Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri - kaudella 2012

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4334
Oli kyllä Heikin kehonkieli kaikkea muuta kuin innostunutta. Voi voi, tällä hetkellä ei ole yhtään varmaa paikkaa. Nimenomaan ei edes Caterham, mitä Heikki piti todennäköisesti täysin varmana ainakin.
Jep, damageri ryssi tämän mahdollisuuden kun ei löynyt lukkoon sopparia kesällä ja vaati vielä parempaa korvausta. Uutinen oli taas jälleen tyypillistä Oskarin puuta-heinää jolla yritettiin saada pysymään ihmiset kanavalla muutaman minuutin, yleensä nämä uutiset kerrotaan viimeiseksi jotta....

Ristiriitainen on Heikin olemus, että Tony päättää on talli Caterham vai joku muu? Ei tietenkään koska Heikki tekee viimekädessä päätökselle kenelle työskentelee, eli pikemminkin Tony päättää ajetaanko F1:ssä vai ei. Toiseksi kaikki keskikastin tallit vaativat rahaa ajapaikastaan, maksuttomia taitaa olla tällähetkellä vain Koba ja Heikki (DiResta?) kaikilla muilla takanaan merkittäviä sponsoreita. Eikä tilanne helpotu muiden maksukuskien tyrkyttäessä dollareita yleisen taloustilanteen ollessa mitä on.
 
Viimeksi muokattu:

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Mittatikku

Jos mietitään millä tallilla olisi tarvetta Heikin kaltaiselle kuljettajalle niin mieleeni tulee vain yksi vaihtoehto. Tämä talli toimii lupauksien ponnahduslautana ja tässä tallissa oli viime kaudella vaikeuksia arvioida kuljettajia. He eivät tienneet ovatko molemmat kuljettajat hitaita, kesitasoisia vai nopeita. Tähän talliin kun ottaisi Heikin ja se joka aika-ajoissa vetää kovemman ajan niin vain taivas on rajana.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Minusta Heikin kannattaa nyt yrittää keskitason talliin, vaikka riskeeraten F1-jatkonsa. En ole mitenkään vakuuttunut, että Heikillä olisi ollut realistisia mahdollisuuksia päästä muuhun talliin Lotus/Caterham-vuosien aikana, eikä niitä mahdollisuuksia välttämättä tule jatkossakaan, eikä Heikillä ole liikaa vuosia hukattavaksi. Joten nyt hänellä on harvinaislaatuinen mahdollisuus. Toki, tuokaan sauma ei ole mitenkään varma, mutta minusta Heikin pitää katsoa se ennen Caterham-sopparin allekirjoittamista, vaikka Caterham-paikka siinä menisikin. Heikin pitää ottaa riskiä tallipaikkapelissä, tai muuten häs saa ajaa Caterhamia niin pitkään kunnes sinne otetaan kaksi maksukuskia, joka voi tapahtua jo ensi vuonna.

Parempi joutua lopettamaan liian aikaisin yritettyään päästä parempaan talliin kuin lopettaa muutaman vuoden päästä tajuttuaan tuhlanneensa tsäänssit tallipaikkapelissä.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Minusta Heikin kannattaa nyt yrittää keskitason talliin, vaikka riskeeraten F1-jatkonsa. En ole mitenkään vakuuttunut, että Heikillä olisi ollut realistisia mahdollisuuksia päästä muuhun talliin Lotus/Caterham-vuosien aikana, eikä niitä mahdollisuuksia välttämättä tule jatkossakaan, eikä Heikillä ole liikaa vuosia hukattavaksi. Joten nyt hänellä on harvinaislaatuinen mahdollisuus. Toki, tuokaan sauma ei ole mitenkään varma, mutta minusta Heikin pitää katsoa se ennen Caterham-sopparin allekirjoittamista, vaikka Caterham-paikka siinä menisikin. Heikin pitää ottaa riskiä tallipaikkapelissä, tai muuten häs saa ajaa Caterhamia niin pitkään kunnes sinne otetaan kaksi maksukuskia, joka voi tapahtua jo ensi vuonna.

Parempi joutua lopettamaan liian aikaisin yritettyään päästä parempaan talliin kuin lopettaa muutaman vuoden päästä tajuttuaan tuhlanneensa tsäänssit tallipaikkapelissä.

En kyllä yhtään ymmärtänyt mitä tuossa yritit kertoa? :p


Mutta mikä on Petrovin tilanne? Onko hänellä jo sopimus taskussa?
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
En kyllä yhtään ymmärtänyt mitä tuossa yritit kertoa? :p
Lähinnä sitä, että Heikin ei pitäisi liikaa varmistella Caterham-jatkoa, vaan rohkeasti yrittää keskitason talliin. Eli ei allekirjoittaa Caterham-sopparia ennen kuin tsäänssit parempaan talliin on menneet.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Lähinnä sitä, että Heikin ei pitäisi liikaa varmistella Caterham-jatkoa, vaan rohkeasti yrittää keskitason talliin. Eli ei allekirjoittaa Caterham-sopparia ennen kuin tsäänssit parempaan talliin on menneet.

