimiin, ja Caterhamilla ei välttämättä ole varaa pitää Kovalaista riveissään. Että sellaista "uutista" oli nyt tarjolla.
Mitäs muutoksia siellä keskikastin avoimissa kuskipaikoissa on lähimmän parin viikon aikana tapahtunut? Eipä varmaan paljon muuta, kuin että Sauber harkinnee (huhujen mukaan) Kobayashin vaihtamista. Kamui-san on vihjannut, että talli haluaa hänen hankkivan sponsoritukea, mitä Kovalaisellakaan ei ole tarjota. Heikin "managementti" on epäilemättä tehnyt tunnusteluja kaikissa keskiryhmän talleissa, joissa saattaisi löytyä vapaita paikkoja -- tästähän Heikki niille maksaa palkkaa. Toisaalta voisi kuvitella Kovalaisen syöksyvän sutena keskikastin talliin jos siellä olisi paikka tarjolla, odottelematta Tony Fernandesin päätöksiä.
Saattaa siinä kyllä olla jotain perää, että valmistajien kymppisijan menetyksen myötä vaarassa oleva kymmenen miljoonan taalan palkkio voi vaikuttaa Kovalaisen jatkoon Caterhamilla. Caterham sai tällä kaudella EADSin sponsorikseen, ja Joe Saward arvioi EADSin tuovan Caterhamille samaisen kymmenen miljoonaa taalaa vuodessa useamman vuoden ajan, mutta samaan aikaan Caterham on tietysti hankkinut uuden tukikohdan Leafieldissa ja palkannut uutta väkeä, mikä kaikki lisää tallin menoja.
Fernandes fanittaa Heikkiä, mutta Tony on myös menestynyt liikemies, mikä tarkoittaa että hän osaa tehdä vaikeitakin ratkaisuja. Mikäli Fernandes arvioi, että auton kehittämiseen kannattaa tässä vaiheessa sijoittaa ennemmin kuin kuskeihin, niin Caterham saattaa hyvinkin päätyä hankkimaan lisärahaa kahden maksukuskin avulla. Maksukuskeissahan on tällä hetkellä kohtalaisen hyviäkin kuskeja tarjolla. Toisaalta Tony saattaisi periaatteessa pumpata lisää omia rahojaan Caterhamiin AirAsia- ja QPR-sponsoroinnin kautta, jos haluaa kovasti pitää Heikin tallissaan.