Jaa.. olen käsittänyt ettei Tony ole allekirjoittamassa.. :D


Mutta mites Petrov?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Minusta Heikin kannattaa nyt yrittää keskitason talliin, vaikka riskeeraten F1-jatkonsa. En ole mitenkään vakuuttunut, että Heikillä olisi ollut realistisia mahdollisuuksia päästä muuhun talliin Lotus/Caterham-vuosien aikana, eikä niitä mahdollisuuksia välttämättä tule jatkossakaan, eikä Heikillä ole liikaa vuosia hukattavaksi. Joten nyt hänellä on harvinaislaatuinen mahdollisuus. Toki, tuokaan sauma ei ole mitenkään varma, mutta minusta Heikin pitää katsoa se ennen Caterham-sopparin allekirjoittamista, vaikka Caterham-paikka siinä menisikin. Heikin pitää ottaa riskiä tallipaikkapelissä, tai muuten häs saa ajaa Caterhamia niin pitkään kunnes sinne otetaan kaksi maksukuskia, joka voi tapahtua jo ensi vuonna.

Parempi joutua lopettamaan liian aikaisin yritettyään päästä parempaan talliin kuin lopettaa muutaman vuoden päästä tajuttuaan tuhlanneensa tsäänssit tallipaikkapelissä.
Aika moni F1-pestin uransa täyttymyksenä pitävä kuski olisi tuosta eri mieltä (Barrichello nyt ainakin hyvänä esimerkkinä). Minusta Heikin kannattaa pitää F1-paikasta kiinni kaikin keinoin. Jos paikka menee ohi suun, paluu on vaikeaa.

Se on totta, ettei Kovalainen statustaan pysty enää Caterhamilla juuri nostamaan, ellei talli tee isoa harppausta ensi vuonna. Nykyisellä suoritustasolla näytöt on jo annettu.
Mutta mikä on Petrovin tilanne? Onko hänellä jo sopimus taskussa?
Petrovilla ei enää ole samaa rahakasta venäläisrahoitusta ensi kaudeksi, joten Vitalin jatko on epätodennäköistä (ja sen myöntää jo managerikin). Toisin kuin Petrov, Kovalainen ei ole alunperinkään tallissa tuomansa rahan takia.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Petrovilla ei enää ole samaa rahakasta venäläisrahoitusta ensi kaudeksi, joten Vitalin jatko on epätodennäköistä (ja sen myöntää jo managerikin). Toisin kuin Petrov, Kovalainen ei ole alunperinkään tallissa tuomansa rahan takia.

Jos Petrovin tilalle löytyy rahakas kuski, niin ehkä Heikki saa pitää paikkansa?

Menestyäkseen talli tarvitsee myös nopean kuljettajan. :)
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Joo, ei Heikin otteet nyt vaan oikein vakuuta. On kyllä päihittänyt Petrovin yleensä aika-ajoissa, mutta kun nuo aikaerot ovat niin suuria niin lähtöruudukossa se ei ole juurikaan näkynyt. Jos ajaisivat keskikastin autoa niin tämä seikka olisi varmaankin pistänyt vieläkin paremmin silmään. Ja tästä seuraakin kysymys, että kannattaako Caterhamin maksaa palkkaa Heikille, jos kohtalainen maksukuski ajaa tulosten valossa ihan saman asian? Ei sillä etteikö Petrov olisi mielestäni nykyään hyvä kuljettaja. Tekee kisoissa varsin hyvää ja tasaista työtä. Kauas on tultu siitä vuoden 2010 hitaahkosta sekoilijasta.
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Kovalaiselle pahaan paikkaan nolo kömmähdys. Aika pahalta tai hyvältä mistä suunnasta sitä nyt kattoo näyttää Kovalaisen F1-uran jatko.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Kovalaiselle pahaan paikkaan nolo kömmähdys. Aika pahalta tai hyvältä mistä suunnasta sitä nyt kattoo näyttää Kovalaisen F1-uran jatko.
Aika sama, starttaako 19. vai 20. ruudusta. Harvinaisia nuo Heikille ovat.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2680
Kovalaiselle pahaan paikkaan nolo kömmähdys. Aika pahalta tai hyvältä mistä suunnasta sitä nyt kattoo näyttää Kovalaisen F1-uran jatko.
Kovilla renkailla ajettu kierros (jota ruuhka hidasti) piti Heikin kuitenkin Marussioiden ja HRT:n edellä. Petrov on mokaillut aika-ajojaan monta kertaa tällä kaudella, vaan on silti saanut lähtöruudun heti Kovalaisen jälkeen. Nyt meni vaihteeksi toisin päin.

Muutenhan Kovalainen on tänä viikonloppuna ollut vähän Petrovia paremmassa vauhdissa, joten huomenna saattaa tulla mukavaa vääntöä Caterham-kuskien kesken.

Kovalaisen F1-uran mahdollinen jatkuminen selviää kyllä aikanaan, mutta yksi poskelleen mennyt aika-ajo ei siihen vaikuta -- niitä onnistuneita aika-ajoja on jo kertynyt tälle kaudelle iso pino.
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Kovilla renkailla ajettu kierros (jota ruuhka hidasti) piti Heikin kuitenkin Marussioiden ja HRT:n edellä. Petrov on mokaillut aika-ajojaan monta kertaa tällä kaudella, vaan on silti saanut lähtöruudun heti Kovalaisen jälkeen. Nyt meni vaihteeksi toisin päin.

Muutenhan Kovalainen on tänä viikonloppuna ollut vähän Petrovia paremmassa vauhdissa, joten huomenna saattaa tulla mukavaa vääntöä Caterham-kuskien kesken.

Kovalaisen F1-uran mahdollinen jatkuminen selviää kyllä aikanaan, mutta yksi poskelleen mennyt aika-ajo ei siihen vaikuta -- niitä onnistuneita aika-ajoja on jo kertynyt tälle kaudelle iso pino.
Kovalainen ei taistelekkaan tallipaikastaan Petrovia vastaan vaan maksukuskeja vastaan. Petrov tuskin ensi kaudella ajelee.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2680
Kovalainen ei taistelekkaan tallipaikastaan Petrovia vastaan vaan maksukuskeja vastaan. Petrov tuskin ensi kaudella ajelee.
Caterham-jatkopaikkansa tueksi Heikin on näytettävä, että pystyy päihittämään Petrovin kaltaiset maksukuskit. Mitä selkeämmin Heikki tässä onnistuu, sitä selkeämmin hän osoittaa oman arvonsa Caterhamille. Mutta ylivoimainenkaan Petrovin päihittäminen ei välttämättä riitä, jos Caterham on kovassa rahapulassa ja tarvitsee kahden maksukuskin tuomat sponsorirahat.

Petrovin manageri on hiljattain sanonut Vitalin jatkon Caterhamilla olevan epätodennäköistä, mutta pitää toisaalta lähes varmana, että Petrovin F1-ura jatkuu.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2680
Toki ovat. Heikin oikea ongelma on se, että Vitalin voi sanoa lyöneen hänet kisoissa tällä kaudella.
Toisaalta voi sanoa niinkin, että Caterhamin ja Marussian taistelu on tällä kaudella ollut palkattujen kuskien välistä taistelua, missä maksukuskeilla ei ole ollut näkyvää roolia. Glock otti valmistajien kymppisijan Marussialle Australiassa 14. sijallaan. Sitten Heikki nappasi samaisen kymppisijan Caterhamille Monacon 13. sijallaan, kun taas Glock kaappasi sen takaisin Marussialle Singaporen 12. sijallaan.

Caterhamin parhaat mahdollisuudet valmistajien kymppisijaan vaadittavaan 12. sijaan kisatuloksissa olivat Monacossa ja Singaporessa. Molemmissa kisoissa Kovalainen oli Caterhamin ykkösnyrkki ja taisteli hyvin, mutta onni ei ollut loppujen lopuksi myötäinen.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2680
Vaisut näytöt esitti Heikki Intiassa tallipaikkaneuvottelujaan varten, kun Caterhamin maksukuskilta tuli pataan niin aika-ajoissa kuin kisassakin.

Heikin vauhti oli sinänsä läpi koko viikonlopun vähintään Vitalin tasoa, ehkä vähän parempaakin, mutta aika-ajoissa oli ruuhkaa edessä kovilla renkailla ajetuilla kierroksilla, ja pehmeillä renkailla sattui ajovirhe ja spinnaus. Kisassa Kovalaisen lähtö oli jälleen kerran tallikaveria parempi, mutta varikkostopilla Heikin turvaväli Vitaliin haihtui (olisiko sattunut ruuhkaa taas eteen?), jolloin Petrov pääsi hyökkäysetäisyydelle. Sitten Kovalaisen KERS sanoi irti yhteistyösopimuksensa, joten Petrov pääsi ohittamaan ja karkaamaan omille teilleen.

Aika-ajoissa tilanne on nyt 12-5 Kovalaisen eduksi, ja kisoissa joissa molemmat Caterham-kuskit ovat selvinneet maaliin asti Petrov johtaa 8-6. Näissä kisatuloksissa ei näy, että Heikillä on ollut tallikaveriaan useammin kuskista itsestään riippumattomia ongelmia.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Kovalainen jää rannalle...

Entistä vahvemmalta näyttää että Heikki Kovalainen jää ilman tallisopimusta kaudelle 2013, mikä on sääli näin suomalaisittain. Ei ole ollut tarpeeksi vakuuttava että voisi ohittaa jonossa maksukuskin.

Rehellisyyden nimissä täytyy kyllä sanoa että se kehittyminen ja "olen kuskina parempi kuin McLarenilla" josta Heikki itse on kertoillut ei näy laisinkaan ajamisessa. Taitaa olla kovin subjektiininen tunne tuo.

Kunhan nyt Botta punnertaisi itselleen sopparin niin olisi jännättävää kahden suomalaisen edestä edelleen ensi vuonna.

Mikä veikkaatte että Kovalinen ensi kautena tekee:

1) Ralli
2) Nascar
3) Indy-sarja
4) le mans-sarjat/kestävyyskidat
 
Ylös